ekonomia/biznes/finanse

Rossmann gospodarczym patriotą

Rossmann znalazł się w doborowej grupie pięciu firm nominowanych do głównej nagrody konkursu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu. Kapituła konkursu wysoko oceniła: skalę płaconych w Polsce podatków (138 mln zł w 2014r.), blisko 16 tys. stworzonych miejsc pracy, 1,4 mld zł inwestycji. A także zaangażowanie firmy we wspieranie polskiej kultury, edukacji i działania charytatywne.

Konkurs odbył się po raz pierwszy. Organizują go: redakcja "Rzeczpospolitej" oraz Fundacja Patriotyzmu Gospodarczego. – Potrzebujemy patriotów gospodarczych – mówił podczas uroczystej gali Mikołaj Budzanowski, prezes Fundacji.

A wicepremier Jarosław Gowin przekonywał, że „nie ma nic złego w patriotyzmie gospodarczym, pod warunkiem, że nie jest on mylony z nacjonalizmem gospodarczym”.

Podczas gali (16. grudnia 2015r.) wicenaczelny "Rzeczpospolitej" Paweł Jabłoński tłumaczył, że nagrody mają uhonorować firmy, które przyczyniają się do dobrobytu i rozwoju Polski, a jednocześnie rzetelnie wywiązują się z zobowiązań wobec państwa i społeczeństwa. Oceniając firmy kapituła brała pod uwagę: płacone podatki, zatrudnienie, inwestycje, wydatki na badania i rozwój oraz działalność sponsorską i charytatywną. Rossmann zdobył nominację w dwóch kategoriach: do nagrody głównej oraz nagrody dla firm z udziałem kapitału zagranicznego.

Przypomnijmy, że Rossmann znajduje się na trzecim miejscu w gronie firm z udziałem kapitału zagranicznego pod względem wysokości płaconych w Polsce podatków. W ubiegłym roku firma wpłaciła do budżetu państwa z tytułu CIT 138 mln zł, w tym roku będzie to ok. 150 mln zł.

Rossmann zatrudnia prawie 16 tys. pracowników, regularnie wypłaca wynagrodzenia, odprowadza składki na ubezpieczenie społeczne i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. Firma ciągle rozwija się na polskim rynku. Pod koniec tego roku Rossmann będzie posiadał 1102 sklepy. Co roku dzięki firmie powstaje 1500 nowych miejsc pracy.

Od początku swojej obecności w Polsce Rossmann zainwestował 1,4 mld zł. Tworzona infrastruktura powstaje w kraju, nasze wydatki na inwestycje z roku na rok rosną. W 2014r. wyniosły ponad 200 mln zł.

Sponsorujemy wydarzenia kulturalne i edukację, angażujemy się w działalność charytatywną (poza znanymi akcjami jak "Podaruj misia", kalendarz dżentelmenów czy wsparcie mieszkańców Nepalu po trzęsieniu ziemi, przekazujemy nasze produkty domom pomocy społecznej, domom dziecka, fundacjom). W tym roku po raz pierwszy wydaliśmy raport odpowiedzialności biznesu (CSR). Można się z nim zapoznać na stronie internetowej rossmann.pl w zakładce CSR.

Naszą działalność doceniło Narodowe Centrum Kultury. Podczas gali Rossmann otrzymał specjalną nagrodę za pomoc w wydaniu książki propagującej wiedzę o ekonomii wśród dzieci.

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

Rossmann SDP Sp. z o.o.
Dział PR

Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl

tel: +48 42 61 39 113

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy Rossmann SDP Sp. z o.o., +48 691 521 009
Agata Nowakowska

Agata_Nowakowska@rossmann.com.pl

Rossmann SDP Sp. z o.o.
Dział PR

Rzecznik_Prasowy@rossmann.com.pl

tel: +48 42 61 39 113

informacje o firmie