nowe produkty/usługi handel technologie

SmartCart – pierwszy start-up w inkubatorze C4 Retail Lab od Carrefour

02.11.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska w ramach prowadzonej rekrutacji start-upów zakwalifikował SmartCart do programu akceleracji, obejmującego również pomoc w uzyskaniu finansowania projektu. Po przeprowadzeniu kilkumiesięcznych testów w sklepie laboratoryjnym Carrefour, rozwiązanie zostanie wdrożone w wybranych sklepach sieci.

SmartCart, czyli inteligentny wózek na zakupy połączony z kasą samoobsługową, został opracowany przez polski start-up. Intencją twórców było stworzenie rozwiązania, które połączy zalety kas samoobsługowych i kas tradycyjnych, gwarantując wysoki poziom obsługi, niepowtarzalne doświadczenie zakupowe, szybkość i bezpieczeństwo. W tym celu na wózku SmartCart zamontowano ekran dotykowy oraz kamerę i wagę, monitorujące prawidłowość procesu zakupowego. Klient, robiąc zakupy ze SmartCartem, samodzielnie skanuje wybrane przez siebie produkty z wykorzystaniem czytnika zintegrowanego z wózkiem oraz aplikacją Mój Carrefour, w której wyświetlana jest lista produktów w koszyku. Po zebraniu wszystkich produktów klient kieruje się do kasy i finalizuje transakcję w sposób tradycyjny lub z wykorzystaniem płatności mobilnych Carrefour.

- SmartCart to przykład rozwiązania, które będziemy wspierać w naszym inkubatorze dla start-upów C4 Retail Lab. Jego twórcy, przy współpracy w Carrefour, przygotowali rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby klientów i sieci handlowych – powiedział Marcin Olech, Dyrektor Działu Marketingu, Usług i Technologii Cyfrowych w Carrefour Polska – Nasi klienci zyskają unikatową usługę i będą mogli zrobić szybkie zakupy. W taki sposób sklepy Carrefour budują swoją przewagę konkurencyjną na rynku.

SmartCart zostanie wprowadzony do testów w laboratoryjnym supermarkecie Carrefour na warszawskiej Białołęce. Pozwoli to twórcom rozwiązania sprawdzić, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z wózkiem oraz lepiej dostosować go do oczekiwań klientów. SmartCart będzie testowany przez kilka miesięcy, a w planach jest również wdrożenie go w wybranych sklepach Carrefour.

- Testy w sklepach Carrefour to znakomity sprawdzian dla SmartCarta. Klienci tej sieci mają stały kontakt z nowymi technologiami i usługami opracowywanymi przez firmę – powiedział Jarosław Kaczmarczyk, Prezes Zarządu SmartCart S.A. – Chcemy, aby nasze rozwiązanie odpowiedziało na wymagania klientów i zapewniło im jak najwyższy poziom obsługi. Stale pracujemy nad SmartCartem i rozwijamy jego możliwości.

C4 Retail Lab powstał w 2017 roku i jest inkubatorem dla start-upów, połączonym z akceleratorem. Technologie i usługi opracowywane w tym miejscu mają wspierać omnikanałową strategię firmy. Przedsiębiorcy mogą testować je w zlokalizowanym poniżej supermarkecie laboratoryjnym, a najlepsze rozwiązania mają szansę na wdrożenie w sieci Carrefour – nie tylko w Polsce.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność. 

O SmartCart

SmartCart S.A. jest polską firmą technologiczną związaną z sektorem handlu detalicznego, która tworzy całkowicie unikalny na skalę światową system sprzedaży w sklepach stacjonarnych oparty w całości o autorską technologię.

SmartCart S.A. postawiła sobie za cel podniesienie poziomu zadowolenia klientów z przeprowadzanych zakupów (obniżanego m.in. przez kolejki) oraz umożliwienie sklepom i producentom FMCG kontaktu z klientami w czasie trwania procesu zakupowego.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność. 

O SmartCart

SmartCart S.A. jest polską firmą technologiczną związaną z sektorem handlu detalicznego, która tworzy całkowicie unikalny na skalę światową system sprzedaży w sklepach stacjonarnych oparty w całości o autorską technologię.

SmartCart S.A. postawiła sobie za cel podniesienie poziomu zadowolenia klientów z przeprowadzanych zakupów (obniżanego m.in. przez kolejki) oraz umożliwienie sklepom i producentom FMCG kontaktu z klientami w czasie trwania procesu zakupowego.