internet kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse
Wyróżnienie na światową skalę z szansą na wygraną! Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 w finale konkursu „Information is Beautiful Awards”
Raport pt. „Sieć”, jako jedyny projekt z Polski, został zakwalifikowany do ścisłego finału międzynarodowego konkursu „Information is Beautiful Awards” organizowanego przez Kantar – jedną z największych na świecie grup konsultingowych. Zwycięzców wybierze jury i internauci w drodze publicznego głosowania. Wyniki zostaną ogłoszone 28. listopada 2017 r. podczas uroczystej gali w Londynie.
Jury składające się z 20 ekspertów w dziedzinie wizualizacji danych oceni 117 projektów. To już trzeci etap Konkursu, do którego pierwotnie zakwalifikowanych zostało ponad 780 zgłoszeń z całego świata. Na Longlist znalazło się 380 zgłoszeń, a na Shortlist pozostało już tylko 117 prac. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia jest jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters, Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify.
Praca graficzki, Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych. Artystka zebrała i wybrała te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w formie zaskakujących obrazów – infografik.
- Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. To był długotrwały proces, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. Dzięki ponad 40 spotkaniom z pracownikami ERGO Hestii oraz własnym badaniom mogłam poznać firmę z wielu stron. Ze zbioru wątków zostało wybranych 12 tematów do skonstruowania infografik. Po zaprojektowaniu koncepcyjnej formy dla każdej z nich, różnego rodzaju dane były przetwarzane za pomocą m.in. arkuszy kalkulacyjnych, programów do analizy sieci i obrazu oraz kodowania – wyjaśnia Hanna Dyrcz, autorka projektu.
- Kwalifikacja Raportu do ścisłego finału to również wielki sukces Artystycznej Podroży Hestii i tym samym potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat programu mecenatu artystycznego ERGO Hestii, w ramach którego wspieramy i promujemy młodych polskich artystów, którzy odnoszą międzynarodowe sukcesy. Zwycięska kreacja Hanny Dyrcz to wyjątkowe ujęcie rocznej działalności ERGO Hestii zrealizowane w stylistyce dataesthetics – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.
Jednocześnie na stronie internetowej konkursu do 27. października głosy mogą oddawać internauci. Publikacja walczy o jedną z trzech nagród z 12 innymi zgłoszeniami w swojej w kategorii Unusual (tłum. Nietypowe).
„Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów, nierzadko szeroko komentowane w mediach. Ze względu na rangę i poziom Konkursu to wielkie wyróżnienie dla Raportu.
W każdej kategorii wybieranych jest 3 zwycięzców (autorów projektu), którzy otrzymają odpowiednio nagrody: złote trofeum ($1,000), srebrne ($500) i brązowe ($250). Dodatkowo zwycięzcy mają zapewnioną kampanię medialną oraz spot promocyjny na stronie www.informationisbeautiful.net. Natomiast wszystkie zgłoszenia zakwalifikowane do Shortlist biorą udział w wystawach organizowanych przez portal „Information is Beautiful” w Londynie i Nowym Yorku. Ogłoszenie wyników odbędzie się 28 listopada 2017 r. podczas uroczystej gali w Londynie.
kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
media@ergohestia.pl
tel: 727 024 270
informacje o firmie
***
Informacje o Konkursie Information is Beautiful
Information is Beautiful to w przede wszystkim popularny, międzynarodowy portal tworzony przez dziennikarzy internetowych i designerów. Jego misją jest wyszukiwanie najciekawszych, pod względem merytorycznym i designerskim, projektów wykorzystujących wizualizację danych (dataesthetics). Redaktorzy portalu traktują projektowanie i wizualizację informacji nie tylko jako zagadnienie z obszaru designu, ale także jako formę dziennikarstwa i storytellingu. Każdego roku twórcy portalu wspólnie z firmą Kantar (międzynarodową grupą konsultingowo-badawczą) organizują konkurs na najlepsze na świcie projekty poświęcone temu zagadnieniu. Kreacje zgłaszane do konkursu oceniane są w 8 kategoriach: Arts, Entertainment & Pop Culture (Sztuka, Rozrywka & Popkultura), Current Affairs & Politics (Aktualności & Polityka), Environments & Maps (Środowisko & Mapy), Humanitarian / Global (Humanitarne/Globalne), People, Language & Identity (Ludzie, Język & Tożsamość), Science & Technology (Nauka i Technologia), Sports, Games & Leisure (Sporty, Gry & Rozrywka) oraz Unusual (Nietypowe). Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów. Konkurs jest otwarty dla twórców z całego świata – doświadczonych i poczatkujących grafików oraz designerów, studentów, freelancerów, redakcji, agencji kreatywnych, firm (marki), organizacji pozarządowych i innych.
Założycielem portalu i pomysłodawcą konkursu jest pochodzący z Londynu, niezależny dziennikarz, designer i pisarz - David McCandless.
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.
Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
***
Informacja o konkursie Artystyczna Podróż Hestii
„Artystyczna Podróż Hestii” to konkurs powołany w 2002 roku z inicjatywy Piotra M. Śliwickiego, prezesa Grupy ERGO Hestia. Poprzez swoje działania sopocki ubezpieczyciel upowszechnia ideę mecenatu artystycznego w środowisku biznesowym. Fundacja i prowadzony przez nią konkurs daje młodym artystom możliwość pokazania się w polskim oraz międzynarodowym środowisku artystycznym, a także jest silną inspiracją do dalszego rozwoju. W pierwszych latach projekt realizowano w porozumieniu z Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku, a od 2009 ERGO Hestia – obecnie poprzez Fundację – współpracuje ze wszystkimi uczelniami artystycznymi działającymi na terenie Polski.
W roku 2009 konkurs „Artystyczna Podróż Hestii” wyróżniono nagrodą „Sztuka cenniejsza niż złoto” – Fundacji Commitment to Europe arts & business oraz Narodowego Banku Polskiego.
kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
media@ergohestia.pl
tel: 727 024 270
informacje o firmie
***
Informacje o Konkursie Information is Beautiful
Information is Beautiful to w przede wszystkim popularny, międzynarodowy portal tworzony przez dziennikarzy internetowych i designerów. Jego misją jest wyszukiwanie najciekawszych, pod względem merytorycznym i designerskim, projektów wykorzystujących wizualizację danych (dataesthetics). Redaktorzy portalu traktują projektowanie i wizualizację informacji nie tylko jako zagadnienie z obszaru designu, ale także jako formę dziennikarstwa i storytellingu. Każdego roku twórcy portalu wspólnie z firmą Kantar (międzynarodową grupą konsultingowo-badawczą) organizują konkurs na najlepsze na świcie projekty poświęcone temu zagadnieniu. Kreacje zgłaszane do konkursu oceniane są w 8 kategoriach: Arts, Entertainment & Pop Culture (Sztuka, Rozrywka & Popkultura), Current Affairs & Politics (Aktualności & Polityka), Environments & Maps (Środowisko & Mapy), Humanitarian / Global (Humanitarne/Globalne), People, Language & Identity (Ludzie, Język & Tożsamość), Science & Technology (Nauka i Technologia), Sports, Games & Leisure (Sporty, Gry & Rozrywka) oraz Unusual (Nietypowe). Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów. Konkurs jest otwarty dla twórców z całego świata – doświadczonych i poczatkujących grafików oraz designerów, studentów, freelancerów, redakcji, agencji kreatywnych, firm (marki), organizacji pozarządowych i innych.
Założycielem portalu i pomysłodawcą konkursu jest pochodzący z Londynu, niezależny dziennikarz, designer i pisarz - David McCandless.
***
Informacje o Grupie ERGO Hestia
Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.
Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.
***
Informacja o konkursie Artystyczna Podróż Hestii
„Artystyczna Podróż Hestii” to konkurs powołany w 2002 roku z inicjatywy Piotra M. Śliwickiego, prezesa Grupy ERGO Hestia. Poprzez swoje działania sopocki ubezpieczyciel upowszechnia ideę mecenatu artystycznego w środowisku biznesowym. Fundacja i prowadzony przez nią konkurs daje młodym artystom możliwość pokazania się w polskim oraz międzynarodowym środowisku artystycznym, a także jest silną inspiracją do dalszego rozwoju. W pierwszych latach projekt realizowano w porozumieniu z Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku, a od 2009 ERGO Hestia – obecnie poprzez Fundację – współpracuje ze wszystkimi uczelniami artystycznymi działającymi na terenie Polski.
W roku 2009 konkurs „Artystyczna Podróż Hestii” wyróżniono nagrodą „Sztuka cenniejsza niż złoto” – Fundacji Commitment to Europe arts & business oraz Narodowego Banku Polskiego.