nowe produkty/usługi handel styl życia towary konsumpcyjne

„Z miłości do smaku” – inspirująca książka kucharsko-lifestylowa od Carrefour

02.02.2017 | Carrefour Polska

Kuchnia, ucztowanie, zdrowie i dobre samopoczucie to tematy przewodnie nowej polsko-francuskiej książki kucharsko-lifestylowej, pt. „Z miłości do smaku”, której wydawcą jest Carrefour Polska, a partnerami: Grupa Orbis, Instytut Francuski oraz SGGW.

Publikacja łączy w sobie różnorodność smacznych i zdrowych potraw przygotowanych przez wybitnych polskich i francuskich kucharzy i pasjonatów gotowania, z ciekawostkami kulturowymi i kulinarnymi oraz nowoczesnym podejściem do tematu zdrowego odżywiania. Celem książki jest zainspirowanie Polaków do wspólnego gotowania oraz spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi przy stole, a także do prowadzenia zdrowego stylu życia.

Na ponad 200 stronach nowej książki, pt. „Z miłości do smaku” czytelnicy odnajdą inspirację do przygotowania potraw nowoczesnej kuchni polsko-francuskiej, zarekomendowanych przez wybitnych kucharzy i znanych pasjonatów kuchni. Element kulinarny książki został wzbogacony o ciekawostki związane z kuchnią i kultura polską i francuską, w tym sztuką stołu, językiem czy wspólnym ucztowaniem. Lekturę książki uzupełniają porady kulinarne dotyczące stosowania w kuchni różnorodnych technik kulinarnych oraz ich wpływu na zdrowie i właściwości przygotowywanych posiłków, a także ciekawe rozmowy na temat zdrowego stylu życia z autorytetami świata nauki, sportu i biznesu.

- Rok 2017 jest wyjątkowy dla Carrefour, bo nasza firma świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku. Książka „Z miłości do smaku” została wydana specjalnie z tej okazji i daje nam doskonałą szansę, aby pokazać klientom jak wiele łączy Francję i Polskę: od różnorodności smaków, przez wybór doskonałych produktów, przenikanie się kultur i tradycji, aż po zamiłowanie do wspólnego biesiadowania oraz troski o zdrowie swoje i swoich bliskich powiedział Guillaume de Colonges, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska. Dzięki tej publikacji możemy również zaprosić klientów do naszych sklepów, aby inspirować ich i dostarczać produkty najwyższej jakości, które są niezbędne w dobrej i zdrowej kuchni oraz wspólnym ucztowaniu. W ten innowacyjny sposób udało nam się połączyć najważniejsze priorytety firmy Carrefour: zapewnienie klientom najbardziej satysfakcjonujących zakupów na rynku oraz podniesienie jakości ich życia – dodał Guillaume de Colonges.

Czytelnicy odnajdą w nowej książce Carrefour ponad 50 przepisów na przystawki, sałaty i sałatki, zupy, dania główne i desery. Łatwe w przygotowaniu, czasem wyrafinowane i zaskakujące w smaku zdrowe potrawy zainspirują nie tylko początkujących miłośników sztuki kulinarnej, ale także doświadczonych koneserów polskiej i francuskiej kuchni.

Za przygotowanie potraw odpowiedzialny był niespotykany w żadnej innej publikacji mix polskich i francuskich kucharzy: od gwiazd nagradzanych wieloma gwiazdkami Michelina, przez profesjonalistów i kucharzy młodego pokolenia, aż po pasjonatów nowoczesnej i zdrowej kuchni polskiej i francuskiej. Wśród autorów przepisów kulinarnych znaleźli się światowej klasy francuscy Szefowie kuchni: Joël Robuchon oraz Guy Martin, doświadczenie polscy kucharze - Maciej Majewski (La Brasserie Moderne) oraz Paweł Anders (Winestone), a także autorka książki i blogerka Joanna Drzazga ("Pysznie dla rodziny i przyjaciół") oraz Karolina i Maciej Szaciłłowie – znani promotorzy kuchni wegetariańskiej i wegańskiej (m.in. autorzy bloga medytujemy.pl). Wreszcie, na styku obydwu światów, znalazł się David Gaboriaud – urodzony we Francji a mieszkający w Polsce kulinarny podróżnik, którego styl doskonale łączy obydwie tradycje kulinarne. Różnorodność doświadczeń i smaków wszystkich kucharzy zapewniło książce szeroki wachlarz stylów i koncepcji kulinarnych – a tym samym jej wyjątkowość i oryginalność na polskim rynku wydawniczym.

Publikacja została poprzedzona przedmową wyjątkowego kucharza: Pierre’a Gagnaire – legendarnego francuskiego kucharza, jednego z najważniejszych przedstawicieli nurtu fusion w gastronomii. Wprowadza on czytelnika w świat gościnności, nadzwyczajnych zapachów i smaków oraz zdrowych produktów, które są podstawą dobrej kuchni.

- W książce tej utalentowani polscy i francuscy kucharze proponują Wam przepisy będące owocem ich wielkiej kreatywności, a jednocześnie stanowiące połączenie tradycji kulinarnych naszych dwóch krajów. To kuchnia pełna szacunku dla produktów, zdrowa i sprzyjająca dobrej atmosferze – napisał w przedmowie Pierre Gagnaire. - Dbanie o siebie i o swoje zdrowie, przeżywanie szczęśliwych chwil w gronie rodziny i przyjaciół, wymiana poglądów i doświadczeń… Kuchnia sprzyja dobremu samopoczuciu, korzystaniu z życia i byciu z innymi ludźmi! – dodał.

Książka „Z miłości do smaku” została napisana w dwóch językach – polskim i francuskim, dzięki czemu zarówno Polacy, jak i Francuzi będą mogli zainspirować się prezentowanymi przepisami oraz lepiej poznać obie kultury. Zwyczaje francuskie, a także ciekawostki językowe zostały przygotowane przez rodowitych Francuzów - ekspertów Instytutu Francuskiego w Polsce, partnera publikacji. Dzięki nim, polscy czytelnicy będą mogli zapoznać się z francuskimi zwyczajami stołu oraz francuskim convivialité, czyli sztuką celebrowania posiłków w przyjemnej atmosferze.

Nieoceniony wkład ekspercki w zakresie zdrowego odżywania przygotowali natomiast eksperci Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, którzy zredagowali porady żywieniowe oraz ciekawostki dotyczące zdrowego odżywiania.

Książka Carrefour została zainspirowana najnowszymi trendami konsumenckimi, których ważne są dla polskich klientów: zdrowiem, ucztowaniem oraz jakością, które są podstawą dobrej kuchni. Dla współczesnych konsumentów bowiem coraz większe znaczenie ma odżywianie oraz produkty mające pozytywny wpływ na zdrowie, a także wspólne gotowanie i spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi przy stole. Carrefour, realizując swoją strategię, dąży do wspierania Polaków w tym zakresie poprzez oferowanie produktów najwyższej jakości, działania edukacyjne i promocję zdrowego odżywiania oraz aktywności fizycznej. Dzięki tej publikacji klienci zyskają dostęp do wiedzy i doświadczenia fachowców i ekspertów, a także inspirujących potraw i zwyczajów oraz cennych wskazówek żywieniowych.

Książka „Z miłości do smaku” trafi do sprzedaży na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. w hipermarketach Carrefour oraz wybranych supermarketach.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.