technologie ekonomia/biznes/finanse

Weryfikacja behawioralna z systemu Moje ING doceniona w Plebiscycie BITy 2021

21.12.2021 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski zajął pierwsze miejsce w kategorii Rozwiązania dla Bezpieczeństwa i Infrastruktury w Plebiscycie BITy 2021 za weryfikację behawioralną w systemie bankowości internetowej i mobilnej – Moje ING. Twórcą silnika i mechanizmu logicznego tego rozwiązania jest firma Digital Fingerprints S.A.

W ING zwracamy szczególną uwagę na doskonalenie cyfrowych procesów operacyjnych oraz walkę z cyberprzestępczością. Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej. Jest nam niezmiernie miło, że rozwiązanie, które wykorzystujemy w Moim ING zostało docenione  – komentuje Sławomir Soszyński, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

W ING dbamy o ochronę finansów naszych klientów i stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING. Dzięki jej zastosowaniu dostęp do bankowości internetowej oraz wykonywane transakcje są w dodatkowy sposób zabezpieczone. Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz głosy oddane na nasze rozwiązanie – dodaje Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

Weryfikacja behawioralna to usługa, która polega na analizie sposobu korzystania z komputera lub smartfona przez klientów systemu bankowości internetowej i mobilnej – czyli Moje ING. Analizuje ona, w czasie rzeczywistym, interakcje użytkownika z urządzeniem, takie jak: używanie klawiatury, myszy, sposób trzymania smartfona w dłoni czy poruszanie palcem po ekranie dotykowym – łącznie badanych jest kilkanaście różnych cech. W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny.

Stosując weryfikację behawioralną bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi. Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz na przykład w jakich odstępach czasu i na jak długo przyciska klawisze. Zastosowane zostały przy tym algorytmy AI, które stale uczą się cech użytkownika i na bieżąco, podczas sesji klienta w aplikacji, uaktualniają profil behawioralny i weryfikują aktualne zachowanie z zapisanym profilem. Dzięki temu, zwiększa się prawdopodobieństwo wykrycia, że pod klienta próbuje podszyć się cyberprzestępca.

Plebiscyt BITy 2021 został przeprowadzony przez portal BrandsIT.

kontakt dla mediów
Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

informacje o firmie