handel towary konsumpcyjne

Produkty marki własnej Carrefour ze znakiem FSC

19.01.2018 | Carrefour Polska

W sklepach Carrefour dostępne są już pierwsze produkty marki własnej ze znakiem certyfikatu FSC® (FSC® N002747), który informuje, że dane artykuły zostały wytworzone zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Wprowadzenie przez Carrefour Polska takich produktów do oferty sklepów wpisuje się w realizację strategii CSR Grupy Carrefour.

Ochrona bioróżnorodności to jeden z kluczowych programów realizowanych przez Carrefour w ramach polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie. Jednym z działań w tym obszarze jest przeciwdziałania wylesianiu. Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie, że do 2020 roku artykuły z 10 grup produktów marki własnej Carrefour, których produkcja niesie ze sobą ryzyko deforestacji, będą wytwarzane w zgodzie z zasadami zrównoważonego leśnictwa. Wśród wybranych grup artykułów są m.in.: ręczniki papierowe, chusteczki, papier toaletowy, bruliony i serwetki.

Carrefour od wielu lat angażuje się w przedsięwzięcia mające na celu propagowanie ochrony środowiska naturalnego zarówno wśród klientów, jak i pracowników sieci. W ramach zachęcania do ochrony zasobów leśnych, tylko w 2017 roku Carrefour przygotował akcję edukacyjną „STOP Deforestacji” dla swoich pracowników z okazji Międzynarodowego Dnia Lasów. Podczas wydarzenia zachęcano do ograniczenia zużycia papieru w miejscu pracy. Z kolei we współpracy z SUEZ Polska, sieć zrealizowała kampanię „Odbierz sadzonkę!”, podczas której klienci z Warszawy i okolic, mogli wymienić makulaturę na darmową sadzonkę drzewa lub ozdobnej rośliny doniczkowej. Sieć przekazała też 500 sadzonek do dwóch warszawskich przedszkoli i szkoły podstawowej. Dzieci w ramach akcji wzięły udział w mini warsztatach, a następnie wspólnie z opiekunami zasadziły rośliny na terenie placówek. Produkty marki własnej Carrefour  ze znakiem FSC dostępne w sklepach to kolejny projekt, który firma realizuje w celu ochrony lasów.

Firma wprowadziła również wiele rozwiązań proekologicznych w swojej działalności biznesowej. Carrefour podjął globalny wysiłek na rzecz klimatu, zobowiązując się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. Cel ten jest zrealizowany m.in. dzięki zastosowaniu w sklepach energooszczędnego oświetlenia LED, wprowadzeniu przyjaznego środowisku systemu chłodniczego wykorzystującego CO2, czy też wymianę starych central klimatycznych na nowe, które wykorzystują rekuperację, pompy ciepła i geotermię.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.