handel praca sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Już ponad tysiąc sieci franczyzowych w Polsce
Franczyza jest obecna w Polsce już od ponad 25 lat. W tej chwili działa u nas przeszło 1 100 marek franczyzowych i więcej niż 70 tys. placówek, a ich liczba stale wzrasta. Wszystko dzięki dobrym warunkom gospodarczym do rozwoju franczyzy w naszym kraju.
„Polacy polubili sieci franczyzowe, dlatego że często są to rozpoznawalne marki sprzedające dobrej jakości produkty i usługi. To przekonuje” – mówi serwisowi infoWire.pl Kamil Kik, właściciel sieci franczyzowej Pakersi.
Rynek franczyzy w Polsce cały czas rośnie. Duży wpływ na to mają rozwój gospodarki oraz deflacja. Nie wszystkie sieci franczyzowe funkcjonują oczywiście w takich samych warunkach. Istotne znaczenie ma branża, w której działa dana firma.
„Bardzo pozytywnym zjawiskiem jest to, że coraz młodsi Polacy, zamiast iść do pracy na etat, otwierają własny biznes i zostają franczyzobiorcami” – uważa rozmówca. O czym musimy pamiętać, jeśli decydujemy się na taki krok?
„Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, czy dana branża jest rozwojowa oraz z jakim partnerem chcemy zrobić biznes. Franczyzodawca powinien nie tylko otaczać nas opieką prawną i podatkową, lecz także dać nam dobre narzędzia do rozwijania działalności. Bardzo ważne jest również to, aby partner, z którym rozpoczynamy współpracę, miał wieloletnie doświadczenie. Dodatkowo dobrze byłoby, gdyby potrafił pomóc w pozyskaniu dofinansowania na otwarcie działalności” – stwierdza ekspert.