Rodzinna firma z Wielkopolski dołącza do grona dostawców sieci Carrefour
Firma Carrefour nawiązała współpracę z Grupą Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy Sp. z o.o.. Rodzinna firma z Chłapowa w Wielkopolsce dołącza do grona dostawców ziemniaków marki Jakość z Natury, firm: Bugaj oraz Białuty. W wyniku połączeniu sił tych trzech producentów, Carrefour rozpocznie w swoich sklepach sprzedaż ziemniaków uprawianych wyłącznie w zgodzie z filozofią rolnictwa zrównoważonego lub ekologicznego, uwzględniających globalne wyzwania społeczne oraz środowiskowe. To kolejny etap transformacji żywieniowej sieci na polskim rynku i zachęcania Polaków do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych dla dobra naszej planety.
Marka Jakość z Natury rozwijana jest w Polsce od 1997 roku. Pod tym hasłem kryją się artykuły wyróżniające się najwyższą jakością, wytwarzane z troską o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt oraz w ścisłej współpracy z rolnikami, hodowcami oraz producentami. Produkcja tej marki odbywa bez GMO i antybiotyków oraz sztucznych dodatków, a jej bezpieczeństwo potwierdzane jest regularnymi badaniami gleby, wody oraz samych produktów. Co więcej, proces powstawania produktów Jakość z Natury jest w pełni identyfikowalny „od pola do talerza”, a marka ta, jako pierwsza marka spożywcza w Polsce, umożliwia swoim klientom prześledzenie całego procesów wytwarzania produktów dzięki zastosowaniu rewolucyjnej technologii blockchain.
Ziemniaki marki Jakość z Natury do tej pory do sklepów sieci Carrefour dostarczały dwie firmy – FH Bugaj z województwa łódzkiego i Białuty z województwa mazowieckiego. Obecnie do grona dostawców Carrefour dołącza Grupa Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy z Wielkopolski, która jest rodzinnym, regionalnym przedsięwzięciem działającym w tym regionie od pokoleń. Ich wielohektarowe gospodarstwo specjalizuje się w produkcji ziemniaków, a także marchwi, kapusty czy cebuli. Wspólnie tych trzech producentów będzie zaopatrywać całą sieć Carrefour w Polsce w ziemniaki uprawiane w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
Carrefour dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej dla wszystkich zmienia swoją ofertę produktów i zachęca Polaków do bardziej świadomej konsumpcji - mówi Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain Carrefour Polska. Rozpoczęcie współpracy z Grupą Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy z Chłapowa pozwoli nam rozpocząć rewolucję w naszej ofercie warzyw i owoców. Dotychczas skupialiśmy się na oferowaniu naszym klientom szerokiego wyboru produktów, od konwencjonalnych po ekologiczne. Jednak w kategorii ziemniaków, tak bardzo lubianych przez Polaków i często goszczących na naszych stołach, chcemy iść jeszcze dalej i zaoferować klientom wyłącznie produkty najwyższej jakości uprawiane zgodnie z filozofią rolnictwa zrównoważonego lub ekologicznego. To kolejny etap transformacji żywieniowej naszej sieci, której celem jest zachęcanie naszych rodaków do dokonywania bardziej świadomych wyborów żywieniowych – dodaje Lipka.
Myśl globalnie, działaj lokalnie
W skład marki Jakość z Natury wchodzą obecnie 182 produkty pochodzące od 92 producentów, w tym między innymi: kurczak, pstrąg, wieprzowina, masło, sery, marchew, jabłka czy ziemniaki. Większość produktów pozyskiwana jest bezpośrednio z polskich małych i średnich gospodarstw rolnych, a jedynie takie produkty jak łosoś, szynka Serrano czy pomarańcze i mandarynki, importowane są z innych krajów.
Carrefour od kilku lat nieustannie pracuje nad transformacją żywieniową Polaków. Na początku 2018 roku marka ogłosiła ogólnoświatowy plan „Carrefour 2022”. Jego założeniem jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukacja oraz zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach. W Polsce transformacja żywieniowa jest realizowana poprzez m.in. wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych czy długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne. Swoją komunikację, Carrefour opiera na trzech filarach: zdrowiu, trosce o przyszłość i lokalności. Trzeci z filarów to nic innego jak udostępnianie klientom sieci szerokiego wyboru regionalnych, świeżych produktów pochodzących od zaufanych polskich dostawców, takich jak Grupa Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy Sp. z o.o. Inwestując w rozwój oferty produktów lokalnych, Carrefour Polska stawia na współpracę z małymi i średnimi producentami, oferując im specjalne warunki współpracy. Jednocześnie marka przyczynia się w ten sposób do rozwoju polskiego rolnictwa oraz lokalnej przedsiębiorczości.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.