wydarzenia handel sprawy społeczne

Klienci Carrefour Polska podzielili się posiłkiem

18.10.2016 | Carrefour Polska

Sklepy Carrefour w całej Polsce dołączyły się do akcji Banków Żywności „Podziel się Posiłkiem”. Pod koniec września klienci prawie 80 super- i hipermarketów mogli przekazywać produkty spożywcze na rzecz potrzebujących.

Każdy klient robiący zakupy w sklepie sieci Carrefour mógł wesprzeć akcję przez zakup dowolnego produktu i przekazanie go do specjalnie oznakowanych koszy. Szczególnie wartościowe są produkty o wydłużonym terminie spożycia, takie jak: cukier, słodycze, olej, przetwory i konserwy. Zebrana żywność została przekazana lokalnym organizacjom, które zajmują się przygotowywaniem posiłków dla potrzebujących.

W wyniku zbiórki klienci sklepów Carrefour przyczynili się do przygotowania blisko 40 000 posiłków. To już druga zbiórka, w której uczestniczyły sklepy sieci Carrefour Polska w tym roku. Podczas Wielkanocnej Zbiórki Żywności klienci prawie 50 sklepów przekazali około 10 500 kg produktów.

Zbiórki Żywności to część wspólnych inicjatyw Banków Żywności i Carrefour Polska. O ścisłej współpracy świadczy przyznanie Federacji Polskich Banków Żywności w 2014 i 2016 roku grantów Fundacji Carrefour o łącznej wartości prawie 225 000 euro. Przekazane środki pozwoliły na zakup 13 ciężarówek wyposażonych w chłodnie, a także na częściowe sfinansowanie kolejnej ciężarówki. Dzięki tym pojazdom dostarczanie świeżej żywności dla osób najbardziej potrzebujących jest szybsze, tańsze i łatwiejsze.

Współpraca z Bankami Żywności wpisuje się również w realizowaną od lat politykę biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour Polska. Do jej kluczowych elementów należy program „Stop Marnotrawstwu”, którego celem jest m.in. promowanie postaw proekologicznych oraz zapobieganie marnotrawstwu surowców na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy oraz wśród klientów.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.      

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.