handel środowisko naturalne/ekologia

Carrefour uratował od wycinki tysiące drzew

25.03.2019 | Carrefour Polska

Blisko 3 200 mniej wyciętych drzew, redukcja emisji CO2 do atmosfery o ponad 3800 ton oraz redukcja ilości  odpadów o 312 ton – to tylko niektóre z efektów wykorzystania przez Carrefour Polska palet zwrotnych w logistyce. Sieć wprowadziła system poolingu paletowego w 2009 roku w ramach programu ochrony bioróżnorodności, którego elementem jest przeciwdziałanie wylesianiu. Pozwoliło to m.in. ochronić przed wycinką średniej wielkości miejski park.

Carrefour Polska od wielu lat korzysta z palet wielokrotnego użytku, które stanowią ponad 90% wszystkich używanych przez sieć. Znaczny udział wśród tych nośników mają palety CHEP, które są wynajmowane w systemie poolingowym. Jak to działa? Dostawcy Carrefour wynajmują od CHEP palety poolingowe, na których dostarczają swoje produkty do magazynów sieci. Zanim paleta trafi z powrotem na rynek, przechodzi proces inspekcji i naprawy w Centrum serwisowym CHEP. To przedłuża jej żywotność i przyczynia się do znacznych oszczędności środowiskowych.

Korzystanie z palet zwrotnych do transportu towarów to jedno z działań w ramach inicjatywy „STOP Deforestacji” realizowanej w programie ochrony bioróżnorodności – jednego z filarów polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour. Mając na uwadze ochronę zasobów leśnych, Carrefour rozwija też ofertę produktów marki własnej ze znakiem certyfikatu FSC® (Forest Stewardship Council®), który gwarantuje, że dane artykuły zostały wytworzone z materiałów pochodzących z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Carrefour jest też członkiem RSPO (Porozumienie dla zrównoważonej produkcji oleju palmowego), propagującego odpowiedzialne zarządzanie uprawą palm oleistych i stosowanie oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł. W Carrefour Polska blisko 90% oleju palmowego w artykułach marki własnej pochodzi z odpowiedzialnych plantacji i posiada certyfikat RSPO.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour    

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.