handel towary konsumpcyjne

Optymalizacja Ultra Fresh – nowy projekt MAKRO

Warszawa, 27 kwietnia 2015 r.: MAKRO Cash & Carry rozpoczęło projekt Optymalizacji Ultra Fresh obejmujący Stoiska Mięso, Ryby oraz Warzywa i Owoce. Jego celem jest rozwój, ustandaryzowanie i wypracowanie najlepszych rozwiązań w zarządzaniu tymi grupami asortymentu.

Asortyment ultra świeży to kluczowe kategorie dla klientów sieci MAKRO. To również jeden z głównych obszarów, na których koncentrują się działania firmy. Rozpoczęty w lutym br. projekt Optymalizacji Ultra Fresh ma na celu ustandaryzowanie i rozwój wszystkich aspektów zarządzania asortymentem ultra świeżym, od pracy z klientem, prezentacji produktów, poprzez podnoszenie kompetencji pracowników, po optymalizację procesów, takich jak zamawianie czy zarządzanie zapasami.

Jest to projekt międzynarodowy, który został wdrożony już w 10 krajach Grupy METRO m.in. Hiszpanii, Chorwacji, Holandii czy Chinach. Polska jest jedenastym krajem. Projekt UFO rozpoczął się 1 lutego br. w hali pilotażowej przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie, gdzie możemy obserwować jego pierwsze efekty. Faza startowa trwała 2 tygodnie i wiązała się z diagnozą przeprowadzoną zarówno wewnątrz hali, jak i jej otoczeniu. Analiza pozwoliła wskazać obszary, którymi już teraz możemy się pochwalić oraz zarekomendować działania przynoszące krótko- i długoterminowe korzyści. Rekomendacje zostaną wdrożone we wszystkich halach do końca lutego 2016 r. – mówi Beata Polit, Kierownik Projektu.

W ramach projektu Optymalizacji Ultra Fresh dokonane zostały zmiany na trzech kluczowych departamentach związanych ze sprzedażą artykułów Ultra Fresh, czyli Warzywa i Owoce, Ryby oraz Mięso.

Stoisko Warzywa i Owoce

Na Stoisku Warzywa i Owoce zmieniliśmy layout, obniżyliśmy wysokość regałów w środkowej części departamentu, dzięki czemu robienie zakupów jest łatwiejsze. Ponadto rozszerzyliśmy ofertę popularnych obecnie produktów bio – mówi Grzegorz Pietrykowski, Dyrektor Hali MAKRO w Warszawie.

Stoisko Ryby

Stawiamy na rybę świeżą, ponieważ zauważamy zainteresowanie tym asortymentem, szczególnie na rynku HoReCa. Zwiększyliśmy ofertę owoców morza. Ich sprzedaż dynamicznie wzrasta. Kładziemy również nacisk na informowanie klientów o tym, że nasze ryby posiadają certyfikat i są to bezpieczne produkty. Ponadto na tym Stoisku przeprowadzamy wiele degustacji, dzięki którym możemy zapoznać klientów z rybami, które mamy w ofercie oraz przekonać ich, że warto poszukiwać nowych smaków i gatunków ryb – dodaje Pietrykowski.

Stoisko Mięso

Kolejnym departamentem, na którym dokonaliśmy wielu zmian jest Stoisko Mięso. Między innymi zmieniliśmy lokalizację pomieszczenia kierownika Stoiska, dzięki czemu ma lepszy kontakt z klientami i może obserwować, co dzieje się na sali sprzedaży. Wprowadziliśmy nowe grafiki, które ułatwiają nawigację, zmieniliśmy także kolor ścian i oświetlenie. Dzięki temu pomieszczenie wydaje się większe i bardziej przestrzenne. Obserwujemy stale rosnący trend zainteresowania klientów naszą wołowiną. Dlatego też zmieniliśmy jej ekspozycję. Obecnie jest ona bardziej czytelna i atrakcyjna. Jestem przekonany, że po tych zmianach klientom łatwiej się dokonuje zakupów w naszej hali – podsumowuje Pietrykowski.

Zachęcamy do obejrzenia materiału filmowego, w którym Beata Polit, Kierownik Projektu oraz Grzegorz Pietrykowski,, Dyrektor Hali MAKRO w Warszawie opowiadają o zmianach wprowadzonych w ramach projektu UFO:

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.