handel internet media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Arena.pl rozpoczyna współpracę z bankiem PKO BP S.A.
Zarząd Arena.pl S.A. informuje o rozpoczęciu przez podmiot zależny Arena.pl sp. z o.o. pierwszego wspólnego projektu realizowanego we współpracy z bankiem - Powszechną Kasą Oszczędności Bankiem Polskim S.A. („PKO BP”) pod nazwą „Arena.pl z PKO Bankiem Polskim na dobry początek”. Projekt ruszył 1 października i potrwa do 30 listopada 2020 r.
W ramach kampanii marketingowej przygotowano specjalną ofertę promocyjną, dzięki której nowym sprzedawcom na arena.pl, korzystającym z usług PKO BP S.A., obniżono prowizję do 0%. Oferta dostępna jest na stronie pko.arena.pl.
- Bardzo cieszymy się z pozyskania PKO BP jako partnera arena.pl. W czwartek, 1 października, wystartowaliśmy z pierwszą wspólną kampanią skierowaną do sklepów posiadających konto w PKO BP. W planach mamy kolejne ciekawe projekty, więc liczę, że współpraca będzie wartościowa nie tylko dla spółki, ale również wzbogaci ofertę kierowaną przez PKO BP do klientów banku. Podpisanie umowy o współpracy traktujemy jako wielkie wyróżnienie i potwierdzenie, że kierunek rozwoju, który obraliśmy jest dobry – podkreśla prezes arena.pl, dr Maria Bogajewska.
Arena.pl S.A. prowadzi platformę handlową typu marketplace, pod adresem arena.pl, umożliwiającą użytkownikom bezpieczne zakupy w niskich cenach. Serwis ma realną szansę stać się konkurencją dla liderów na rynku w segmencie internetowych platform zakupowych. Arena.pl S.A. wystartowała ze swoją platformą na NewConnect w 2016 roku. Obecnie na platformie jest zarejestrowanych ponad 6.600 sklepów oraz niemal 7 milionów towarów uszeregowanych w ośmiu najważniejszych kategoriach – Dom i ogród, Dziecko, Elektronika, Moda, Motoryzacja, Pielęgnacja i zdrowie, Sport i rozrywka oraz Kultura.
– Polski rynek sprzedaży internetowej należy do najszybciej rozwijających się na świecie. Według szacunków wartość rynku e-commerce w Polsce w 2020 roku wyniesie ok. 100 mld zł. Wcześniej szacowano go na 70 mld zł, ale pandemia znacznie przyspieszyła jego wzrost i wymusiła na wielu sprzedawcach rozpoczęcie sprzedaży online. W praktyce oznacza to, że sklepy i producenci, którzy nie oferują sprzedaży internetowej zmniejszają swoje szanse na utrzymanie się na rynku – wskazuje Maria Bogajewska, prezes arena.pl.
– A Arena.pl oferuje tym podmiotom – sklepom oraz producentom – najlepsze warunki, w tym program „Wy na pierwszym miejscu” (m.in. możliwość bezpłatnego wystawiania przedmiotów, darmowe płatności online). Atutem Arena.pl jest również najniższa na rynku prowizja – jej średnia wartość wynosi 4%, a w niektórych kategoriach towarów zaledwie 1,9 lub 2,5%. To znacznie mniej niż na konkurencyjnych platformach, co oznacza większy zysk dla sprzedających – dodaje prezes Maria Bogajewska.
Arena.pl wyróżnia się tym od konkurencyjnych marketplace (np. allegro), że na arena.pl sprzedają jedynie profesjonalni oraz zweryfikowani sprzedawcy (posiadający numer NIP), którzy oferują tylko nowe, nieużywane produkty. Prowizja jest jedną z najniższych na rynku i wyłącznie za dokonaną sprzedaż (brak opłat za promocję, wystawianie projektów, czy integrację).
Platformę cechują przejrzysty wygląd strony, udoskonalona wyszukiwarka produktów oraz szybkie, niezawodne i nowoczesne płatności.
- Cały czas pracujemy nad zwiększeniem funkcjonalności naszej strony. Projekty, nad którymi obecnie pracujemy z dużymi podmiotami, pozwalają nam na przekonanie, iż na rynku obok allegro są potrzebne inne platformy zakupowe, gdyż nie każdy chce sprzedawać na allegro. Nasza platforma jest alternatywą – wskazuje prezes Maria Bogajewska.
Właścicielem platformy jest Arena.pl S.A. – spółka notowana na rynku NewConnect o kapitalizacji w wysokości ok. 110 mln zł. Od początku swojej działalności platforma była finansowana wyłącznie poprzez polski kapitał. Głównymi akcjonariuszami spółki akcyjnej są obecnie LMB FIZAN oraz TOROX EKO FIZAN.