zdrowie towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse
Starazolin najczęściej rekomendowaną marką na polskim rynku kropli do oczu
Warszawa, 17 sierpnia 2017 r. – Wyniki badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy wskazują, iż po krople do oczu przychodzą do apteki przeciętnie 24 osoby tygodniowo. W tym czasie farmaceuci udzielają przeciętnie 15 rekomendacji dotyczących tego typu preparatów.
Polecając krople do oczu farmaceuci kierują się najczęściej ich skutecznością (34 proc.), faktem, iż dany preparat nawilża gałkę oczną (33 proc.), jego niską ceną (27 proc.) oraz tym, że jest chętnie kupowany przez innych pacjentów (27 proc.).
W tegorocznym sezonie wiosennym farmaceuci najczęściej polecali krople do oczu Starazolin firmy Polpharma, które uzyskały ponad dwukrotną przewagę nad kolejnymi w rankingu preparatami: Zuma firmy S-Lab oraz Hyal-Drop Multi firmy Bausch + Lomb.
Na częste rekomendacje apteczne kropli Starazolin przełożyły się pozytywne oceny aktywności promocyjnych preparatu. Spośród wszystkich analizowanych produktów farmaceuci najlepiej ocenili działania realizowane przez przedstawicieli promujących preparat firmy Polpharma.
GfK wprowadza innowacyjne analizy do badania Recommendation Tracker Pharmacy
Wprowadzona od tego roku do badania analiza Customer Brand Relationships (CBR) pozwala na dokonanie przez farmaceutów emocjonalnej oceny marek, która pokazuje, na ile są oni związani z daną marką i jak przekłada się to na jej pozycję rynkową. Prowadząc różnego rodzaju aktywności promocyjne preparatu Starazolin, Polpharma buduje silne i pozytywne relacje z farmaceutami. Podobnie dzieje się w przypadku producenta kropli Hyal-Drop Multi czy Systane (Alcon). Jednak w kategorii kropli do oczu Polpharma jest w tym zakresie zdecydowanym liderem.
Kolejna innowacja w badaniu to Recent Brand Experience, czyli dokonywana przez farmaceutów jakościowa ocena ostatniego doświadczenia z serwisem oferowanym dla wybranych marek. W przypadku kropli do oczu najwyższy wynik uzyskał Starazolin. Na kolejnych miejscach znalazł się Systane oraz Zuma .
O badaniu
Wyniki pochodzą z badania GfK Recommendation Tracker Pharmacy (RT Pharmacy) przeprowadzonego metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w czerwcu 2017 roku na próbie 180 farmaceutów. Fala badania objęła 6 kategorii: krople do oczu, preparaty na objawy alergii i zatoki, probiotyki, leki przeciwbólowe doustne oraz leki przeciwbólowe miejscowe. Badanie RT Pharmacy jest prowadzone cyklicznie od jesieni 2012 roku i obejmuje 20 kategorii preparatów OTC/suplementów diety.
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group
informacje o firmie
GfK
GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group