handel media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

10,76 milionów pojazdów sprzedanych przez sojusz w 2018 roku

04.02.2019 | Mitsubishi Motors

* Łączna sprzedaż firm Renault, Nissan i Mitsubishi Motors wzrosła w 2018 roku o 1,4% do 10,76 mln sztuk – to jeden na dziewięć wszystkich samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych sprzedanych na całym świecie
* Całkowita sprzedaż lekkich pojazdów użytkowych wzrosła o 13,5% do 2 mln sztuk
* Łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 34% rok do roku, a od 2010 roku sprzedano w sumie 725 000 pojazdów tego typu
* Było to możliwe dzięki zaoferowaniu większej liczby pojazdów wykorzystujących wspólną platformę CMF

Wiodący światowy sojusz motoryzacyjny Renault-Nissan-Mitsubishi ogłosił, że należące do niego firmy sprzedały wspólnie w okresie 12 miesięcy, do 31 grudnia 2018 roku, 10 756 875 pojazdów. Sojusz utrzymał pozycję światowego lidera w wielkości sprzedaży samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

Sprzedaż w 2018 roku wzrosła o 1,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, w związku z utrzymującym się silnym popytem na rynku samochodowym, m.in. na modele Renault Clio, Captur i Sandero, Nissan X-Trail/Rogue oraz Sentra/Sylphy, jak również Mitsubishi Eclipse Cross i XPANDER.

Wzrosła również sprzedaż pojazdów wykorzystujących platformę Common Module Family (CMF) – kluczowy filar średniookresowego planu sojuszu na okres do 2022 roku. W wyniku uwzględniono sprzedaż premierowego modelu Renault Kwid, który wprowadzono na większą liczbę rynków międzynarodowych, jak również zwiększoną produkcję pickupów Nissan Frontier, które dzielą platformę z modelami marek Renault i Mercedes.

Firmy należące do sojuszu dostrzegły szczególnie duże zapotrzebowanie na lekkie pojazdy użytkowe, co przełożyło się na znacznie lepszą sprzedaż Renault Kangoo, Master i Trafic, Nissan Navara i Terra oraz Mitsubishi L200/Triton. Kluczowym elementem strategii sojuszu jest podniesienie efektów synergii poprzez wspólne działania projektowe i produkcję, celem zwiększenia sprzedaży i wzmocnienia oferty pojazdów LCV, oferowanych przez członków sojuszu na światowych rynkach.

W 2018 roku sojusz nadal zdecydowanie podkreślał swoje zobowiązanie do produkcji pojazdów o zerowej emisji zanieczyszczeń. Pozycja lidera w tym segmencie, z całkowitą sprzedażą pojazdów elektrycznych na poziomie 724 905 od 2010 roku, wynikała z popytu między innymi na takie modele elektryczne, jak Renault ZOE i Nissan LEAF.

Spośród wszystkich firm należących do sojuszu, sprzedaż Groupe Renault wzrosła o 3,2% i wyniosła w roku kalendarzowym 3 884 295 egz. Firma Nissan Motor Co., Ltd. sprzedała w 2018 roku 5 653 683 pojazdów na całym świecie, co oznaczało spadek o 2,8%. Mitsubishi Motors Corporation sprzedała 1 218 897 sztuk na całym świecie i był to wzrost sprzedaży o 18,3 procent w stosunku do roku poprzedniego.

Postęp w realizacji sześcioletniego planu sojuszu na okres do 2022 roku

W ramach planu opracowanego na okres do 2022 roku sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje, że całkowita roczna wartość synergii przekroczy przed końcem 2022 roku poziom 10 mld euro. Członkowie sojuszu mają również zamiar zwiększyć zakres współdziałania i zakładają sprzedaż dziewięciu milionów sztuk pojazdów opartych na czterech wspólnych platformach. Plan zakłada również lepsze wykorzystanie wspólnych układów napędowych, aż do 75 procent całkowitej sprzedaży. Ponadto, w trakcie realizacji planu, na rynek wprowadzonych zostanie 12 nowych bezemisyjnych pojazdów elektrycznych, a 40 pojazdów oferować będzie różnorodne funkcje autonomicznej jazdy.

10 najlepszych rynków sojuszu

Kraj                 Całkowita sprzedaż
Chiny               1,920,541
USA                 1,611,952
Francja            763,984
Japonia            727,823
Rosja               648,795
Meksyk            355,968
Niemcy            343,656
Brazylia           334,469
Włochy           277,941
Hiszpania        275,884


10 najlepszych rynków sprzedaży Groupe Renault

Kraj                     Całkowita sprzedaż*
Francja                 689,788
Rosja                    497,266
Niemcy                 235,609
Chiny                   216,699
Brazylia                214,822
Włochy                208,580
Hiszpania             189,480
Turcja                  115,842
Argentyna            114,348
Wielka Brytania    103,607


*nie obejmuje Twizy


10 najlepszych rynków sprzedaży Nissana

Kraj                    Całkowita sprzedaż
Chiny*                1,563,986
USA                    1,493,877
Japonia               615,966
Meksyk               314,123
Kanada               149,117
Wielka Brytania   116,914
Rosja                 106,138
Brazylia              97,512
Hiszpania           72,943
Tajlandia           72,394 


* W tym marka Venucia


10 najlepszych rynków sprzedaży Mitsubishi Motors

Kraj                   Całkowita sprzedaż
Indonezja           146,805
Chiny                 139,856
USA                   118,075
Japonia              104,611
Australia             84,826
Tajlandia            84,560
Filipiny               65,894
Niemcy               52,196
Rosja                 45,391
Wielka Brytania   30,952


O Renault-Nissan-Mitsubishi

Grupa Renault, Nissan Motor Company i Mitsubishi Motors to największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Jest to trwające najdłużej i najbardziej wydajne międzykulturowe partnerstwo w przemyśle samochodowym. W 2018 r. partnerzy sprzedali łącznie 10,7 miliona samochodów w prawie 200 krajach. Firmy należące do sojuszu koncentrują się na współpracy i maksymalizacji synergii w celu zwiększania swojej konkurencyjności. Współpracują one także z innymi grupami z branży motoryzacyjnej, takimi jak Daimler w Niemczech i Dongfeng w Chinach. Strategiczny sojusz jest branżowym liderem w dziedzinie pojazdów bezemisyjnych rozwijając najnowocześniejsze technologie, planując zaoferowanie autonomicznej jazdy, opcji łączności oraz innych usług w szerokiej gamie przystępnych cenowo modeli.

www.alliance-2022.com

www.media.renault.com

www.nissan-newsroom.com


www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/

 

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie