handel środowisko naturalne/ekologia

Carrefour chroni naturę i bioróżnorodność. Firma podpisała Call to Action organizowany przez koalicję Business for Nature

31.07.2020 | Carrefour Polska

Carrefour Polska podpisał Call to Action organizowany przez globalną koalicję Business for Nature. Koalicja ma na celu ochronę natury i bioróżnorodności i skierowana jest do firm z całego świata.

We wtorek 28 lipca br. Carrefour podpisał się pod inicjatywą Call to Action, dołączając tym samym do międzynarodowego grona firm, które deklarują, że ochrona natury i bioróżnorodności jest dla nich ważna, a tym samym wzywają do ambitnych działań w tym zakresie. Inicjatywa ta popierana jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które jest jej członkiem.

- Przystąpienie do Koalicji Business for Nature jest kolejnym przejawem zaangażowania Carrefour dla środowiska – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. - Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat włączamy się w szereg inicjatyw dla dobra planety oraz realizujemy własne projekty w zakresie ochrony środowiska. Zdrowe społeczeństwo opiera się w dużej mierze na naturze, a ingerencja człowieka w ekosystemy narusza bioróżnorodność. Biznes może odegrać ogromną rolę w odwróceniu tej tendencji, dlatego też cieszymy się z możliwości przyłączenie do tej inicjatywy – dodaje Barbara Kowalska.

Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska stale rozwija działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, wpływając na zmniejszanie śladu węglowego, czy redukując ilość zużywanego plastiku. Filarem strategii CSR-owej biznesu sieci jest program „STOP Marnotrawstwu”, który dotyczy zarówno walki z marnowaniem żywności, jak i zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających. Ważnym elementem polityki CSR sieci jest również praca nad zmniejszaniem ilości wytwarzanego śladu węglowego w produktach oferowanych w sklepach. W 2020 roku Carrefour ogłosił kolejny cel w redukcji zmniejszania śladu węglowego. Sieć dąży do ograniczenia gazów cieplarnianych emitowanych ze sklepów i środków transportu o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu do poziomów z 2010 r.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR, Rzecznik Prasowy, Carrefour Polska
Maria Cieślikowska

biuroprasowe@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

więcej z kategorii handel