internet media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie – money.pl – w nowoczesnej odsłonie i z nowym logo

Grupa Wirtualna Polska przebudowała jedną ze swoich wiodących marek, money.pl. Portal ruszył w nowoczesnej odsłonie, jeszcze lepiej odpowiadając na potrzeby czytelników i reklamodawców. Modułowy układ i odświeżone logo money.pl to kolejny krok w stronę umacniania pozycji lidera w segmencie treści biznesowych i finansowych w polskim internecie.

- Money.pl to nasz kluczowy serwis biznesowy i jedna z najmocniejszych medialnych marek finansowych w kraju. Zaprezentowana przez nas nowa odsłona portalu jest odważna i istotnie różna od jego poprzednich wersji – mówi Jakub Biczkowski, Product Manager Działu Serwisów Ekonomicznych Grupy WP. – Oprócz stałego podnoszenia jakości proponowanych czytelnikom treści ważne było dla nas również stworzenie czytelnej, efektywnej reklamowo strony artykułowej oraz strony głównej, która zapewni optymalną dystrybucję ruchu między naszymi serwisami ekonomicznymi. Wyniki testów A/B, które prowadzimy od kilku tygodni, są więcej niż zadowalające. Istotnym elementem strategii money.pl jest e-commerce finansowy, zadbaliśmy więc o lepszą widoczność produktów finansowych – dodaje.

UKŁAD

Modułowy układ money.pl pozwala na czytelną prezentację materiałów, uwzględniającą rozdzielczość ekranu odbiorcy, ułatwia też dotarcie do dostępnych w serwisie produktów i narzędzi finansowych. W nowej wersji money.pl wzmocniono cross-linkowania między witrynami ekonomicznymi Grupy WP – na stronie głównej portalu prezentowane są również wiadomości z Biztok.pl i WP Finanse.

- Projektując money.pl opieraliśmy się na wnioskach płynących z przebudowy strony głównej WP. Kierowaliśmy się dodatkowo utrzymaniem spójności z innymi markami Grupy. Spójność nie oznacza dla nas jednak nigdy jednakowości, więc money.pl, jako serwis finansowy, posiada dedykowane rozwiązania i funkcjonalności właściwe dla jego charakteru. Chodzi tu zwłaszcza o wykresy spółek, indeksów, surowców czy walut, moduły eksperckie oraz dedykowane rozwiązania sprzedażowe. – wyjaśnia Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Grupy WP.

TREŚCI

Money.pl to najpopularniejszy serwis finansowy w Polsce i jednocześnie najbardziej opiniotwórcze medium ekonomiczne w polskim internecie. Tylko kwietniu i maju br. był on cytowany 108 razy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy rankingi, raporty i wywiady money.pl cytowane były przez inne media ponad 400 razy.*

- Integracja z money.pl pozwoliła nam stworzyć jedną z największych redakcji biznesowych w kraju i realizować strategię dostarczania czytelnikom jakościowych treści ekonomicznych  i finansowych. – mówi Tomasz Grynkiewicz, Redaktor Naczelny Serwisów Ekonomicznych GWP – Artykuły premium, analizy eksperckie, rankingi, raporty money.pl, systematycznie wzbogacamy teraz o kontent wideo. W maju przygotowane przez nas materiały filmowe zanotowały na stronach serwisu ponad 5,3 miliona odtworzeń.**

Wśród najpopularniejszych materiałów znalazły się produkcje realizowane w ramach formatów #dziejesiewbiznesie i Statistica. W czołówce najchętniej oglądanych były też wywiady z kluczowymi osobami w polityce i biznesie, m.in. z Leszkiem Balcerowiczem czy prof. Stanisławem Gomułką. Obejrzano je dotąd ponad 560 tysięcy razy.

Dzięki obecności w Grupie WP domena money.pl od lutego plasuje się w TOP20 najpopularniejszych domen w Polsce, obok google.pl, google.com, facebook.com, youtube.com, wp.pl, onet.pl, interia.pl, czy gazeta.pl.

 

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 

***

O money.pl –portal prezentuje profesjonalne, starannie selekcjonowane i analizowane treści ekonomiczne, wiadomości z rynków kapitałowych, komunikaty spółek, komentarze analityków największych instytucji finansowych. Specjalizuje się w raportach ekonomicznych i opiniotwórczych rankingach. Serwis dociera miesięcznie do 4,9 mln użytkowników (Real Users, za:Megapanel, PBI/Gemius, kwiecień 2015 r.), a liczba jego czytelników stale rośnie – od stycznia do kwietnia zwiększyła się o ponad 700 tysięcy. Wraz z rozwojem portalu rośnie też czas spędzany w nim przez użytkowników. W kwietniu 2015 roku spędzili oni na stronach money.pl blisko 1,5 miliona godzin, o 49% więcej, niż na początku roku.

Kategoria „Biznes Finanse Prawo” – po połączeniu potencjału money.pl, serwisu Biztok.pl i WP Finanse, Grupa Wirtualna Polska umocniła pozycję lidera w kategorii „Biznes, finanse, prawo”, osiągając wynik prawie 6 mln realnych użytkowników i ponad 100 mln odsłon krajowych.

Od konkurenta na drugiej pozycji to o 40% (+1,7 mln RU) więcej użytkowników i o 32% (+24,5 mln PV) więcej krajowych odsłon.

W porównaniu do konkurencji, do połączonego portfolio serwisów biznesowych GWP razem  z serwisem money.pl dociera także największa liczba:

  • prezesów i dyrektorów wyższego szczebla – 236 tys. (o 70 tys. i 42% więcej niż największy konkurent)
  • kierowników niższego szczebla – 353 tys. (o 85 tys. i 32% więcej niż największy konkurent)
  • właścicieli przedsiębiorstw zatrudniających pracowników – 201 tys. (o 49 tys. i 32% więcej niż największy konkurent)
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – 387 tys. (o 124 tys. i 47% więcej niż największy konkurent)
  • specjalistów i przedstawicieli wolnych zawodów – 663 tys. (o 188 tys. i 40% więcej niż największy konkurent)***

 

*za: Instytut Monitorowania Mediów: raporty „Najbardziej opiniotwórcze polskie media”
**za: dane wewnętrzne GWP, maj 2015
***za: Megapanel, PBI/Gemius, kwiecień 2015

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 

***

O money.pl –portal prezentuje profesjonalne, starannie selekcjonowane i analizowane treści ekonomiczne, wiadomości z rynków kapitałowych, komunikaty spółek, komentarze analityków największych instytucji finansowych. Specjalizuje się w raportach ekonomicznych i opiniotwórczych rankingach. Serwis dociera miesięcznie do 4,9 mln użytkowników (Real Users, za:Megapanel, PBI/Gemius, kwiecień 2015 r.), a liczba jego czytelników stale rośnie – od stycznia do kwietnia zwiększyła się o ponad 700 tysięcy. Wraz z rozwojem portalu rośnie też czas spędzany w nim przez użytkowników. W kwietniu 2015 roku spędzili oni na stronach money.pl blisko 1,5 miliona godzin, o 49% więcej, niż na początku roku.

Kategoria „Biznes Finanse Prawo” – po połączeniu potencjału money.pl, serwisu Biztok.pl i WP Finanse, Grupa Wirtualna Polska umocniła pozycję lidera w kategorii „Biznes, finanse, prawo”, osiągając wynik prawie 6 mln realnych użytkowników i ponad 100 mln odsłon krajowych.

Od konkurenta na drugiej pozycji to o 40% (+1,7 mln RU) więcej użytkowników i o 32% (+24,5 mln PV) więcej krajowych odsłon.

W porównaniu do konkurencji, do połączonego portfolio serwisów biznesowych GWP razem  z serwisem money.pl dociera także największa liczba:

  • prezesów i dyrektorów wyższego szczebla – 236 tys. (o 70 tys. i 42% więcej niż największy konkurent)
  • kierowników niższego szczebla – 353 tys. (o 85 tys. i 32% więcej niż największy konkurent)
  • właścicieli przedsiębiorstw zatrudniających pracowników – 201 tys. (o 49 tys. i 32% więcej niż największy konkurent)
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – 387 tys. (o 124 tys. i 47% więcej niż największy konkurent)
  • specjalistów i przedstawicieli wolnych zawodów – 663 tys. (o 188 tys. i 40% więcej niż największy konkurent)***

 

*za: Instytut Monitorowania Mediów: raporty „Najbardziej opiniotwórcze polskie media”
**za: dane wewnętrzne GWP, maj 2015
***za: Megapanel, PBI/Gemius, kwiecień 2015