handel sprawy społeczne

Szafa od serca – klienci Galerii Carrefour wsparli potrzebujących

01.06.2021 | Carrefour Polska

Przez trzy majowe weekendy, w ramach akcji „szafa od serca”, w 7 Galeriach Carrefour od Szczecina i Gdańska, przez Grudziądz, Chorzów, Białystok, po Jastrzębie-Zdrój i Zgorzelec, zbierana była używana odzież. Do specjalnych punktów w galeriach trafiło 14000 swetrów, kurtek, sukienek, koszulek, spodni i par butów. Po wyczyszczeniu i odświeżeniu trafią one do organizacji społecznych, które przekażą je potrzebującym.

Przed pandemią liczba osób korzystających z pomocy społecznej w Polsce spadała. Problemy gospodarcze wywołane przez Covid-19 sprawiły, że znów więcej osób zgłasza się do ośrodków pomocy społecznej. Z raportu pt. „Wpływ pandemii COVID-19 na społeczeństwa Polski, Włoch, Francji i Niemiec” wynika, że około 1/3 Polaków deklaruje pogorszenie sytuacji materialnej. Stąd pomysł na zbiórkę odzieży w Galeriach Carrefour, która po wyczyszczeniu zostanie przekazana do magazynów Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej oraz placówki Centrum Pomocy Samarytanin w Białymstoku.

- Każdy z nas ma w szafie dobre, często nowe rzeczy, do których się nie przekonał i ich nie nosi. Podarowanie im drugiego życia i wsparcie przy okazji osób potrzebujących to najlepszy sposób na rozstanie się z odzieżą, z której już nie korzystamy. Właśnie dlatego zachęcaliśmy naszych klientów do wzięcia udziału w akcji „szafa od serca” – mówi Ewa Karska, dyrektor działu galerii handlowych w Carrefour Polska. – Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy postanowili podzielić się swoimi rzeczami, przynosząc do naszych galerii ponad 2 tony odzieży.

W ramach podziękowania, osoby które oddały swoje rzeczy mogły liczyć na miłe niespodzianki. Galerie Carrefour przygotowały dla nich kupony zniżkowe i upominki: okolicznościową, ekologiczną torbę z logo akcji oraz karty przedpłacone na zakupy w centrach handlowych.

Polacy zmienili podejście do przedmiotów używanych, przestali uważać, że korzystanie z rzeczy z „drugiej ręki” to wstyd. Najchętniej kupuje się nadal używane samochody, ale aż 43 proc. osób decyduje się na zakup używanych książek i ubrań. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia oraz Forum Obywatelskiego Rozwoju, połowa Polaków oddaje też używane przedmioty, których już nie potrzebuje, za darmo. Używane produkty przestały być czymś gorszym, zyskują zwolenników, nie tylko z powodu niższych cen. Coraz częściej liczy się nie samo posiadanie rzeczy, tylko skorzystanie z niej i oddanie dalej. To jednocześnie przeciwdziałanie marnotrawstwu i w konsekwencji zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.