zdrowie sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Fundacja Carrefour oraz Carrefour Polska przekazuje polskim szpitalom 2 000000 złotych na walkę z pandemią koronawirusa

27.03.2020 | Carrefour Polska

Fundacja Carrefour włącza się w pomoc dla polskich szpitali, poprzez akcję Caritas Polska #WdzieczniMedykom, wpłacając kwotę ponad 1,3 miliona złotych na zakup respiratorów i środków ochrony osobistej dla lekarzy. Z myślą o bieżących potrzebach personelu medycznego, dodatkowo, Carrefour Polska wesprze 41 szpitali zakaźnych w wybranych miastach Polski przekazując produkty spożywcze i higieniczne na potrzeby ich personelu. Na ten cel Carrefour Polska przeznaczy 650 tysięcy złotych.

W dobie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa Fundacja Carrefour i Carrefour Polska włączają się w działania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich Polaków. Jako organizacje odpowiedzialne społecznie, podjęły decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego i rzeczowego w walce z koronawirusem w Polsce. Fundacja Carrefour przekazuje ponad 1,3 miliona złotych na rzecz organizowanej przez Caritas akcji #WdzięczniMedykom. Fundacja Carrefour została pierwszym partnerem-darczyńcą tej inicjatywy, która stanowi odpowiedź na potrzeby zgłaszane przez szpitale i personel medyczny walczący o życie i zdrowie swoich pacjentów.

- Wspólnie z Fundacją Carrefour nawiązaliśmy współpracę z Caritas Polska w zakresie przekazania środków finansowych niezbędnych polskim szpitalom do ratowania ludzkiego życia – mówi Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska. Mamy nadzieję, że wspierając heroiczną walkę polskich służb medycznych przyczynimy się do możliwie jak najskuteczniejszego opanowania epidemii i zmniejszenia jej negatywnych skutków dla społeczeństwa i gospodarki - dodaje.

Wsparcie finansowe udzielone polskim szpitalom przez Fundację Carrefour za pośrednictwem Caritas przeznaczone zostanie na zakup respiratorów – sprzętu niezbędnego w placówkach medycznych – a także środków ochrony osobistej dla lekarzy – m.in. maseczek, fartuchów, rękawic i przyłbic. Szpitale, będące na pierwszej linii frontu tej trudnej walki, będą mogły z nich korzystać elastycznie - wedle najpilniejszych potrzeb w tym zakresie.

Bardzo cieszymy się ze wsparcia Fundacji Carrefour. To dla nas kolejny dowód uznania Caritas, jako najbardziej doświadczonej i największej organizacji pomocowej w Polsce, ale także zobowiązanie do ciężkiej pracy - mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska

Równocześnie Carrefour Polska będzie pomagał Caritasowi w pozyskaniu kolejnych partnerów akcji #WdzieczniMedykom, by możliwe było zebranie pełnej kwoty niezbędnej do wyposażenia szpitali, które zwróciły się z prośbą o pomoc. Dlatego Carrefour Polska będzie promował akcję w swoich kanałach komunikacyjnych w sklepach, m.in. w katalogach, na ekranach przykasowych oraz w mediach społecznościowych, zachęcając firmy i indywidualnych darczyńców do przyłączenia się do zbiórki.

Jako jedna z największych sieci spożywczych w Polsce, Carrefour Polska chce dodatkowo wykorzystać rozbudowaną siatkę swoich największych sklepów i obejmuje bezpośrednim wsparciem żywnościowym łącznie 41 szpitali zakaźnych zlokalizowanych na terenie całego kraju i w pobliżu hipermarketów należących do sieci. Wsparcie placówek w zaspokojeniu potrzeb ich personelu pozwoli skuteczniej walczyć z pandemią oraz zadbać o większy komfort pracy w tym trudnym dla wszystkich okresie.

- Skuteczna walka z koronawirusem to największe wyzwanie, przed którym jak dotąd stanął cały świat w XXI wieku. Sklepy Carrefour mogą być w tych trudnych czasach nie tylko miejscem zaopatrzenia się społeczeństwa w podstawowe produkty spożywcze, ale także nieść pomoc polskim służbom medycznym w walce o nasze życie i zdrowie. Dlatego obejmujemy bezpośrednią pomocą żywnościową personel szpitali zakaźnych w całej Polsce dodaje Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska.

W każdym przypadku Carrefour będzie udzielał pomocy celowanej, odpowiadającej na konkretne potrzeby każdego z 41 szpitali. Sieć kontaktować się będzie ze szpitalami i ustalać listę najpotrzebniejszych aktualnie produktów – artykułów spożywczych i higienicznych. Na ten cel sieć przeznaczy około 650 tysięcy złotych.

 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

O Fundacji Carrefour

Utworzona w 2000 r. Fundacja Carrefour kieruje się misją interesu publicznego we Francji i na całym świecie, by promować transformację żywieniową dla wszystkich. Jej zaangażowanie opiera się na działaniu w trzech kluczowych obszarach: zwalczanie marnotrawstwa poprzez przekazywanie nadwyżki żywności, zrównoważone i wspierane przez społeczność rolnictwo oraz odpowiedzialność społeczna. Dzięki rocznemu budżetowi w wysokości 6,7 mln EUR, Fundacja wsparła 73 projekty w 2019 roku i pomogła tysiącom ludzi w dziewięciu krajach, w których Grupa Carrefour prowadzi działalność. Więcej informacji na temat naszych inicjatyw i naszych partnerów można znaleźć na stronie www.fondation-carrefour.org

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

O Fundacji Carrefour

Utworzona w 2000 r. Fundacja Carrefour kieruje się misją interesu publicznego we Francji i na całym świecie, by promować transformację żywieniową dla wszystkich. Jej zaangażowanie opiera się na działaniu w trzech kluczowych obszarach: zwalczanie marnotrawstwa poprzez przekazywanie nadwyżki żywności, zrównoważone i wspierane przez społeczność rolnictwo oraz odpowiedzialność społeczna. Dzięki rocznemu budżetowi w wysokości 6,7 mln EUR, Fundacja wsparła 73 projekty w 2019 roku i pomogła tysiącom ludzi w dziewięciu krajach, w których Grupa Carrefour prowadzi działalność. Więcej informacji na temat naszych inicjatyw i naszych partnerów można znaleźć na stronie www.fondation-carrefour.org