handel internet technologie ekonomia/biznes/finanse

Eksperci z branży e-commerce omawiają trendy na rok 2017

25.10.2016 | Conversion

Eksperci z branży e-commerce wypowiedzieli się na temat najważniejszych ich zdaniem trendów, które będą wpływały na sektor sprzedaży internetowej w 2017 roku.

Rok Ominichannel

Pojęcie to funkcjonuje na rynku co najmniej kilka lat (już w raporcie 2014 Retail Outlook Survey opublikowanym przez KPMG LPP 70% członków kadry zarządzającej sklepów detalicznych zamierzało rozwijać biznes w modelu omnichannel). Paweł Paszkowski (Dyrektor E-commerce, Bdsklep.pl) podobnie jak inni uważa, że „rok 2017 będzie okresem dalszego rozwoju omnichannel. Duże brandy, które weszły w e-commerce będą optymalizować działania w tym obszarze, co wynika z konieczności zapewnienia użytkownikom spójności w kontakcie z marką w każdym kanale”.

Zdecydowanie za mało specjalistów

Popyt na rynku pracy w sektorze handlu elektronicznego rośnie zdecydowanie szybciej niż podaż. Oznacza to, że coraz trudniej znaleźć specjalistów potrzebnych do pracy w e-commerce. Piotr Kreft (Head of E-commerce, Fashion House Group) podkreśla również, że „na rynku jest bardzo mało doświadczonych managerów, którzy mają międzynarodowe wdrożenia na koncie”. Oznacza to również, że dyrektorzy e-commerce powinni też uważnie śledzić, jak kształtują się wynagrodzenia na poziomie rynkowym, ponieważ walka konkurencyjna o doświadczonych specjalistów będzie coraz intensywniejsza.

Znane brandy wchodzą w e-commerce

Duże i znane brandy inwestują coraz więcej w sprzedaż online i warto podkreślić słowo „inwestują”, ponieważ oznacza to, że liczą się z tym, że nawet przez kilka lat ten kanał sprzedaży nie będzie generował zysku operacyjnego. Krzysztof Rdzeń (Redaktor Naczelny Mensis) wspomina, że „szczególnie w obszarze B2B coraz częściej widać jak technologia wpływa na zmiany w organizacji i przenoszenie sprzedaży na platformy e-commerce”.

Pełny raport dotyczący przewidywań ekspertów w zakresie trendów na 2017 rok można znaleźć w publikacji Trendy e-commmerce 2017 i opinie 10 ekspertów na ich temat.

W tworzenie raportu zostali zaangażowani eksperci rynkowi (m.in. Jakub Gierszyński—Dyrektor E-commerce w Decathlon, Konrad Zach—Dyrektor E-commerce w ABC Data S.A, Paweł Paszkowski—Dyrektor E-commerce w Bdsklep.pl, Paweł Ogonowski—Partner w Conversion czy Łukasz Grajewski—Dyrektor E-commerce w Sportowysklep.pl

kontakt dla mediów
Paweł Ogonowski
Partner, Conversion Sp. z o.o.
Paweł Ogonowski

pawel.ogonowski@conversion.pl

informacje o firmie

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga największych polskim biznesom e-commerce zwiększać przychody dzięki szybkiemu rozwojowi witryny na podstawie danych i bez zaangażowania IT.

http://www.conversion.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Paweł Ogonowski
Partner, Conversion Sp. z o.o.
Paweł Ogonowski

pawel.ogonowski@conversion.pl

informacje o firmie

Conversion — firma doradcza, która od ponad 6 lat pomaga największych polskim biznesom e-commerce zwiększać przychody dzięki szybkiemu rozwojowi witryny na podstawie danych i bez zaangażowania IT.

http://www.conversion.pl