handel internet transport ekonomia/biznes/finanse

Auchan Retail rozpoczyna partnerstwo strategiczne z Glovo na 4 rynkach europejskich

Po przeprowadzonym z sukcesem teście na rynku ukraińskim, Auchan Retail i Glovo zdecydowały się nawiązać partnerstwo strategiczne na czterech rynkach europejskich, na których obie firmy cieszą się silną pozycją – w Polsce, Hiszpanii, Portugalii i na Ukrainie.
Partnerstwo to pozwoli Auchan Retail przyspieszyć rozwój usług e-handlu firmy z korzyścią dla klientów sieci na każdym z rynków objętych współpracą. Dla Glovo oznacza to możliwość wzmocnienia pozycji lidera w lokalnych dostawach do domu. Obie firmy zapowiadają możliwość rozszerzenia zasięgu partnerstwa o kolejne kraje.

Postępująca cyfryzacja działań, która nastąpiła w odpowiedzi na wyzwania ostatnich miesięcy związane z pandemią, udowodniła jak ważny jest to kierunek rozwoju i jak znacząco może stymulować rozwój biznesu. W tym kontekście, a także uwzględniając sukces przeprowadzonych testów - w maju 2019 r. na rynku ukraińskim (20 sklepów) i w kwietniu br. w Portugalii (1 sklep w Lizbonie), Auchan Retail i Glovo zdecydowały się na nawiązanie partnerstwa strategicznego w fazie inicjującej  współpracę na czterech rynkach europejskich. Poza Polską będzie to również Hiszpania, Portugalia oraz Ukraina.

Dzięki tej współpracy klienci w tych 4 krajach Auchan Retail będą mogli składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Sklepy te będą równocześnie pełniły rolę magazynu i miejsca kompletowania zamówienia klienta.

Rozpoczęcie współpracy w poszczególnych krajach rozpocznie się latem tego roku.

Wiele z nowych trendów konsumenckich, które można było zaobserwować jeszcze przed kryzysem pandemii, zdecydowanie umocniło się podczas ostatnich miesięcy. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z uwagi na koronawirusa, a  biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć że nadal będzie go wybierać. Auchan jest zatem w bardzo dobrej sytuacji -  już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci. – powiedział Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Podjęcie współpracy z Auchan to dla nas kolejny krok w rozwoju na polskim rynku, na którym jesteśmy od roku. Dzięki prostej w obsłudze aplikacji i błyskawicznym dostawom, gwarantowanym przez kurierów Glovo, klienci Auchan będą mogli w komfortowy sposób nabyć swoje ulubione produkty. Naszym celem jest, aby coraz więcej Polaków mogło robić codzienne zakupy płynniej i szybciej mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

 

O Auchan Retail Polska

Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

Więcej na stronie www.auchan.pl

O Glovo

Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 2,6 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 22 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 550 miastach w 22 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie niemal 1600 osób na całym świecie w tym niemal 900 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.

Więcej informacji na stronie: www.glovoapp.com

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.