handel styl życia kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse

Wydając na przyjemności Polacy sięgają głębiej do portfela

21.11.2018 | Prezentmarzeń

21% Polaków przeznacza nawet do 500 zł miesięcznie na rozrywkę, a 42% do 300 zł - jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń. Rosnące w Polsce wynagrodzenia oraz moda na aktywny tryb życia, przekłada się na wzrost wydatków na spędzanie czasu poza domem. Zyskują na tym branże oferujące rozrywkę i wypoczynek, bo polscy konsumenci coraz więcej inwestują w swój wolny czas.

Wyniki badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” pokazują, że zmienia się nie tylko kwota, jaką inwestujemy w atrakcyjne spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Oprócz standardowych aktywności, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym, pojawiają się coraz częściej kreatywne i wymagające ruchu pomysły na wypoczynek, jak na przykład wizyta w Escape Roomie, Bungee Fitness, a nawet sporty ekstremalne.

Z roku na rok, coraz więcej jesteśmy skłonni przeznaczyć na rozrywkę, co więcej ponad 40% z zapytanych deklaruje, że w przypadku realizacji nietypowej lub ciekawej rozrywki, jesteśmy gotowi, aby z niej skorzystać poza miejscem zamieszkania. Największa grupa respondentów – 42% przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Dla 11% spośród 1376 respondentów nie jest problemem wydanie powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

Polacy coraz częściej wyjeżdżają też na krótkie urlopy typu "city break", aby aktywnie zwiedzać miasta, poczuć ich atmosferę oraz spróbować lokalnych rozrywek. City break to alternatywna forma na wypoczynek dla osób, które nie mają czasu na dłuższy urlop. To również modny i cieszący się coraz większym zainteresowaniem trend nie tylko w zagranicznej, ale również w polskiej turystyce i rozrywce. Spośród 1376 respondentów badania "Ulubione aktywności i rozrywki Polaków" 29% wskazało, że city break jest obecnie na topie.

Czas na rozrywkę Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu – 27%, wieczorem – 21% i podczas urlopu lub na wakacjach – 19%.  Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki – 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi – 29% wskazań oraz z rodziną – 24% odpowiedzi.

Obserwujemy, że od kilku lat następuje duża zmiana w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. Dlatego branża związana z aktywnym wypoczynkiem i kreatywną rozrywką w naszym kraju ma duży potencjał i możliwości inwestycyjne. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Więcej niż połowa z nas jest zwolennikami aktywnej rozrywki - jak pokazują wyniki badania „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków”. Z roku na rok rośnie w Polsce również zainteresowanie sportami ekstremalnymi. Dla 27% zapytanych Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów popularność sportów ekstremalnych to wyznacznik naszych czasów, a 17% panującej aktualnie mody. W opinii 15% respondentów to efekt dobrobytu i faktu, iż coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki. Według szacunków rynek usług związanych z wypoczynkiem  i rozrywką jest obecnie w Polsce wart blisko 80 mld złotych i wciąż rośnie.

*Badanie „Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków” w formie ankiety online przeprowadził w br. serwis Prezentmarzeń na próbie 1376 respondentów.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie