handel budownictwo/nieruchomości

Galerie handlowe Carrefour powracają do normalności

14.05.2020 | Carrefour Polska

Po kilkutygodniowej przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa, wszystkie galerie handlowe należące do Carrefour Polska wznowiły swoją działalność. Z myślą o pracownikach i klientach, sieć wdrożyła szereg zmian i udogodnień, aby zakupy były komfortowe i bezpieczne. Odwiedzalność obiektów Carrefour utrzymuje się na dobrym poziomie i stale rośnie.

Carrefour Polska, właściciel i zarządca 20 centrów handlowych w Polsce, od 4 maja uruchomił swoje wszystkie obiekty. Po czasowym ograniczeniu działalności, wynikającej z ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, Galerie należące do Carrefour wróciły do działania z dobrymi wskaźnikami odwiedzalności, przewyższającymi średnie rynkowe. Stosując się do obowiązujących regulacji, a także rozumiejąc obawy i potrzeby pracowników i klientów, Carrefour stawia na bezpieczeństwo i wysokie standardy higieny w galeriach.

- Zadbaliśmy o to, aby zakupy, do których powrócimy po kilku tygodniach, były nie tylko wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne – mówi Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour. - W trosce o bezpieczeństwo pracowników oraz odwiedzających nas klientów, wprowadziliśmy szereg nowych rozwiązań, m.in. dostępność środków dezynfekujących, punkty sprzedaży maseczek, zwiększenie częstotliwości sprzątania części wspólnych oraz powierzchni dotykowych oraz regularne dezynfekowanie obiektu. Bezpieczeństwo jest wspólną troską Carrefour Polska oraz najemców. Działania, które podejmujemy razem, mają na celu zapewnienie klientom bezpiecznych, komfortowych zakupów w naszych centrach handlowych. Jesteśmy gotowi na dalsze luzowanie obostrzeń, m.in. wznowienie działalności stref gastronomicznych oraz salonów fryzjerskich – dodaje Ewa Karska.

Zgodnie z decyzją Prezesa Rady Ministrów w dniu 4 maja 2020 r. zostały ponownie otwarte obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2. Zgodnie z wymogami, obowiązuje limit osób: na 1 osobę musi przypadać 15 m2 powierzchni handlowej. Do powierzchni sprzedażowej nie wlicza się powierzchnia korytarzy.

W centrach handlowych nie mogą do odwołania funkcjonować kluby fitness, a także przestrzeń rekreacyjna (np. place zabaw).

Od 18 maja z kolei, wznawiają działalność zakłady fryzjerskie i kosmetyczne oraz nastąpi częściowe otwarcie usług gastronomicznych - z utrzymaniem reżimu sanitarnego (m.in. odległość 2 m od stolików, 1 osoba na 4 m2, dezynfekcja stolików).

W trosce o bezpieczeństwo pracowników oraz klientów, Carrefour Polska wprowadza ze swej strony następujące rozwiązania:

  • zapewnienie płynu do dezynfekcji na terenie części wspólnych centrum handlowego (przy wejściach, w sanitariatach, w strefach gastronomicznych),
  • zapewnienie punktu sprzedażowego na terenie centrum, gdzie można zakupić maseczki ochronne,
  • przygotowanie do użytkowania części wspólnych (w tym strefy gastronomicznej) zgodnie z wymogami sanitarnymi (odpowiedni system informacji wizualnej, reorganizacja przestrzeni wspólnej),
  • wyłączenie z użytkowania strefy rozrywki,
  • ograniczenie korzystania ze stref relaksu w częściach wspólnych,
  • monitorowanie liczby wejść do centrum handlowego,
  • zwiększenie częstotliwości sprzątania części wspólnych oraz powierzchni dotykowych przez serwis sprzątający,
  • regularne dezynfekowanie obiektu,
  • przygotowanie materiałów graficznych „Dobrych praktyk” dla najemców do komunikacji w sklepach,
  • kampania informacyjna w centrach handlowych oraz w mediach społecznościowych dotycząca zasad bezpiecznych zakupów.
kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.