handel środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse rolnictwo

Cztery gospodarstwa z województwa lubelskiego zakwalifikowane do ogólnopolskiego projektu grantowego dla rolników ekologicznych!

31.01.2019 | Carrefour Polska

Czterech rolników pochodzących z regionu województwa lubelskiego bierze udział w projekcie organizowanym przez Fundację AgriNatura, w którym otrzymają dofinansowanie na rozwój ekologicznej produkcji. Środki na realizację inicjatywy zapewniła Fundacja Carrefour.

Mimo rosnącej popularności produktów bio wśród konsumentów, wielkość powierzchni upraw ekologicznych w Polsce systematycznie spada. Wysokie tempo sprzedaży tego typu artykułów wiąże się w dużej mierze z ich intensywnym importem. Polscy rolnicy i producenci ekologiczni napotykają wiele trudności i barier, które utrudniają ich rozwój – stąd też duża potrzeba realizacji inicjatyw wspierających polskie rolnictwo ekologiczne. Projekt „Demokratyzacja bio”, realizowany przez Fundację AgriNatura odpowiada na te potrzeby.

Lubelscy gospodarze otrzymają wsparcie

Celem projektu „Demokratyzacja bio” jest wsparcie ekologicznych rolników w dalszym rozwoju ich gospodarstw: poczynając od szkoleń merytorycznych, przez warsztaty z zakresu marketingu, aż na konkretnej pomocy finansowej w postaci dedykowanych grantów kończąc. Celem projektu jest z jednej strony pomoc rolnikom w rozwoju ich biznesów, ale z drugiej zwiększenie dostępności produktów ekologicznych dla klientów. Do programu zakwalifikowanych zostało 20 rolników, z czego aż czterech z województwa lubelskiego. Regionalną reprezentację stanowią pan Robert Kuryluk z miejscowości Hanna, pani Bożena Fiutka z Sernik oraz panowie Marek i Kamil Matuszak z Cycowa.

- Bolączką mojego gospodarstwa jest słaba baza przechowalnicza dla warzyw oraz owoców sezonowych. Udział w projekcie pozwoli ją udoskonalić, a co za tym idzie powiększyć ofertę naszych produktów oraz przedłużyć okres ich przechowywania i dostępność dla naszych klientów. Udział w projekcie „Demokratyzacja bio” pozwoli wyposażyć moje gospodarstwo w niezbędne urządzenia co znacznie przyspieszy jego rozwój – powiedziała Bożena Fiutka, uczestniczka projektu. – W przypadku naszego gospodarstwa niezbędny wydaje się zakup siewnika pneumatycznego, dzięki czemu zwiększymy wydajność produkcji dyni, ale równocześnie obniżymy koszty siewu i zwiększymy produkcję. Jesteśmy także otwarci na sugestie ekspertów projektu odnośnie zmian w naszym gospodarstwie. – dodaje pan Kamil Matuszak z Cycowa.

Carrefour zachęca rolników do stałej współpracy!

Nie mniejszy wpływ na stan rolnictwa ekologicznego w Polsce ma również kwestia logistyki oraz dystrybucji produktów bio do sklepów ogólnospożywczych. Z uwagi na trudności w tej dziedzinie, rolnicy ekologiczni często nie mają możliwości nawiązania współpracy z dużymi sieciami handlowymi, przez co dostępność ich produktów ogranicza się do bazarów bio oraz sklepów specjalistycznych, które zlokalizowane są głównie w dużych miastach w Polsce. Carrefour pragnie stale rozszerzać ofertę świeżych produktów od lokalnych rolników oraz produktów ekologicznych, dlatego wypracował prostą ścieżkę, która umożliwi kontakt z siecią i rozpoczęcie współpracy. W przypadku zainteresowania wystarczy krótki mail na adres wspolpraca(at)carrefour.com, po wysłaniu którego każdy rolnik otrzyma prosty formularz do wypełnienia, a odpowiedź od Carrefour przyjdzie w ciągu 14 dni!

Oprócz zapewnienia dostępu do zdrowych, wysokiej jakości produktów, Carrefour podjął szereg działań o szerokim spektrum, zmierzających do wzmocnienia oferty zdrowej żywności poprzez wsparcie rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości bliskiej 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego. Poza projektem „Demokratyzacja bio” przekazano środki na realizację projektu „Go Agri Bio”, dzięki któremu pięciu rolników przejdzie całościowy proces konwersji na produkcję ekologiczną. Dodatkowo, idee zrównoważonego rolnictwa sieć propaguje podczas obrad Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, której jest jednym z członków założycieli. Wszystkie te działania stanowią część strategii transformacji żywieniowej, która może być ogromną szansą dla rolników, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwa.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.