handel towary konsumpcyjne

W Dzień Ziemi Carrefour rusza z odbiorem od klientów BUTELEK ZWROTNYCH BEZ PARAGONU we wszystkich swoich hiper- i supermarketach w Polsce

21.04.2021 | Carrefour Polska

Od 22 kwietnia klienci ponad 250 hiper- i supermarketów Carrefour Polska będą mogli oddawać butelki zwrotne po zakupionych wcześniej napojach, bez konieczności okazywania dowodów ich zakupu. Oddając butelki konsumenci otrzymają e-bony stanowiące zwrot pełnej kaucji, którymi będą mogli od razu zapłacić za kolejne zakupy. Inicjatywa Carrefour ma zachęcać Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych, w ramach realizacji w naszym kraju koncepcji gospodarki obiegu zamkniętego.

Inicjatywa Carrefour stanowi element długoterminowego programu “STOP Marnotrawstwu”, w ramach którego sieć od 2013 roku realizuje w Polsce działania przeciwdziałające wszelkim formom marnowania zasobów naszej planety oraz aktywnie zachęca do włączania się w nie swoich klientów i partnerów biznesowych. Najnowsza inicjatywa firmy nieprzypadkowo zatem przypada na 22 kwietnia, gdy obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi.

Pilotaż rozpoczął się w połowie grudnia ubiegłego roku w Warszawie. W następnych miesiącach sukcesywnie dołączały do niego kolejne sklepy i miasta. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, dla których największą barierą do zwrotu butelek szklanych była konieczność przechowywania paragonów. Obecnie butelki zwrotne można oddać we wszystkich hiper-i supermarketach Carrefour w Polsce bez względu na miejsce ich zakupu, a sieć planuje już, we współpracy ze swoimi franczyzobiorcami, włączenie do akcji całej sieci sklepów osiedlowych Carrefour Express oraz Globi.

Głównym celem, który przyświecał Carrefour w zainicjowaniu akcji jest chęć zaktywizowania Polaków w zakresie działań proekologicznych i selektywnej zbiórki odpadów w celu ich dalszego recyklingu oraz przekonania konsumentów, jak istotna dla ochrony środowiska naturalnego jest gospodarka cyrkularna.

- Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie, realizując swoją misję handlową, aktywnie działa również na rzecz ochrony środowiska naturalnego w naszym kraju. Wdrożenie inicjatywy odbioru butelek zwrotnych bez okazywania paragonu, to znaczący krok w rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych w Polsce. Udało nam się zrealizować ją dzięki bliskiej współpracy z naszymi dostawcami. Mamy nadzieję, że od tegorocznego Dnia Ziemi, wszyscy Polacy zamiast wyrzucać butelki zwrotne do pojemników ze szkłem, zaczną przynosić jej do sklepów Carrefour, przynosząc korzyści sobie i całej naszej planecie – mówi Marek Lipka Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.

Możliwość oddawania butelek zwrotnych w sklepach Carrefour, bez okazywania paragonów, jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji w Polsce koncepcji gospodarki obiegu zamkniętego. Warto wspomnieć, że Carrefour ponad dekadę temu był prekursorem na rynku handlowym w Polsce, wprowadzając do swoich sklepów torby ze skrobi, w stu procentach biodegradowalne i wykonane z surowców odnawialnych. Wśród zrealizowanych dotąd projektów warto wspomnieć również umożliwienie klientom zakupu produktów na wagę do własnych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce czy wprowadzenie do wybranych sklepów Carrefour BIO pierwszych refillomatów kosmetyków, pozwalających klientom na zakup szamponów czy płynów do kąpieli do własnych opakowań wielokrotnego użytku.

- Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są m.in. znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla czy redukcja odpadów opakowaniowych oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów. Popularność naszej inicjatywy podczas obu testów pokazuje, jak Polacy bardzo chcą włączyć się w działania na rzecz dobra naszej planety, jeśli tylko im je ułatwimy. Dlatego zachęcamy inne firmy do realizacji podobnych inicjatyw, w myśl zasady, że razem możemy osiągnąć więcej – dodaje Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

Pełna lista hiper- i supermarketów Carrefour znajduje się na stronie www.carrefour.pl .

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.