ekonomia/biznes/finanse

Carrefour i daphni uruchamiają Dastore, fundusz venture capital skierowany do startupów e-retail. Zainwestuje 80 mln euro.

05.04.2022 | Carrefour Polska

Grupa Carrefour we współpracy z daphni, europejskim przedsiębiorstwem venture capital, uruchomiła fundusz Dastore. Inicjatywa skoncentruje się na pomocy młodym cyfrowym startupom z branży retail. Fundusz rozpocznie działalność od zainwestowania 80 milionów euro w obiecujące przedsiębiorstwa z Francji i innych krajów, co ma wzmocnić innowacyjny charakter Grupy.

Model działania funduszu Dastore będzie się opierać na przejmowaniu mniejszościowych udziałów w startupach będących na wczesnym etapie rozwoju. Dzięki współpracy młode przedsiębiorstwa otrzymają dostęp do wieloletniego know-how obu inwestorów, a także możliwości przemysłowych oraz globalnego zasięgu sieci Carrefour. Sieć zapewni również startupom rozwiązania akceleracji biznesowej, wsparcie operacyjne, łatwiejszy dostęp do klientów, międzynarodowych rynków oraz danych potrzebnych do rozwoju.

Działanie wpisuje się w cyfrową strategię 2026 Carrefour, ogłoszoną w listop adzie 2021 roku. Fundusz Dastore pozwoli na rozbudowanie innowacyjnego ekosystemu sieci, co ułatwi m.in. przewidywanie zakłóceń na rynku oraz określanie przyszłych liderów i wiodących modeli. W osiągnięciu celów funduszowi pomoże dedykowany zespół złożony z ekspertów Carrefour oraz daphni. Założenia inwestycyjne skoncentrują się na obszarach biznesowych strategii sieci: nowych inicjatywach e-commerce, obsłudze danych, narzędziach cyfrowych i usługach finansowych dla branży retail, a także logistyce i łańcuchu dostaw.

– Uruchomienie instrumentu venture capital to ważny kamień milowy w realizacji naszej strategii innowacji, który potwierdza naszą gotowość do dalszego rozwoju relacji ze środowiskiem startupów. Inwestowanie w startupy zapewnia sieci Carrefour możliwość przyspieszenia transformacji cyfrowej, a zarazem pomaga młodym przedsiębiorstwom w szybszym rozwoju. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na bezprecedensowy model inwestycyjny w branży retail. Bardzo nas cieszy, że w tej przygodzie towarzyszy nam tak doświadczony i znany inwestor jak daphni – stwierdziła Elodie Perthuisot, Dyrektor ds. danych, handlu elektronicznego i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.

– Dastore wpisuje się perfekcyjnie w jeden ze strategicznych celów daphni, jakim jest tworzenie mostów między startupami a korporacjami (w tym przypadków właśnie z siecią Carrefour) w zakresie e-retailu – powiedział Marc Simoncini, Partner w daphni.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.