handel media/marketing/reklama
Polacy wybierają Rossmanna „sercem i rozumem”
Rossmann niezmiennie w oczach klientów jest najlepszą drogerią w Polsce. Tak było także w 2018 r. W rankingu wszystkich sieci handlowych – zajmujemy pozycję wicelidera. Takie są wyniki raportu firmy OC&C badającej postrzeganie sieci przez konsumentów w 2018 r.
Dzisiejszy klient podnosi poprzeczkę naprawdę wysoko. Nie wystarczy już szeroki asortyment czy korzystny stosunek jakości do ceny. Wraz ze wzrostem dochodów Polacy coraz częściej wybierają marki za którymi stoją bliskie im wartości, poszukują emocjonalnej więzi z siecią w której robią zakupy.
Jeszcze w 2016 r. takie czynniki jak: adekwatne produkty, szeroki wybór, sprawna obsługa, jakość czy niskie ceny aż w 91 proc. decydowały o tym, jak klienci oceniali daną sieć. Dwa lata później rola kryteriów „funkcjonalnych” skurczyła się do 63 proc. (2018r.) To oznacza, że wpływ czynników emocjonalnych – mam zaufanie, lubię za coś itd. - podskoczył blisko czterokrotnie (z 9 do 37 proc.)!
Zawdzięczamy to wzrostowi dochodów mniej zarabiających konsumentów. Nie muszą już oni wydawać wszystkiego na bieżące, najbardziej potrzebne wydatki. Mogą sobie pozwolić na zakupy mniej „racjonalne”, podyktowane bardziej emocjonalnymi potrzebami (przeznaczają na takie zakupy ok. 10 proc. dochodów).
Kiedy klienci czują się emocjonalnie związani z marką? Jeśli mają do niej zaufanie (tu liczą się takie czynniki jak: marka istnieje od dawna, oferuje bezpieczne i niezawodne produkty, spełnia obietnice), ale też jeśli trafia do nich przekaz, jaki marka kieruje do konsumentów – np. Polacy lubią, gdy marka odwołuje się do lokalności czy rodziny.
Rossmann zajmuje wysoką pozycję zarówno pod względem asortymentu i cen (czynnik funkcjonalny), jak też więzi, które udało się nam zbudować w relacjach z klientami (czynnik emocjonalny). Przekłada się to na wysoką, drugą pozycję w ogólnej ocenie 55 wiodących sieci detalicznych w Polsce poddanych badaniu (wzięło w nim udział 4 tys. osób). No i jesteśmy jedyną drogerią w pierwszej dziesiątce najlepszych firm. W rankingu samych drogerii tradycyjnie już Rossmann znalazł się na pozycji lidera.
*) OC&C Retail Proposition Index to siódma już edycja dorocznego, globalnego badanie sprawdzającego postrzeganie sieci handlowych. Prowadzone jest w 8 krajach. Obejmuje 700 detalistów, których ocenia 50 tys. konsumentów.
Agata Nowakowska
kontakt dla mediów
Agata Nowakowska
Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl
Dział PR
Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl
tel: +48 42 61 39 113
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Agata Nowakowska
Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl
Dział PR
Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl
tel: +48 42 61 39 113