handel internet towary konsumpcyjne media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Jak kształtują się ceny produktów spożywczych przed Świętami

08.04.2020 | FRISCO.PL

Zbliżające się Święta Wielkanocne pod wieloma względami będą całkowicie inne niż te, do jakich byliśmy dotąd przyzwyczajeni. Obserwowane zmiany dotyczyć będą zarówno spotkań organizowanych w gronie najbliższych, jak i naszych dotychczasowych przyzwyczajeń związanych ze świątecznymi zakupami.

Obecna sytuacja oraz wprowadzone ograniczenia w znaczący sposób wpływają nie tylko na naszą codzienność, lecz także kształtują zachowania coraz szerszego grona konsumentów. Jak wynika z najnowszego raportu analitycznego opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, zatytułowanego e-Commerce w czasie kryzysu 2020, obecnie już 38% Polaków wybiera możliwość zrobienia zakupów on-line. Dane te potwierdzają m.in. właściciele sklepów internetowych oferujących artykuły spożywcze, którzy zauważyli kilku a często nawet kilkunastokrotny wzrost liczby klientów wybierających ten sposób zakupu najpotrzebniejszych produktów. Mając na uwadze coraz bardziej restrykcyjne zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa, które należy stosować podczas zakupów tradycyjnych, trend ten z pewnością będzie się utrzymywał. Polacy coraz chętniej i częściej będą zwracali się w kierunku sklepów oferujących możliwość zrobienia zakupów spożywczych online, ponieważ tego typu sklepy nie tylko zapewniają bieżący dostęp do wszystkich potrzebnych produktów, lecz także umożliwiają szybkie dostarczenie zamówienia pod wskazany adres, przy zachowaniu wszelkich standardów bezpieczeństwa.

Okres nadchodzących Świąt Wielkanocnych, a także nowe wyzwania związane ze zmieniającą się sytuacją ekonomiczną, sprawiają, że konsumenci z coraz większą wnikliwością analizują również ceny podstawowych produktów spożywczych. Najbardziej aktualne oraz szczegółowe dane dotyczące poziomu cen najpotrzebniejszych artykułów, zostały opracowane przez portale DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl i opublikowane w Koszyku Cenowym – cyklicznym zestawieniu służącym monitorowaniu cen produktów FMCG w sklepach internetowych oraz stacjonarnych w największych polskich miastach. Do porównania cen w sklepach wybieranych jest 50 najpopularniejszych produktów z kategorii takich jak m.in. pieczywo, nabiał, owoce i warzywa, słodycze, napoje oraz chemia domowa i kosmetyki. Dzięki bieżącym zestawieniom konsumenci mogą porównać ceny tych produktów w poszczególnych sieciach handlowych oraz sprawdzić, w których są one najlepsze.
Aktualne zestawienie Koszyka Cenowego pokazuje, że wśród wszystkich sklepów online, oferta Frisco.pl jest najkorzystniejsza. Ponadto, różnice pomiędzy cenami Frisco.pl a cenami w sklepach stacjonarnych mogą sięgać nawet 114 zł na korzyść zakupów online.

- Wynik ten jest potwierdzeniem realizowanych od dawna działań biznesowych, które prowadzone są w trosce o naszych klientów. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, w czasie trwającej obecnie pandemii nie zamierzamy zmieniać naszej polityki cenowej i chcemy wciąż utrzymywać ceny najpotrzebniejszych produktów na jak najniższym poziomie. Pomimo tego, że dostrzegamy znaczący wzrost popytu na podstawowe produkty żywnościowe i artykuły pierwszej potrzeby, z pewnością nie będziemy wykorzystywać tej sytuacji, ponieważ priorytetem prowadzonej przez nas działalności jest budowanie zaufania oraz długotrwałych relacji z naszymi klientami – mówi Jacek Palec, Prezes Frisco.pl

Frisco.pl stara się jak najbardziej ograniczać marżę na najpotrzebniejszych obecnie produktach oferowanych swoim klientom. Dodatkowo wycofano z oferty te artykuły, których ceny zostały w ostatnim czasie drastycznie podniesione – w ich miejsce oferowane są tańsze zamienniki lub produkty alternatywne.

- Obserwujemy znaczące wzrosty zarówno w odniesieniu do wartości zakupów dokonywanych przez naszych klientów, jak i ilości towarów kupowanych za pośrednictwem naszego sklepu. Już od 24 lutego zdecydowanie zwiększył się ruch na stronach Frisco.pl i rósł dynamicznie w kolejnych tygodniach marca. W połowie ubiegłego miesiąca wartość koszyka zakupowego w naszym sklepie była o 70 proc. wyższa niż w pierwszych dwóch miesiącach 2020 roku  – komentuje Jacek Palec, Prezes Frisco.pl

Od 24 lutego do końca marca tego roku Frisco.pl dostarczyło swoim klientom około 5,5 mln produktów, których łączna waga przekroczyła 3,5 tys. ton. Jednocześnie zaobserwowano znaczący wzrost sprzedaży wielu kategorii produktów. Najwyższe wzrosty odnotowano wśród produktów posiadających dłuższy okres przydatności do spożycia m.in. mięsnych produktów konserwowych (wzrost o ponad 400 proc. w porównaniu do lutego tego roku i niemal 2700 proc. do analogicznego okresu roku poprzedniego) oraz konserw rybnych (150 proc. w porównaniu do ubiegłego miesiąca i 325 proc. rok do roku), a także dań gotowych (wzrosty od 330 do ponad 630 proc rdr, w zależności od rodzaju produktu). Bardzo duże wzrosty sprzedaży odnotowano również w koszyku produktów sypkich podstawowych m.in. kaszy (wzrost o 139 proc. w porównaniu do lutego i 325 proc. rdr), makaronu (wzrost o 126 proc. miesiąc do miesiąca oraz 273 proc. rdr), mąki (wzrosty mdm/rdr odpowiednio o 120 proc i 243 proc.) oraz ryżu (wzrost o 88 proc. w porównaniu do lutego i 238 proc. rdr). Jednocześnie, oprócz produktów charakteryzujących się długimi datami ważności, zaobserwowano także znaczące wzrosty sprzedaży świeżych oraz pakowanych produktów mięsnych – przede wszystkim wieprzowiny m.in. mięsa świeżego (wzrost o 203 proc. w porównaniu do lutego oraz 394 proc. w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku), świeżych pasztetów (wzrost o 161% mdm i 380 proc. rdr), kiełbas oraz wędlin pakowanych (odpowiednio 126 proc. mdm i 220 proc. rdr oraz  67% mdm i 201 proc. rdr), a także drobiu pakowanego (wzrost o 315 proc. w porównaniu do lutego oraz 356 proc. rdr). Wzrasta także sprzedaż pieczywa (o 77 proc. w porównaniu do ubiegłego miesiąca i 292 proc. rdr) oraz świeżych warzyw i owoców (w zależności od rodzaju i gatunku, wzrosty kształtują się na poziomie od 25 do ponad 120 proc. rdr).

Firma podkreśla, że tempo wzrostu w ostatnich latach kształtowało się na poziomie ok. 30%, natomiast od ostatniego tygodnia lutego tego roku tempo to wzrosło czterokrotnie. Frisco.pl obserwuje także znaczący wzrost liczby nowych klientów – w pierwszym tygodniu kwietnia był on aż 7-krotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.

Więcej informacji na temat Koszyka Cenowego oraz pełne zestawienie cen badanych produktów dostępne jest na stronie: https://www.dlahandlu.pl/koszyk/koszyk/26885/

kontakt dla mediów
MSLGROUP
Danuta Cabaj

danuta.cabaj@mslgroup.com

informacje o firmie

Frisco.pl to działający od 13 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

załączniki

kontakt dla mediów
MSLGROUP
Danuta Cabaj

danuta.cabaj@mslgroup.com

informacje o firmie

Frisco.pl to działający od 13 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.