handel transport ekonomia/biznes/finanse
Płatności za parkowanie i bilety komunikacji miejskiej w aplikacji GOmobile. Bank BNP Paribas ułatwia bezpieczne podróżowanie
Dzięki GOmobile, aplikacji mobilnej Banku BNP Paribas, nie tylko można kupić bilet warszawskiej komunikacji miejskiej, ale też zapłacić za parkowanie na jednym ze stołecznych parkingów. W obu przypadkach płatność jest prosta i w pełni zdalna. Użytkownik aplikacji nie musi dotykać biletomatu, kartonikowego biletu kupionego w kiosku, parkomatu ani gotówki.
Warszawa dołączyła do kilkudziesięciu innych polskich miast, w których za parking można zapłacić aplikacją GOmobile Banku BNP Paribas (płatność za bilety komunikacji miejskiej dostępna była już wcześniej). To efekt współpracy z firmą FINANTEQ, twórcami platformy SuperWallet, która od kwietnia udostępnia odpowiednią funkcjonalność osobom podróżującym w stolicy dzięki integracji z moBiLET.
Chociaż najlepiej byłoby, gdybyśmy w najbliższym czasie wszyscy zostali w domach, doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze jest to możliwe. Wielu Polaków musi przemieszczać się po mieście – do pracy, której nie da się wykonywać zdalnie, czy po najpotrzebniejsze zakupy lub leki. Dzięki GOmobile, podróżowanie po Warszawie będzie teraz bezpieczniejsze. Zdalna płatność za postój czy bilet ogranicza liczbę kontaktów z powierzchniami dotykanymi przez bardzo wiele osób – tłumaczy Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w Banku BNP Paribas.
Kupno biletu czy opłata za miejsce parkingowe wymagają zaledwie kilku kliknięć. Kierowca, zostawiając samochód na jednym z płatnych parkingów, musi tylko wybrać miasto, podać numer rejestracyjny i zaznaczyć, kiedy wróci po auto. Jeśli nie wie, na jak długo zostawia samochód, może też wybrać opcję „dopóki nie zakończę”, w której dopiero kolejne kliknięcie wyłącza naliczanie opłaty. Transakcja jest potwierdzana PIN-em. Pasażerowie autobusów, tramwajów i metra mogą wybrać każdy bilety czasowy, krótkookresowy lub jednorazowy – podobnie jak w biletomacie. W przypadku kontroli wystarczy pokazać bilet na smartfonie. Dodatkowym udogodnieniem jest ciągle widoczne powiadomienie o tym, ile czasu pozostało do końca ważności biletu.
Dzięki wykorzystaniu funkcjonalności GOmobile, klienci BNP Paribas mają możliwość płacenia za faktyczny czas parkowania (bez konieczności uiszczania opłaty „z górką”, jeśli kierowca nie wie, kiedy wróci), w pełni kontrolują ważność biletu i nie muszą pamiętać o noszeniu drobnych czy wizycie w kiosku przed wejściem do komunikacji miejskiej. W dobie pandemii, najważniejszą zaletą staje się uniezależnienie od tradycyjnych, „dotykowych” paneli w biletomatach czy parkometrach.
Oprócz Warszawy, możliwość płatności za parkowanie i bilety za pomocą GOmobile dostępna jest m.in. w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie czy Rzeszowie. W Opolu czy Namysłowie klienci BNP Paribas mogą płacić za parkingi, w Łodzi, Lublinie i Katowicach za komunikację miejską.
Pełna lista miast dostępna jest na stronie: http://www.mobilet.pl/?page_id=10
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl