wydarzenia turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse

Nagroda EKO HESTIA SPA dotarła do Uniejowa

19.10.2016 | ERGO Hestia SA

Wypoczynek i regeneracja, których często szukamy daleko za granicą, są często dostępne tuż za rogiem. Teraz kurorty stawiające na zrównoważony rozwój mogą liczyć na dodatkowe korzyści i więcej odwiedzających. Uniejów – najmłodsze polskie uzdrowisko – nagrodę w wysokości 100 tys. złotych za zwycięstwo w konkursie EKO HESTIA SPA przeznaczy na budowę ścieżki dydaktycznej.

Od tego roku gminy uzdrowiskowe rywalizują w konkursie EKO HESTIA SPA organizowanym wspólnie przez Grupę ERGO Hestia oraz Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP. Konkurs, do którego zaprosiliśmy polskie miejscowości uzdrowiskowe ma promować i wspierać najciekawsze projekty i inwestycje proekologiczne, mające bezpośredni wpływ na ochronę środowiska z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców i turystów.

W ścisłym finale rywalizacji o Nagrodę EKO HESTIA SPA znalazły się: Nałęczów, Busko-Zdrój, Sopot i Uniejów. I to właśnie Uniejów – najmłodsze polskie uzdrowisko (od 2012 roku) i jedyne zlokalizowane w województwie łódzkim – został pierwszym laureatem Nagrody.

Doceniliśmy nie tylko realizację od podstaw nowego przedsięwzięcia „Uzdrowisko Termalne Uniejów – w przyjaźni z przyrodą”, które wykorzystuje złoża wód geotermalnych, ale również systematyczną działalność na rzecz upowszechnienia i wzrostu świadomości ekologicznej mieszkańców – podsumował podczas ogłoszenia wyników dr Jan Golba, Prezes Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych, jednocześnie burmistrz innego polskiego uzdrowiska, Muszyny.

Uniejów otrzymał prestiżową statuetkę oraz nagrodę pieniężną ufundowaną przez Grupę ERGO HESTIA w wysokości 100 tysięcy złotych. Jak deklaruje burmistrz uzdrowiska Józef Kaczmarek: – Zostanie ona przeznaczona na budowę ścieżki dydaktycznej na zielonych terenach Uniejowa w ramach rozwoju programu edukacji ekologicznej. To rozwinięcie i kontynuacja dotychczas działań samorządu w tej dziedzinie pod hasłem „Eko Uniejów”. Doskonały jest np. pomysł skierowany do najmłodszych mieszkańców, promujący zachowania proekologiczne poprzez… komiksy.

Konkurs EKO HESTIA SPA jest jednym z elementów strategii zrównoważonego rozwoju, którą Grupa ERGO Hestia realizuje konsekwentnie od wielu lat. Takich projektów, w obszarze ochrony środowiska, ale też społeczeństwa i biznesu prowadzimy w firmie kilkadziesiąt. Stanowią one istotny element zapewniania naszym klientom najwyższego standardu ochrony. Nieprzypadkowo rozstrzygnięcie pierwszej edycji konkursu zbiegło się w czasie z otwarciem Parku Hestii w Sopocie. Ten projekt nota bene również zrealizowaliśmy we współpracy z innym kurortem – Miastem Sopot – mówi Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

W ostatnim dziesięcioleciu obszar kuracyjno-uzdrowiskowy przestał się kojarzyć z klientami 65+. Powstające ośrodki wellnes & SPA odmieniły twarz uzdrowisk, do których przyjeżdża coraz więcej młodych odwiedzających. Wybierając się do polskich kurortów oczekują spokoju, wysokiej jakości obsługi i przystępnych cen. Z podobnym nastawieniem w 2015 roku polskie uzdrowiska odwiedziło 2,7 miliona osób, którym zapewniono niemal 17 milionów noclegów. Ta liczba z roku na rok rośnie a gminy uzdrowiskowe robią wiele, aby ten ruch stymulować. Świadczy o tym chociażby poziom inwestycji w infrastrukturę uzdrowiskową, turystyczną i kulturalną: 5 miliardów złotych w latach 2007 – 2015. Źródła finansowania inwestycji to zarówno środki krajowe, jak też prywatne oraz unijne, co również pokazuje, że kurortowe samorządy nie pozostają bierne w pozyskiwaniu funduszy na zapewnienie wysokiego standardu odwiedzającym ich klientom.

Dziś na terenie całej Polski funkcjonuje 45 miejscowości o oficjalnym statusie uzdrowiska, choć mało kto zdaje sobie sprawę, że w okresie II Rzeczypospolitej takich miejsc było aż 440! – mówi Wojciech Fułek, przedstawiciel Polski w Europejskim Związku Uzdrowisk (ESPA). Ale i dziś to ważny element nie tylko systemu opieki i profilaktyki zdrowotnej, ale także rynku specjalistycznych usług medycznych i rehabilitacyjnych oraz ukierunkowanej turystyki uzdrowiskowej. To także ważny element zrównoważonego rozwoju poszczególnych regionów naszego kraju, mający też istotny wpływ na budowanie świadomości ekologicznej lokalnych społeczności. Polskie uzdrowiska od dawna przestrzegają bowiem wyjątkowo restrykcyjnych norm, związanych z ochroną środowiska i czystością powietrza, budując swoją dzisiejszą tożsamość z ogromnym szacunkiem wobec historycznego i przyrodniczego dziedzictwa – dodaje Wojciech Fułek.

kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
Rzecznik Prasowy, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
Marcin Żebrowski

media@ergohestia.pl

tel: 727 024 270

informacje o firmie

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.

Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

załączniki

kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
Rzecznik Prasowy, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
Marcin Żebrowski

media@ergohestia.pl

tel: 727 024 270

informacje o firmie

***

Informacje o Grupie ERGO Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU ERGO Hestia SA i STU na Życie ERGO Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 4 markami: ERGO Hestia, MTU, mtu24.pl oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia powstało 25 lat temu i w warunkach wolnorynkowej gospodarki rozwinęło się do jednego z trzech największych towarzystw ubezpieczeń w Polsce. ERGO Hestia wielokrotnie wyznaczała kierunki rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i zdobywała uznanie klientów oraz partnerów biznesowych dzięki innowacyjności i wysokiej jakości likwidacji szkód.

Grupie zaufało ponad 2,4 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. W 2015 roku pomogliśmy w ponad 600 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy ERGO Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy ERGO Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.