100 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich od Carrefour Polska
5 września ruszył konkurs grantowy dla Kół Gospodyń Wiejskich w ramach programu „Smakujemy lokalnie” pod patronatem Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi. W sumie do wygrania jest 10 grantów w wysokości 10 000 złotych dla tych Kół, które przedstawią najlepsze przepisy na potrawy promujące tradycję kulinarną regionu, z którego pochodzą. Organizatorem programu i konkursu jest Carrefour Polska.
Od pokoleń polska kuchnia oparta była na lokalnych, sezonowych produktach. Takie jedzenie kojarzy nam się z najwyższą jakością i wspaniałym smakiem, kultywowanym przez Koła Gospodyń Wiejskich. Chcąc zwrócić uwagę na wartość polskiej tradycji kulinarnej oraz powrócić do historii polskiej gościnności powstał program „Smakujemy lokalnie”, którego organizatorem jest Carrefour. Patronat nad programem objął Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi, zaś jego ambasadorkami są: Koło Gospodyń Wiejskich „Fajne Babki” z województwa kujawsko-pomorskiego, KGW Borowe z województwa śląskiego oraz KGW Dębnowolanki z województwa mazowieckiego.
Program „Smakujemy lokalnie” kierowany jest do Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, a także małych i średnich rolników oraz wytwórców i producentów lokalnych produktów spożywczych. Składa się na niego konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich działających w Polsce, w którym do wygrania jest 10 grantów (każdy w wysokości 10 000 zł) na realizację działań promujących polską żywność i aktywizację kobiet mieszkających na wsi.
Zasady przyznawania grantów
O grant mogą ubiegać się Koła lub Związki Kół Gospodyń Wiejskich wpisane do Krajowego Rejestru KGW. Wystarczy w terminie 5 września – 3 października złożyć wniosek zawierający przepis na potrawę promującą kuchnię regionu z wykorzystaniem wybranego produktu marki własnej Carrefour Polska, wraz ze zdjęciami oraz historią dania.
Komisja konkursowa, na czele z ekspertem kulinarnym i znawcą kuchni regionalnej Łukaszem Konikiem wybierze 10 zwycięskich Kół, które otrzymają granty w wysokości 10 tysięcy złotych każda.
Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie smakujemylokalnie.pl
Promocja polskiej kuchni regionalnej
Ponadto w ramach programu „Smakujemy lokalnie” Koła Gospodyń Wiejskich mogą bezpłatnie promować i sprzedawać swoje wyroby w sklepach sieci Carrefour.
W ramach kampanii konsumenckiej marka będzie popularyzować produkty i dania tradycyjnej kuchni polskiej bazujące na lokalnej tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.
Więcej szczegółów informacji na stronie: smakujemylokalnie.pl
***
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Jednymi ze strategicznych celów Carrefour są: transformacja żywieniowa, oferowanie żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Firma oferuje długofalowe wsparcie rolnikom w procesie przekształceń na działalność ekologiczną, a także podejmuje działania na rzecz promocji produktów regionalnych i lokalnych. Carrefour wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracował w czerwcu 2019 r. program „Prosto z polskiej wsi” pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym, na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów na stoiskach producenckich w najbliższym sklepie Carrefour. Kontynuacją tych działań jest projekt „Kupujemy Lokalnie”, którego założeniem jest skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami, dzięki której rolnicy zyskują gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw i stabilne podstawy rozwoju produkcji.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Jednymi ze strategicznych celów Carrefour są: transformacja żywieniowa, oferowanie żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Firma oferuje długofalowe wsparcie rolnikom w procesie przekształceń na działalność ekologiczną, a także podejmuje działania na rzecz promocji produktów regionalnych i lokalnych. Carrefour wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracował w czerwcu 2019 r. program „Prosto z polskiej wsi” pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym, na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów na stoiskach producenckich w najbliższym sklepie Carrefour. Kontynuacją tych działań jest projekt „Kupujemy Lokalnie”, którego założeniem jest skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami, dzięki której rolnicy zyskują gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw i stabilne podstawy rozwoju produkcji.