handel sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Gdańskie hipermarkety Carrefour dobrym sąsiadem lokalnej społeczności

02.06.2015 | Carrefour Polska

Hipermarkety Carrefour w Gdańsku w trosce o lepsze jutro społeczności lokalnej prowadzą liczne działania wpisujące się w strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie. Wśród inicjatyw sklepów są programy pomocowe, takie jak „Mieszkanie i Praca dla Rodaka”, projekty edukacyjne, takie jak „ABC Zdrowego Żywienia”, a także działania charytatywne i proekologiczne. Partnerami sklepów w tych inicjatywach są uznane organizacje działające na terenie Trójmiasta, a także całego województwa pomorskiego.

Pomoc dla rodzin z Ukrainy

Głównym celem prowadzenia działań z zakresu odpowiedzialności społecznej w gdańskich hipermarketach Carrefour jest walka z wykluczeniem na poziomie lokalnym. Dlatego też dyrekcja hipermarketu Gdańsk Galeria Bałtycka zdecydowała się dołączyć do akcji „Mieszkanie i Praca dla Rodaka” zainaugurowanej przez Pracodawców Pomorza, której zadaniem jest pomoc rodzinom pochodzenia polskiego z ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy. Hipermarket przekazał na rzecz rodzin ewakuowanych z terenów objętych konfliktem zbrojnym, artykuły wyposażenia domowego, m.in. sprzęty AGD, naczynia, sztućce i pościel do mieszkań, które rodziny otrzymały dzięki pomocy gdańskich przedsiębiorców.

Program edukacyjny – zdrowe odżywianie

Aktywność hipermarketów Carrefour w Gdańsku skupia się również na promocji zdrowego stylu życia zgodnie z ideą kampanii „Z miłości do Zdrowia” prowadzonej w Carrefour na poziomie ogólnopolskim. Każdy z trzech lokalnych hipermarketów: Carrefour Galeria Bałtycka, Carrefour Morena i Carrefour Factory, zaangażowany jest w realizację programu „ABC Zdrowego Żywienia”, będącego częścią tej ogólnopolskiej kampanii, skierowanego do dzieci i młodzieży oraz osób w wieku 65+. Celem programu jest podniesienie świadomości żywieniowej, promowanie zdrowej i zbilansowanej diety poprzez przeprowadzenie zajęć edukacyjnych dla ok. 100 dzieci i osób starszych z obszaru Trójmiasta. Zajęcia prowadzą eksperci Wydziału Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Akademii Morskiej w Gdyni. Dyrektorzy sklepów dostarczają produkty spożywcze niezbędne do przeprowadzenia warsztatów.

Działania proekologiczne

Innymi działaniami użyteczności publicznej, mającymi na celu zapobieganie wykluczeniu społecznemu są stale organizowane w hipermarketach zbiórki żywności, jak również środków higieny, artykułów chemicznych, szkolnych i zoologicznych na rzecz długoletnich partnerów Carrefour. Wśród nich są Banki Żywności, Caritas, hospicja, schroniska dla zwierząt i wiele innych lokalnych organizacji pożytku publicznego.

Na uwagę zasługują też projekty proekologiczne realizowane w gdańskich hipermarketach, a zwłaszcza kwietniowa akcja sprzątania osiedla Zakoniczyn, która była sąsiedzką inicjatywą mieszkańców. W akcję włączył się aktywnie hipermarket Gdańsk Factory, który dostarczył środki czystości oraz zdrowe przekąski i napoje dla uczestników. Wreszcie, sami pracownicy hipermarketu wzięli udział w wielkim sprzątaniu. W sumie przystąpiło do niej ok. 200 osób. Łącznie zebrano 5 kontenerów i kilkaset worków odpadów.

Chcemy wyróżniać się w branży handlowej jako sieć hipermarketów realizująca wiele działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, koncentrujących się na różnych obszarach naszej działalności. Czujemy się współodpowiedzialni za rozwój Gdańska i los jego mieszkańców i na rzecz tej społeczności będziemy wciąż działać. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczyniają się do powodzenia inicjatyw, które prowadzimy samodzielnie i w partnerstwach – mówi Robert Noceń, Dyrektor ds. Eksploatacji Hipermarketów, Członek Zarządu Carrefour Polska.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Grupa Carrefour

Obecna w 34 krajach jest jednym z największym detalistów na świecie oraz liderem wielkiej dystrybucji w Europie. W ponad 10.100 sklepach zatrudnia 365 000 pracowników. W 2013 obroty Grupy wyniosły 100,2 mld euro. Grupa Carrefour oferująca różnorodność formatów handlowych, kanałów dystrybucji oraz działająca na wielu rynkach jest partnerem w codziennym życiu 10 milionów klientów, którzy każdego dnia odwiedzają sklepy Carrefour na całym świecie, mając dostęp
do szerokiej gamy produktów i usług w najlepszej cenie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 700 sklepów w różnych formatach: są to hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw. Dążąc do podniesienia jakości życia klientów i konsumentów, Carrefour Polska realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, która zakłada harmonijny rozwój, w trzech dziedzinach równocześnie:
na rzecz gospodarki, społeczeństwa i środowiska.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Grupa Carrefour

Obecna w 34 krajach jest jednym z największym detalistów na świecie oraz liderem wielkiej dystrybucji w Europie. W ponad 10.100 sklepach zatrudnia 365 000 pracowników. W 2013 obroty Grupy wyniosły 100,2 mld euro. Grupa Carrefour oferująca różnorodność formatów handlowych, kanałów dystrybucji oraz działająca na wielu rynkach jest partnerem w codziennym życiu 10 milionów klientów, którzy każdego dnia odwiedzają sklepy Carrefour na całym świecie, mając dostęp
do szerokiej gamy produktów i usług w najlepszej cenie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 700 sklepów w różnych formatach: są to hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw. Dążąc do podniesienia jakości życia klientów i konsumentów, Carrefour Polska realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, która zakłada harmonijny rozwój, w trzech dziedzinach równocześnie:
na rzecz gospodarki, społeczeństwa i środowiska.