środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

ING wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste tworzy Mapę Zero Waste

24.01.2022 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski zachęca Polaków do współtworzenia ogólnopolskiej mapy firm zero waste. Miejsca, które wspierają bezodpadowy styl życia, na mapę może zgłosić każdy – zarówno klient indywidualny jak i firma.  Mapa Zero Waste to wspólna inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i ING Banku Śląskiego. Projekt wspiera Kasia Nosowska w piosence „Wystarczy”.

Polacy chcą być EKO. Średnio co drugi deklaruje, że podczas zakupów bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe i ekologiczne a aż 89% uważa, że ma wpływ na przyszłość naszej planety*. Jako bank chcemy Polaków w tych działaniach wspierać. Pokazujemy, że postawy ekologiczne takie jak zero waste i świadoma konsumpcja mają także bezpośredni wpływ na ich budżet. Postanowiliśmy również stworzyć polską Mapę Zero Waste aby ułatwić im codzienne wybory bardziej ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań. Zachęcamy wszystkich do tworzenia jej razem z nami w trosce o środowisko i swoje portfele. Mamy nadzieję, że do działania zainspiruje Polaków również zerowastowa piosenka Kasi Nosowskiej – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Mapa Zero Waste pozwala wyszukiwać ale też dodawać nowe miejsca ze swojej okolicy, które działają według idei zero waste np. lokalne punkty naprawcze, sklepy z opakowaniami wielokrotnego użytku, second handy itp. Zero waste to styl życia, który polega na świadomym ograniczaniu produkowania odpadów. W praktyce oznacza to m.in. świadome zakupy, unikanie jednorazowych opakowań, czy naprawianie przedmiotów zamiast ich wyrzucania. 

W Polsce, w zrównoważony sposób, działa wiele firm  - dzięki nim nasze buty zyskują nowe życie, sprzętu AGD możemy używać dłużej niż okres gwarancji zaproponowany przez producenta, a jedzenie na wynos dostajemy do własnego opakowania. Ostatni czas był dla tych miejsc bardzo trudny, dlatego teraz nadszedł moment, by wyróżnić i pokazać te inicjatywy szerszej grupie odbiorców - komentuje Joanna Kądziołka, rzeczniczka prasowa Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.

Punkt, sklep czy firmę może na mapę zgłosić zarówno klient indywidualny, który z danego punktu korzysta jak i sama firma, która działa ekologicznie i zerowastowo. Wystarczy uzupełnić prosty formularz. Zgłoszenie będzie weryfikowane przez Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. W przypadku pozytywnej weryfikacji, punkt trafi na mapę. Zgłoszenie i utrzymanie punktu na mapie jest bezpłatne.  

Mapa Zero Waste jest jedną z wielu inicjatyw ING, w których bank zachęca Polaków, aby świadomie podchodzili do wydawania pieniędzy i kupowania nowych rzeczy. Tu mniej może znaczyć więcej oszczędności na koncie i więcej dla naszej planety bo co ekonomiczne to ekologiczne.

Więcej na: www.ing.pl/lp/oszczedzaj/mapa-zero-waste

Projekt wspiera piosenka Kasi Nosowskiej pod tytułem „Wystarczy”. Muzykę do niej skomponował Paweł KrawczykPiosenka jest swego rodzaju manifestem i wezwaniem do życia w zgodzie z zero waste.

W dzisiejszym świecie wręcz obrastamy w przedmioty. Produkujemy i kupujemy niezliczone ilości niepotrzebnych rzeczy. Warto pochylić się nad tematem i spróbować w swojej mikroskali coś zmienić. Mój najnowszy klip „Wystarczy” niesie tę ideę nie tylko w wymiarze tekstowym. Cały utwór jest zerowastowy, od wykorzystania melodii z przysłowiowej szuflady po przedmioty, które razem ze mną zagrały w teledysku – powiedziała Katarzyna Nosowska. 

Spot i klip są w pełni zerowastowe - wszystkie elementy scenografii pochodzą z drugiej ręki lub zostały przetworzone z innych przedmiotów. Część pochodzi ze zbiórki, zorganizowanej wśród pracowników ING.

Link do spotu: https://youtu.be/2g1J8CVwDXY

Pełny teledysk dostępny wkrótce.

Szczegóły kampanii:

  • Tytuł: „Mapa firm zero waste” w ramach kampanii 

"Co ekonomiczne, to ekologiczne - oszczędzasz Ziemię i swoje pieniądze"

  • Start kampanii: 24 stycznia 2022 r.
  • Narzędzia: TV, Internet (digital i SoMe) + direct marketing
  • Agencja: GONG
  • Media: Mullen Lowe Media Hub
  • PR: 24/7 Communication

#INGdlaEKO

*badanie konsumenckie Grupy ING, IPSOS, wrzesień 2021: https://spolecznosc.ing.pl/-/Blog/Polacy-chc%C4%85-by%C4%87-eko-Zobacz-infografik%C4%99-na-podstawie-bada%C5%84/ba-p/35241

 

 

kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

informacje o firmie