handel towary konsumpcyjne

Plebiscyt „Najlepsza Restauracja 2022” programu Polskie Skarby Kulinarne rozstrzygnięty

W tegorocznej edycji plebiscytu prowadzonego przez MAKRO Polska udział wzięło 139 restauracji z 7 różnych regionów Polski. Swój głos oddało blisko 21 tysięcy osób. To już trzecia odsłona plebiscytu będącego częścią programu Polskich Skarbów Kulinarnych, flagowego programu MAKRO.

­

W zakończonej niedawno edycji udział wzięły restauracje z 7 regionów z całej Polski: Warszawy, Krakowa, Trójmiasta i Pomorza, Wrocławia i Dolnego Śląska, Poznania i Wielkopolski, Warmii i Mazur oraz Zakopanego i Podhala. Najwięcej głosów otrzymały: specjalizująca się w warmińskich, lokalnych potrawach Gospoda Warmińska w Butrynach niedaleko Olsztyna, Tawerna Czarny Bocian z Nowego Miasta nad Wartą, w której spróbować można wielkopolskich przysmaków oraz Bar pod Rybą w Gdańsku, który od ćwierćwiecza gości na gastronomicznej mapie Trójmiasta. W Warszawie 1. miejsce zdobyła restauracja Future & Wine. W Krakowie największą liczbę głosów oddano na Restaurację Skansen Smaków, w województwie dolnośląskim na Restaurację P Jak Pysznie z Kępna, a w regionie Zakopanego i Podhala 1. miejsce zajęła Restauracja Mała Szwajcaria działająca w Zakopanem.

 

Uczestnicy plebiscytu głosowali na najlepsze lokale na stronie internetowej programu www.polskieskarby.pl do 28 lutego 2022 roku. Osoby, które odwiedziły restauracje znajdujące się na szlaku Polskich Skarbów Kulinarnych, mogły przyznać każdej z odwiedzonych restauracji od 1 do 5 „koron”, wyróżniając te restauracje, które ich zdaniem pozytywnie wyróżniły się na tle innych.

 

Zwycięzców prezentuje specjalny album „Najlepsza Restauracja 2022”, wydany przez MAKRO Polska. Oprócz listy restauracji w albumie znajdują się opowieści o dawnej polskiej kuchni regionalnej oraz o kultowych daniach i potrawach z różnych części kraju. Kuchnia bowiem to istotna część bogatej kultury narodowej, którą MAKRO Polska z radością przywołuje właśnie dzięki programowi Polskie Skarby Kulinarne. Co więcej, w trwającej już kolejnej edycji plebiscytu udział bierze aż 340 lokali z 15 polskich regionów. Jakie to restauracje, przekonacie się Państwo odwiedzając stronę www.polskieskarby.pl/szlak-kulinarny.

 

Lista restauracji nagrodzonych w plebiscycie Polskie Skarby Kulinarne w edycji na rok 2022:

 

Warszawa:

  1. Restauracja Future & Wine
  2. Restauracja Chabry & Maki
  3. Restauracja u Lotników

 

Kraków:

  1. Restauracja Skansen Smaków
  2. Restauracja TA’AM w hotelu M29
  3. Restauracja Kazimir

 

Trójmiasto i Pomorze:

  1. Restauracja Bar Pod Rybą
  2. Restauracja Modry Młyn
  3. Restauracja Kobaltowa w Tristan Hotel & Spa

 

Wrocław i Dolny Śląsk:

  1. Restauracja P Jak Pysznie
  2. Restauracja Róże Wiatrów
  3. Gospoda 8 Ryb (Stawy Milickie)

 

Poznań i Wielkopolska:

  1. Tawerna Czarny Bocian
  2. Restauracja w Hotelu Mazurek
  3. Restauracja Steak & Grill

 

Warmia i Mazury:

  1. Gospoda Warmińska
  2. Restauracja Refektarz w Zamku Ryn
  3. Restauracja z Zielonym Piecem

 

Zakopane i Podhale:

  1. Restauracja Mała Szwajcaria
  2. Restauracja Food Makerzy
  3. Karczma Tabakowy Chodnik

 

Partnerami albumu są firmy: Coca-Cola, Drosed, Fanex, Łosoś Jurajski, Mlekovita, Mlekpol, Prymat, Skarby Serowara.

 

Początki programu Polskie Skarby Kulinarne sięgają 2018 roku. Inicjatywa wywodzi się z prowadzonego przez MAKRO Polska projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, którego zwieńczeniem była książka kucharska „Sto receptur na sto lat niepodległości’. Polskie Skarby Kulinarne to przede wszystkim program edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości Polaków w temacie kulinarnej tradycji naszego kraju. Poprzez program MAKRO Polska chce przede wszystkim pokazać i uświadomić konsumentom, jak wyjątkowa i bogata w różnorodne smaki i przepisy jest rodzima kuchnia polska.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl