Co kupują polscy konsumenci
Co kupują polscy konsumenci. Wartość rynków lokalnych w podziale na kategorie zakupowe
W 2017 roku siła nabywcza mieszkańców Polski dla handlu detalicznego wyniosła 397,4 mld zł. Ponad 43 proc. z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze. Wydatki łączne na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą objęły 2/3 tej kwoty. Jednak potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie.
Według danych pochodzących z nowej edycji raportu o sile nabywczej na kategorie zakupowe polscy konsumenci dysponują przeciętnie kwotą 10,4 tys. zł na zakupy w handlu detalicznym.
O badaniu
Badanie GfK o sile nabywczej na wybrane grupy asortymentowe opiera się na różnych pomiarach i analizach zachowań zakupowych konsumentów w handlu detalicznym. Na podstawie wybranych informacji dotyczących konsumenta analitycy GfK obliczył siłę nabywczą Polaków na wybrane grupy asortymentowe w ujęciu regionalnym.
Dla każdej gminy w Polsce oszacowana została wartość, jaką jej mieszkańcy, w skali roku, przeznaczają na zakup jednej z 16 monitorowanych kategorii, ale istnieje także możliwość oszacowania wartości zakupów dodatkowych kategorii.
Prezentowane dane odnoszą się do 2017 roku, nie uwzględniają jednak inflacji. Dane odnoszą się do miejsca zamieszkania, a nie do miejsca zakupu. Dane są wartościami przeciętnymi dla wszystkich mieszkańców danego regionu.
Dane o sile nabywczej dotyczą wszystkich administracyjnych obszarów Polski – począwszy od powiatów, poprzez gminy, a na kodach pocztowych skończywszy. Możliwe są porównania międzynarodowe. GfK dysponuje analogicznymi danymi dla wielu innych krajów europejskich.
Zastosowanie
Regionalna siła nabywcza dla linii produktów w handlu detalicznych służy jako podstawa do planowania działań sprzedażowych i marketingowych w przedsiębiorstwach z różnych branż. Takie zastosowanie wymaga określenia dystrybucji regionalnej siły nabywczej. Dane zapewniają również obiektywną podstawę do podejmowania decyzji związanych z planowaniem lokalizacji i ewaluacją, zarządzaniem kategorią i kontrolowaniem sprzedaży.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group