handel styl życia środowisko naturalne/ekologia

Carrefour rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia

19.11.2021 | Carrefour Polska

Carrefour Polska ogłosił, że w tym roku nie będzie sprzedawać żywego karpia. Klienci sieci będą mogli zakupić świeżego karpia, w tym także ryby pochodzące z certyfikowanej hodowli BIO. Karpie będą łowione i przygotowywane do wysyłki w przeddzień lub w dniu dostawy do sklepów. Decyzja wpisuje się w strategię sieci, zakładającej m.in. demokratyzację żywności BIO, poprawę dobrostanu zwierząt oraz zachęcanie Polaków do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych dla dobra naszej planety.

Zmiana sposobu sprzedaży tradycyjnej wigilijnej ryby dotyczy wszystkich sklepów sieci w całej Polsce. W hipermarketach Carrefour klienci będą mogli zakupić świeżego karpia w postaci ryby całej, patroszonej, tuszy, dzwonka, płatów oraz filetów dostępnych na wagę. Z kolei w supermarketach klienci znajdą patroszone karpie na wagę.

Karpie, które trafiają do sprzedaży w sklepach Carrefour, pochodzą w 100% wyłącznie z polskich hodowli. Poza rybami na wagę w supermarketach i hipermarketach będą oferowane pakowane elementy karpia – tusze, filety i płaty. W wybranych lokalizacjach dostępne również będą zapakowane dzwonka, płaty i filety z karpia pochodzącego z ekologicznej hodowli Gospodarstwa Rybackiego Zawólcze. Takie ryby hodowane są przez 3 lata w stawach zapewniających każdemu zwierzęciu po 10-15 m2 powierzchni dna i około 10-15 m3 wody. Gospodarstwo może pochwalić się certyfikatem potwierdzającym hodowlę ekologiczną przyznanym przez Ekogwarancję oraz certyfikatem przestrzegania Kodeksu Dobrej Praktyki Rybackiej, jedynym w kraju dokumentem jakości uznanym przez Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Demokratyzacja żywności bio

Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. W Polsce transformacja żywieniowa jest realizowana poprzez m.in. wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych czy długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne. Inicjatywy sprzyjają rozwojowi polskiego rolnictwa oraz lokalnej przedsiębiorczości. 

Zrównoważony rozwój w Carrefour

Dążenie sieci Carrefour do bardziej ekologicznych rozwiązań nie ogranicza się do oferty produktowej, ale dotyczy również szerokiego zakresu działań korporacyjnych. Carrefour Polska jest jednym z członków Koalicji 5 Frakcji, międzysektorowej inicjatywy zrzeszającej podmioty zaangażowane w recykling, odzysk opakowań i edukację ekologiczną. W marcu br. sieć pilotażowo wprowadziła na 20 wybranych produktach marki własnej innowacyjny i jednolity system piktogramów Koalicji 5 Frakcji, który w prosty i jasny sposób dostarcza konsumentom wiedzę, jak segregować poszczególne opakowania po zużyciu. Od ponad dwóch lat sieć zapewnia możliwość zakupów produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce.

Marka sukcesywnie rozszerza również ofertę produktów w opakowaniach pochodzących z recyclingu. Rozwój oferty chemii papierowej, soków jabłkowych czy płynów do płukania tkanin w opakowaniach z recyclingu to kolejny krok w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego. Sieć dąży, by do 2025 roku 100% opakowań marki własnej nadawało się do recyklingu lub kompostowania.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.