internet praca media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Marcin Meller redaktorem naczelnym WP

16 listopada stanowisko redaktora naczelnego Wirtualnej Polski obejmie Marcin Meller. Piotr Mieśnik, który przez ostatnie miesiące pełnił te obowiązki, zostanie zastępcą redaktora naczelnego.

Redaktorowi naczelnemu będzie podlegać kilkuset dziennikarzy i wydawców m.in. z redakcji WP Wiadomości, money.pl, WP SportoweFakty i kilkunastu innych serwisów należących do Wirtualnej Polski.

Przychodzę do świetnie działającej, nowoczesnej firmy medialnej, lidera rynku, więc chcę utrzymać to, co bardzo dobrze działa i dodać atuty ze świata klasycznego dziennikarstwa, z którego się wywodzę. W moim blisko trzydziestoletnim życiu zawodowym oglądałem świat z bardzo różnych perspektyw, liczę, że teraz to w pełni zaprocentuje. Będę starał się, by Wirtualna Polska była medium środka, otwartym na głosy i opinie z różnych stron i środowisk. Mam nadzieję, że dzięki skali i sile WP będę mógł dodać wartości i rumieńców polskiej rzeczywistości medialno-społecznej – mówi Marcin Meller, nowy redaktor naczelny Wirtualnej Polski.

Doświadczenie Marcina, jego reporterska pasja i publicystyczne zacięcie, pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania odbiorców i dostarczać im jakościowe, różnorodne treści. W ten sposób chcemy nie tylko wzmocnić naszą pozycję lidera na rynku portali informacyjnych, ale także stać się najbardziej wiarygodnym medium w Polsce – mówi Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.

Od marca 2020 roku, po odejściu z funkcji redaktora naczelnego Tomasza Machały, obowiązki redaktora naczelnego WP pełnił Piotr Mieśnik. 16 listopada obejmie on funkcję zastępcy redaktora naczelnego.

Bardzo dziękuję Piotrowi za jego zaangażowanie i kreatywność. Świetnie sobie radził w tym wyjątkowo trudnym okresie i bardzo się cieszę, że wspólnie z Marcinem Mellerem będzie nadal rozwijał serwisy Wirtualnej Polski – dodaje Joanna Pawlak.

Marcin Meller z wykształcenia jest historykiem. Przez 12 lat był reporterem „Polityki”, opisywał konflikty na Kaukazie, w Iranie, byłej Jugosławii i w Afryce, w której spędził w sumie dwa lata. W latach 2000-2002 był prowadzącym pierwszego w Polsce reality show „Agent”. Od 2003 do 2012 redaktor naczelny polskiej edycji „Playboya”. W latach 2005-2008 oraz 2013-2019 współprowadził Dzień Dobry TVN, a od 2009 roku jest gospodarzem Drugiego Śniadania Mistrzów w TVN24. Felietonista „Wprost”, a od 2012 „Newsweeka”. Od 2016 roku był dyrektorem w Grupie Wydawniczej Foksal. Razem z żoną Anną Dziewit-Meller napisał bestsellerowe „Gaumardżos! Opowieści z Gruzji”, a sam „Między wariatami. Opowieści terenowo-przygodowe”, „Sprzedawcę arbuzów” i ostatnio „Nietoperza i suszone cytryny”.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w sierpniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w sierpniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.