nowe produkty/usługi handel styl życia technologie towary konsumpcyjne media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
„Inteligentna” półka prawdę ci powie… o twoich klientach
Pomimo natłoku reklam w telewizji i internecie ponad 75% konsumentów podejmuje decyzje zakupowe w sklepie. To właśnie tam odbywa się decydująca walka o nasze portfele. Na jej wynik ma wpływ wiele czynników. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom można je badać, co pozwala na lepsze prowadzenie sklepu oraz optymalizację sprzedaży, chociażby poprzez efektywniejsze zarządzanie planogramami czy planowanie akcji promocyjnych.
Przykładem tego typu rozwiązania jest „inteligentny” sprzęt ekspozycyjny (m.in. regały, wyposażenie lodówek). Na pierwszy rzut oka wygląda on jak ten standardowy, jednak jest zaopatrzony w czujniki i inną elektronikę czy – w razie potrzeby – oświetlenie ledowe. Dołączone oprogramowanie pozwala na bieżąco zbierać oraz analizować różne dane umożliwiające skuteczniejsze zarządzanie produktami i sprzedażą.
„Inteligentne” półki dostarczają pracownikom sklepu informacji np. o tym, gdzie stoi dany produkt i jaką ma datę ważności. Mogą też oni zdalnie sprawdzać stan asortymentu, tak aby go w odpowiednim momencie uzupełniać i żeby nie zalegał on niepotrzebnie w magazynie.
Poza tym „dzięki »inteligentnej« półce możemy badać przyzwyczajenia klientów: to, kiedy – w którym dniu, o której porze – kupują oni produkt. Możemy monitorować bieżącą sprzedaż w czasie rzeczywistym oraz mierzyć dodatkowe parametry, takie jak np. bounce rate, odnoszący się do sytuacji, w której klient bierze towar z półki i go odstawia. Ponadto możemy obserwować reakcje klientów na bieżące akcje promocyjne” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marcin Bajson, dyrektor ds. badań i rozwoju w Grupie MAGO.