wydarzenia handel zdrowie towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia

Warsztaty ABC Zdrowego Żywienia podczas Warsaw Food Expo

24.05.2018 | Carrefour Polska

 

Poziom wiedzy żywieniowej wśród Polaków wzrasta, ale wciąż pozostaje niewystarczający – zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży. Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie wraz z Carrefour Polska i  innymi ośrodkami akademickimi od kilku lat realizują program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, który ma na celu podnoszenie świadomości żywieniowej. W najbliższy piątek (25 maja), podczas Międzynarodowych Targów Żywności Warsaw Food Expo, eksperci z SGGW przeprowadzą specjalne warsztaty żywieniowe dla dzieci.

Tematem tych zajęć będą napoje. Prowadzący wyjaśnią uczniom co pić, aby utrzymać właściwe nawodnienie organizmu i dlaczego dzieci powinny unikać niektórych produktów, po które sięgają rodzice. W czasie zajęć uczestnicy poznają m.in. różnice między sokiem a nektarem, napojami energetyzującymi a izotonicznymi. Dowiedzą się również jak dużo jest cukru w popularnych napojach oraz jakie które z nich i jak często powinno się pić, aby być zdrowym. W warsztatach udział wezmą uczniowie jednej z warszawskich szkół podstawowych.

Ogólnopolski program „ABC Zdrowego Żywienia” jest realizowany od 2015 roku. Projekt, koordynowany jest przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, a finansowanie zapewniła Fundacja Carrefour. Partnerami naukowymi projektu jest 7 uczelni z: Krakowa, Wrocławia, Gdyni, Olsztyna, Lublina, Poznania i Białej Podlaskiej. Trwająca obecnie, trzecia edycja programu skierowana jest do 1 700 uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych głównie z małych miejscowości, którzy niejednokrotnie mają utrudniony dostęp do wartościowych programów edukacyjnych. Celem tej edycji programu jest upowszechnienie zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów polecanych dla dzieci, zasad higieny oraz roli żywienia  w prawidłowym rozwoju psychofizycznym. W działania edukacyjne tej edycji programu „ABC Zdrowego Żywienia” włączeni zostaną również rodzice i nauczyciele oraz osoby  z ich najbliższego otoczenia.

Promowanie zasad prawidłowego odżywiania doskonale wpisuje się w program Międzynarodowych Targów Żywności Warsaw Food Expo, które od 24 do 26 maja odbywają się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Expo w Nadarzynie. Część konferencyjna targów to trzy dni różnorodnych debat, warsztatów, pokazów kulinarnych, szkoleń branżowych oraz spotkań biznesowych. Eksperci Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie poprzez swoje wystąpienia oraz warsztaty przybliżą programy edukacyjne realizowane przez wydział.

Ponadto, Warsaw Food Expo to wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu poznać kompleksową ofertę producentów i dystrybutorów żywności, przetwórstwa i produkcji spożywczej.

 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

 

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

 

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.