handel towary konsumpcyjne

Carrefour rozszerza gamę produktów ze znakowaniem SENS

10.01.2018 | Carrefour Polska

Carrefour Polska rozszerza gamę produktów oznakowanych Uproszczonym Systemem Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W styczniu 2018 roku w sklepach Carrefour pojawi się blisko 30 nowych artykułów z tym oznaczeniem.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny, który nie wyklucza żadnego produktu. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: takie, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach. Należy pamiętać, że system SENS jest uzupełnieniem obowiązujących informacji żywieniowych, a klienci powinni zawsze czytać etykietę danego produktu.

 – Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go zastosowano. Sieć stale prowadzi prace nad wdrożeniem systemu na coraz większej liczbie produktów. Klienci sklepów Carrefour już w styczniu znajdą na półkach blisko 30 produktów z oznakowaniem SENS. Ponadto, jesteśmy w trakcie pracy nad kolejnymi kilkudziesięcioma artykułami, które powinny być w sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 roku – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Carrefour rozpoczyna także działania edukacyjne skierowane dla klientów. W trzecim tygodniu stycznia pojawią się informacje o systemie SENS w katalogu Carrefour oraz dostępne będą także plakaty edukacyjne i specjalne plansze na ekranach w sklepach naszej sieci. Niezależnie od tych działań, na stronie internetowej klienci będą mogli skorzystać z ciekawych materiałów edukacyjnych, a za pomocą mediów społecznościowych Carrefour będziemy systematycznie informować o nowych produktach z oznaczeniem SENS. W przyszłości, informacje o systemie pojawią się także w popularnej aplikacji Mój Carrefour, którą pobrano już ponad milion razy – dodała Barbara Kowalska.

Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. Specjalne grafiki umieszczane są na artykułach spożywczych z logo Carrefour, „Jakość z Natury Carrefour” oraz na opakowaniach marek na wyłączność. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.