handel

Carrefour rozszerza ofertę odzieży ekologicznej i tworzy specjalne strefy w swoich sklepach

04.05.2021 | Carrefour Polska

Carrefour Polska otworzył w swoich największych hipermarketach w Polsce strefy z odzieżą ekologiczną marki TEX. Rozszerzenie oferty modnej odzieży wytworzonej w sposób przyjazny dla środowiska, to kolejny etap realizacji długoterminowego zobowiązania Grupy Carrefour, w którym do 2030 roku wszystkie surowce naturalne wykorzystywane w gamie odzieżowej TEX, będą pozyskiwane w sposób zrównoważony i możliwy do prześledzenia. Ponadto, sieć będzie promowała odzież ekologiczną wśród swoich klientów.

Strefy BIO marki TEX to rozbudowane ekspozycje mody i tekstyliów ekologicznych, które na stałe pojawiły się w 7 największych hipermarketach Carrefour w Polsce. Obejmują one szeroki wybór odzieży oraz bielizny kobiecej i dziecięcej, odzieży męskiej oraz tekstyliów łazienkowych, wytworzonych w sposób przyjazny dla naszej planety. Przygotowując swoją markę BIO TEX sieć wykorzystuje bawełnę ekologiczną, zwraca uwagę na sprawiedliwe wynagradzanie producentów, dba o dobrostan kóz, z których wełny produkowany jest kaszmir oraz promuje produkcję z wykorzystaniem materiałów poddanych recyklingowi, z użyciem mniejszej ilości wody oraz odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

Nowe kolekcje ekologiczne marki TEX tworzone są z myślą o wszystkich członkach rodziny. Panie znajdą w niej szeroki wybór koszulek, sukienek oraz bielizny, a panowie spodnie oraz koszule – zarówno codzienne, jak i wizytowe. W stałym asortymencie BIO TEX znajduje się również wybór tekstyliów łazienkowych, m.in. ręczników czy szlafroków oraz oferta dla najmłodszych - ubranka niemowlęce oraz zestawy odzieży i bielizna dla dziewczynek i chłopców.

- Oferowanie wysokiej jakości produktów odzieżowych jest jednym z obszarów działalności biznesowej Carrefour Polska. Od wielu lat, wspólnie z Grupą Carrefour, realizujemy zrównoważoną politykę w odniesieniu do artykułów tekstylnych i zobowiązaliśmy się, że do 2030 roku wszystkie surowce naturalne wykorzystywane w gamie odzieżowej TEX będą pozyskiwane w sposób zrównoważony oraz możliwy do prześledzenia – mówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska. Jesteśmy przekonani, że dzięki wprowadzeniu w naszych największych sklepach dedykowanych stref z modą ekologiczną w przystępnych cenach, pomożemy naszym klientom ubierać się modnie, a jednocześnie wspólnie zadbać o zachowanie zasobów naszej planety – dodaje Lipka.

Sieć Carrefour już wcześniej angażowała się w promocję na polskim rynku działań na rzecz popularyzacji zrównoważonej polityki w zakresie odzieży i tekstyliów. W czerwcu 2018 roku Carrefour Polska, jako jedyna sieć wielkiej dystrybucji, przystąpił do partnerstwa na rzecz tłumaczenia na potrzeby polskiego rynku „Wytycznych OECD dotyczących należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym”. Dokument, który w polskiej wersji językowej zaprezentowano w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, pomaga do dzisiaj polskim producentom być częścią odpowiedzialnego łańcucha dostaw.

Lista sklepów, w których zlokalizowane są strefy BIO TEX:

1. Hipermarket Carrefour Warszawa Arkadia, ul. Jana Pawła II 16
2. Hipermarket Carrefour Warszawa Reduta, Al. Jerozolimskie 148
3. Hipermarket Carrefour Warszawa Targówek, ul. Głębocka 15
4. Hipermarket Carrefour Katowice, ul. Roździeńskiego 200
5. Hipermarket Carrefour Poznań, ul. Solidarności 47
6. Hipermarket Carrefour Toruń, ul. Olsztyńska 8
7. Hipermarket Carrefour Wrocław Borek, ul. Gen. Hallera 52

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

więcej z kategorii handel

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.