handel internet ekonomia/biznes/finanse
Czym zagraniczne e-sklepy kuszą polskich klientów?
Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Kupujemy w nich przede wszystkim ubrania, elektronikę oraz biżuterię i zegarki. Największą popularnością cieszą się wśród nas e-sklepy chińskie, brytyjskie, amerykańskie i niemieckie. Co ważne, wzrasta także liczba polskich sprzedawców internetowych, którzy otwierają się na rynki zagraniczne.
„To, że Polacy, którzy kupują online, robią zakupy również w sklepach zagranicznych, jest motywowane głównie ceną, dostępnością i wyborem produktów. Bardzo dużą uwagę zwracamy też na takie rzeczy jak koszt dostawy do Polski i koszt zwrotu towaru na wypadek, gdyby coś było z nim nie tak. Ale najważniejsza jest dla nas kwestia zaufania. Chcemy mieć pewność, że firma dostarczy kupiony produkt, że będzie on taki, jaki zakładaliśmy, że nie będzie problemów z płatnością” – mówi w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal CEE.
Również klientów zagranicznych, którzy decydują się na zakupy w naszych sklepach online, przekonują głównie asortyment i cena oferowanych towarów. Polski e-sprzedawca, żeby pozyskać konsumentów z zagranicy, powinien przede wszystkim wykazać, że jest godny zaufania, oraz umożliwić regulowanie płatności w łatwy i bezpieczny sposób. Ważne jest także, aby zadbać o własne bezpieczeństwo finansowe – sklep musi mieć pewność, że nie zostanie oszukany i za wysłany produkt otrzyma należną zapłatę.