Kredyt gotówkowy? Santander Bank Polska z najlepszą obsługą klienta.
W maju br. w ramach 1. fali badania nasi eksperci odwiedzili 120 placówek 12 banków oraz 60 placówek 6 pośredników kredytowych celem sprawdzenia jak wygląda obsługa klienta poszukującego oferty kredytu gotówkowego. Z uwagi na brak w ofercie kredytu gotówkowego z badania wyłączono Nest Bank oraz Plus Bank.
To już 7. roczna edycja projektu Instytucja Roku, w ramach którego w pierwszym kwartale 2022 r. wyłonimy zwycięzców w kategorii Najlepsza jakość obsługi klienta w placówce.
W ramach 7. edycji Instytucji Roku realizowane są 4 fale badania i obejmują różne produkty dla klienta indywidualnego. Podczas każdego pomiaru (z przekazanej przez każdy bank listy placówek obejmującej minimum połowę sieci sprzedaży lub w przypadku braku zgłoszenia wybrane losowo z dostępnej listy na stronie internetowej banku) eksperci dokonają wizyty i oceny w 10 wybranych placówkach. Uzyskany wynik z 10 wizyt sumuje się i ma wpływ na wynik banku. O przyznaniu tytułu Instytucji Roku zdecyduje średni wynik z czterech fal badania. Jeśli będzie on na poziomie min. 80%, wówczas bank otrzymuje tytuł Instytucji Roku w kategorii Najlepsza jakość obsługi w placówce.
Oprócz wyróżnienia dla banku, będą również przyznane indywidualne wyróżnienia za najlepszą obsługę w placówce. Placówka, która osiągnie w danej fali wynik na poziomie min. 80% przechodzi do drugiego etapu, gdzie w ciągu roku zostanie poddana kolejnej weryfikacji i jeśli również osiągnie wynik minimum 80%, zostanie wyróżniona indywidualnie tytułem Najlepsza Placówka Bankowa w Polsce. Lista placówek, które osiągnęły wynik powyżej 80% i przeszły do drugiego etapu znajduje się poniżej. Wynik drugiego pomiaru nie wpływa na wynik banku, decyduje on wyłącznie o tym, czy dana placówka otrzyma indywidualny tytuł Najlepsza Placówka Bankowa w Polsce.
Badanie przeprowadzono w tradycyjnej eksperckiej formule, oceniając sześć etapów: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, aranżację rozmowy, komfort obsługi, rozmowę z doradcą na temat oferty oraz zakończenie. Kolejny raz szczególną uwagę zwrócono na obsługę zgodnie z obowiązującymi zaleceniami w zakresie obsługi klientów podczas COVID-19.
Liderem w zakresie jakości obsługi tej edycji badania jest Santander Bank Polska. W pierwszej lidze z wynikiem powyżej 80% uplasowały się również: Getin Bank, Bank Millennium, Alior Bank, PKO Bank Polski, Bank Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska. Do drugiego etapu z wynikiem powyżej 80% przeszło 66 placówek.
Poziom przygotowania do obsługi klienta bankowego w czasie pandemii w dalszym ciągu można określić jako wysoki. Aż 10 banków na 12 ocenianych uzyskało w tym elemencie wynik powyżej 80%. Na szczególne uznanie zasłużył Santander Bank Polska, gdzie troska o bezpieczną obsługę była widoczna na każdym kroku, co przełożyło się na prawie maksymalną notę od naszych ekspertów.
Warto dbać o bieżące monitorowanie podstawowych środków bezpieczeństwa w placówkach. W 7,5% odwiedzonych placówek bankowych brakowało przegrody z pleksi. Płyny do dezynfekcji widoczne były w 78% oddziałów. Na szczególną uwagę zasługuje kwestia maseczek. W 15% odwiedzonych placówek bankowych przynajmniej jedna osoba z personelu nie miała założonej maseczki. Warto też zadbać o poprawne noszenie maseczek przez pracowników – w 30% wizyty eksperci mieli w tym elemencie zastrzeżenia.
Ogólne dobre wrażenie egzekucji obostrzeń związanych z covid dotyczy niestety tylko placówek bankowych, które na tym tle zostawiły placówki pośredników kredytowych daleko w tyle. Względem ostatniego projektu, w którym odwiedziliśmy placówki pośredników przy okazji kredytu hipotecznego, stwierdzamy brak progresu w tym elemencie. Wtedy pośrednicy rozczarowali ekspertów tylko w zakresie bezpieczeństwa obsługi. Tym razem wyniki projektu pokazały jasno, że zindywidualizowana obsługa doradcza świadczona przez pośrednika jest specyficzna dla produktów hipotecznych. O ile w przypadku kredytu mieszkaniowego w pierwszej lidze z wynikiem powyżej 80% zameldowali się prawie wszyscy pośrednicy i tylko jeden bank, o tyle przy zapytaniu o kredyt gotówkowy proporcje się odwróciły. Do grona instytucji z najlepszą obsługą przy zapytaniu o kredyt gotówkowy dostał się tylko Open Finance, który nieznacznie przebił granicę 80% punktów.
Każdy bank ma swój własny pomysł na ofertowanie kredytu i można powiedzieć, że w zdecydowanej większości pomysły te znalazły uznanie w oczach ekspertów (8 banków z wynikiem powyżej 80%). Zdecydowanie wyróżniły się Santander Bank Polska oraz Getin Bank. W obu bankach wynik przekroczył 90% i w obu bankach aż 9 placówek przeszło do kolejnego etapu. Wysoki, ale równy poziom obsługi to klucz do zadowolonych klientów. Szczególnie doceniono rzetelną informację o ofercie, postawę pracowników w zakresie budowania relacji z klientem oraz postawę prosprzedażową.
Bardzo pozytywnie zaskoczył nas Bank Ochrony Środowiska, który utrzymał swoją lokatę z poprzedniego pomiaru kredytowego. Działania usprawniające obsługę klienta zaobserwowane już w zdalnym kontakcie z bankiem okazały się dobrze widoczne także w placówkach.
Kredyt jest produktem typowym, ale przy dobrej wiedzy ofertowej i umiejętnej rozmowie z klientem jesteśmy w stanie zaproponować najkorzystniejsze rozwiązanie i przedstawić ofertę w mniej szablonowy a tym samym w bardziej zachęcający sposób. Tego zdecydowanie zabrakło ekspertom w rozmowach z pracownikami. Eksperci byli zainteresowani wyliczeniem na konkretną kwotę oraz określony czas. Uzyskanie warunków cenowych było planem minimum, który w zdecydowanej większości placówek udało się osiągnąć. O wrażeniu ze spotkania decydowała postawa doradcy, ale także umiejętność pokazania atrakcyjności oferty. Zaledwie 25% kontaktów zostało ocenionych jako przewyższające oczekiwania. Ta ¼ wizyt to spotkania, w których pogodzono ze sobą pełną i rzetelną informację o ofercie, pokazanie możliwości wyboru w ofercie oraz pokazanie wartości prezentowanej oferty, a wszystko to w optymalnych ramach czasowych. Niestety z 22% spotkań eksperci wychodzili rozczarowani. Najczęstszymi uwagami były brak zaangażowania doradcy w kontakt z klientem, pobieżna obsługa i bardzo ogólne przedstawienie oferty cenowej. W wielu rozmowach podawano jedynie wysokość raty i poza tą informacją doradcy nie mieli nic więcej do przekazania (pozytywnie oceniono tylko 6 banków). Z kolei zaledwie 4 banki oceniono pozytywnie jeśli chodzi o orientację na sprzedaż – zdecydowanym liderem jest Alior Bank, gdzie pewność siebie doradców połączona z mocną reklamą oferty powodowała, że klienci sami chcieli złożyć wstępny wniosek, żeby sprawdzić czy oferta będzie dla nich dostępna.
Nazwa banku |
Placówka z wynikiem powyżej 80% |
Alior Bank |
BIELSKO-BIAŁA, PL. FRANCISZKA SMOLKI 6 |
Alior Bank |
NIEPOŁOMICE, UL. 3-GO MAJA 3/2 |
Alior Bank |
WŁOCŁAWEK, UL. KALISKA 100A |
Alior Bank |
BYDGOSZCZ, UL. SKARŻYŃSKIEGO 7A |
Alior Bank |
KRAKÓW, UL. KAPELANKA 54 |
Alior Bank |
WROCŁAW, UL. KRAWIECKA 1 |
Alior Bank |
KOZIENICE, UL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 20 |
Bank Millennium |
TORUŃ, ST. ŻÓŁKIEWSKIEGO 15 (CH ATRIUM COPERNICUS) |
Bank Millennium |
PIŁA, 1 MAJA 2 |
Bank Millennium |
WROCŁAW, PIŁSUDSKIEGO 49/57 |
Bank Millennium |
GDYNIA, ŚWIĘTOJAŃSKA 74 |
Bank Millennium |
KRAKÓW, OS. TEATRALNE 12 |
Bank Millennium |
NIEPOŁOMICE, RYNEK 8 |
Bank Millennium |
POZNAŃ, GŁOGOWSKA 72 |
Bank Ochrony Środowiska |
NOWY SĄCZ, UL. DUNAJEWSKIEGO 3 |
Bank Ochrony Środowiska |
KATOWICE, AL. KORFANTEGO 2 |
Bank Ochrony Środowiska |
WARSZAWA, UL. MARSZAŁKOWSKA 80 LOK. C |
Bank Ochrony Środowiska |
GORZÓW WIELKOPOLSKI, UL. SIKORSKIEGO 140A |
Bank Ochrony Środowiska |
BYDGOSZCZ, PLAC KOŚCIELECKICH 3 |
Bank Ochrony Środowiska |
WARSZAWA, AL. JANA PAWŁA II 12 |
Bank Pekao S.A. |
WŁOCŁAWEK, ZDUŃSKA 6/8/12 |
Bank Pocztowy |
TORUŃ, UL. CHEŁMIŃSKA 13 |
Bank Pocztowy |
KRAKÓW, UL. SUKIENNICZA 8 |
Bank Pocztowy |
PIEKARY ŚLĄSKIE, UL. BYTOMSKA 90 |
BNP Paribas Bank Polska |
BYDGOSZCZ, PL. KOŚCIELECKICH 3 |
BNP Paribas Bank Polska |
PRZYSUCHA, PL. KOLBERGA 15 |
BNP Paribas Bank Polska |
WARSZAWA, UL. MARSZAŁKOWSKA 68/70 |
BNP Paribas Bank Polska |
SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE, UL. ŚLĄSKA 12 |
Credit Agricole |
STRZELCE OPOLSKIE, RYNEK 10 |
Credit Agricole |
PIŁA , AL. WOJSKA POLSKIEGO 14-16 |
Credit Agricole |
SŁUPSK , UL. NOWOBRAMSKA 2 |
Credit Agricole |
TARNÓW , UL. KRAKOWSKA 11 |
Getin Bank |
CIECHANÓW, UL. PUŁTUSKA 12 |
Getin Bank |
OPOLE, UL. OZIMSKA 2 LOK NR 1A |
Getin Bank |
WROCŁAW, PL.GRUNWALDZKI 22 |
Getin Bank |
KĘDZIERZYN KOŹLE, UL. WOJSKA POLSKIEGO 4/II |
Getin Bank |
LUBLIN, UL. OKRZEI 2 |
Getin Bank |
SOSNOWIEC, UL. MODRZEJOWSKA 14 |
Getin Bank |
WARSZAWA, UL. JANA PAWŁA II 82 |
Getin Bank |
TARNÓW, UL. SŁONECZNA 32 |
Getin Bank |
WARSZAWA, UL. ZGRUPOWANIA AK KAMPINOS 15 |
ING Bank Śląski |
PIEKARY ŚLĄSKIE, UL.BYTOMSKA 77 |
ING Bank Śląski |
PIŁA, AL.PIASTÓW 18 |
ING Bank Śląski |
WŁOCŁAWEK, KOŚCIUSZKI 18/20 |
ING Bank Śląski |
WARKA, UL. DŁUGA 13 |
ING Bank Śląski |
WROCŁAW, SZEWSKA 72 |
mBank |
BOCHNIA, KAZIMIERZA WIELKIEGO 16 |
mBank |
WŁOCŁAWEK, KOŚCIUSZKI |
mBank |
KRAKÓW, PAWIA 5 |
mBank |
NOWY SĄCZ, JAGIELLOŃSKA 25 |
PKO Bank Polski |
WROCŁAW, UL. ZAKŁADOWA 11B |
PKO Bank Polski |
TORUŃ, UL. DZIEWULSKIEGO 12 |
PKO Bank Polski |
JAROCIN, UL. RYNEK 24 |
PKO Bank Polski |
BYDGOSZCZ, UL. PRZYJAZNA 11 |
PKO Bank Polski |
KRAKÓW, OS. CENTRUM C BLOK 6 |
PKO Bank Polski |
TARNÓW, UL. KRAKOWSKA 17 |
PKO Bank Polski |
BIELSKO-BIAŁA, UL. CIESZYŃSKA 390 |
Santander Bank Polska |
KATOWICE, AL.KORFANTEGO 5 |
Santander Bank Polska |
TARNÓW, BITWY O WAŁ POMORSKI 6 |
Santander Bank Polska |
WŁOCŁAWEK, KOŚCIUSZKI 6 |
Santander Bank Polska |
WARSZAWA, MYSIA 5 |
Santander Bank Polska |
BYDGOSZCZ, NAKIELSKA 156 |
Santander Bank Polska |
WARSZAWA, AL. JANA PAWŁA II 17 |
Santander Bank Polska |
BIELSKO-BIAŁA, PARTYZANTÓW 22 |
Santander Bank Polska |
WOŁÓW, RYNEK 1-4 |
Santander Bank Polska |
POZNAŃ, GARBARY 71 |
kontakt dla mediów
Marcin Łukaszewski
marcin.lukaszewski@mojebankowanie.pl
tel: +48 604 242 592
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Marcin Łukaszewski
marcin.lukaszewski@mojebankowanie.pl
tel: +48 604 242 592