handel środowisko naturalne/ekologia nauka/edukacja/szkolenia rolnictwo
Rolnicy dowiedzą się jak zostać eko
W ramach projektu „Go Agri Bio”, realizowanego przez Społeczny Instytut Ekologiczny, przygotowany został portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl, który stanowi kompendium wiedzy na temat procesu konwersji. Działania w ramach tej inicjatywy finansowane są z grantu Fundacji Carrefour.
Portal www.jakzostacrolnikiemeko.pl stanowi bazę wiedzy zarówno dla rolników w procesie konwersji, jak i dla tych, którzy dopiero rozważają zmianę sposobu produkcji. Zainteresowani odnajdą tam pakiet materiałów merytorycznych, stale aktualizowanych pod kątem bieżących szkoleń wraz z prezentacjami do pobrania oraz linki do ciekawych artykułów na stronach innych organizacji czy instytucji. Co więcej, w zakładce „Blog” czeka wiele ciekawych artykułów z zakresu sprzedaży, marketingu czy regulacji prawnych oraz informacje o najważniejszych wydarzeniach w branży rolnictwa ekologicznego.
Jednak sama baza wiedzy to nie wszystko. Czytelnicy portalu poznają przede wszystkim historie piątki rolników, którzy przechodzą proces konwersji i dowiedzą się na konkretnych przykładach, jak taki proces przebiega. Rolnicy będą dzielić się na bieżąco swoimi spostrzeżeniami i postępami prac. Realizatorzy projektu zakładają, że wybrana do projektu piątka rolników stanie się wzorem i inspiracją dla osób myślących o procesie konwersji.
Projekt szyty na miarę
„Go Agri Bio” to projekt, który zapewni pięciu rolnikom całkowite wsparcie w procesie konwersji z rolnictwa konwencjonalnego na rolnictwo ekologiczne. Beneficjenci otrzymają środki na dofinansowanie gospodarstw oraz przejście pełnego procesu certyfikacji, a także wezmą udział w szeregu szkoleń merytorycznych. Całość działań została sfinansowana z grantu Fundacji Carrefour w wysokości 120 000 EUR. Projekt ma charakter pilotażowy, a proces rekrutacji cieszył się dużym powodzeniem – stąd pomysł, żeby podzielić się z innymi zainteresowanymi tematyką poruszaną w ramach szkoleń i innych spotkań merytorycznych.
Carrefour wspiera rolników bio
Oprócz zapewnienia dostępu do zdrowych, wysokiej jakości produktów, Carrefour podjął szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty zdrowej żywności i wsparcia rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości blisko 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego. Poza projektem „Go Agri Bio” przekazano środki na realizację projektu „Demokratyzacja bio”, dzięki któremu dwudziestu rolników otrzyma wsparcie w dalszym rozwoju ich gospodarstw: poczynając od szkoleń merytorycznych, przez warsztaty z zakresu marketingu, aż na konkretnej pomocy finansowej w postaci dedykowanych grantów kończąc. Dodatkowo, sieć wzmacnia idee zrównoważonego rolnictwa poprzez działania w ramach Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, której jest jednym z członków założycieli. Wszystkie te wysiłki stanowią część strategii transformacji żywieniowej, która może być ogromną szansą dla polskich rolników, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwa.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.