internet technologie ekonomia/biznes/finanse

Polacy coraz częściej wybierają płatności mobilne - wynika z badania ING

05.11.2015 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Dwóch na pięciu użytkowników smartfonów i tabletów  w Polsce  korzysta z aplikacji do płatności mobilnych - to drugi najwyższy wynik w międzynarodowym badaniu „Finansowy Barometr ING”.

Polacy znajdują się w ścisłej czołówce pod względem korzystania z płatności mobilnych. Obok Turków najczęściej deklarują, że zdarzyło im się kiedykolwiek używać aplikacji do płatności mobilnych. Tak twierdzi blisko 43% polskich użytkowników smartfonów i tabletów – porównywalnie z USA (42%) i o 10% więcej niż w przypadku przeciętnego Europejczyka (33%). Co więcej, dwie trzecie polskich użytkowników zamierza skorzystać z aplikacji do płatności mobilnych w ciągu najbliższego roku (67%). Tymczasem w Europie takie plany ma tylko co druga osoba (51%).

Polacy korzystają najczęściej z aplikacji do płatności mobilnych, aby kupić coś w internecie (29%) lub w sklepie (15%), a co siódma osoba wysyła za ich pomocą pieniądze (14%). Polscy użytkownicy wśród największych zalet aplikacji do płatności mobilnych wymieniają szybkość (53%), możliwość korzystania z nich w różnych miejscach (47%) oraz łatwość użycia (47%).

Równocześnie Polacy coraz rzadziej korzystają z gotówki. Blisko dwie trzecie mieszkańców Polski (63%) przyznaje, że używa gotówki rzadziej niż rok temu – to drugi, po Turcji, najwyższy wynik w badaniu „Finansowy Barometr ING”. Co drugi Polak korzysta z bankomatu nie częściej niż kilka razy w miesiącu. Użytkownicy z Polski wyróżniają się także jednym z wyższych poziomów zaufania do płatności zbliżeniowych. 55% Polaków ma pewność co do bezpieczeństwa swoich pieniędzy, gdy płaci w ten sposób. Podobną opinię podziela średnio 41% Europejczyków. Równocześnie

Zestawiając zainteresowanie płatnościami mobilnymi z walutą cyfrową (bitcoinami) wyraźnie widać, że ta ostatnia nie zyskała jeszcze szerokiego uznania – tylko 4% Europejczyków używało bitcoinów w ciągu ostatniego roku, a blisko połowa (49%) przyznaje, że w ogóle o nich nie słyszała. Polska – obok Turcji, Włoch i Hiszpanii – należy do krajów, w których respondenci relatywnie często uważają, że waluty cyfrowe, takie jak bitcoin, to przyszłość płatności online.

Badanie Finansowy Barometr ING zostało przeprowadzone w 15 krajach (Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA oraz Australii) techniką badawczą CAWI na przełomie stycznia i lutego 2015 r., na reprezentatywnej próbie 14 829 respondentów, w tym 1018 z Polski. 

kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie