nowe produkty/usługi handel towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse
Nestlé otwiera pierwszą w Polsce fabrykę PURINA PetCare. Do końca 2015 roku firma zainwestuje kolejne 153 mln zł.
Nestlé zainwestowało w fabrykę karmy dla zwierząt PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej już 300 mln zł. W 2015 roku firma planuje zainwestować kolejne 153 mln zł i dwukrotnie zwiększyć wyjściową wydajność produkcyjną obiektu. Łączna kwota planowanych inwestycji do końca 2015 roku to ponad 450 mln PLN. W nowym zakładzie produkcyjnym zatrudnienie znalazło już ponad 250 osób, a to dopiero początek – rozwój inwestycji planowany jest na najbliższe lata. Jeszcze w tym roku zatrudnionych zostanie dodatkowe 150 osób. Oprócz fabryki powstało także centrum dystrybucyjne karmy dla zwierząt Nestlé PURINA PetCare.
Nowa fabryka jest pierwszym zakładem Nestlé w Polsce produkującym karmę dla zwierząt domowych oraz trzecią tego typu inwestycją Nestlé PURINA PetCare w Europie Centralnej. Inwestycja w Nowej Wsi Wrocławskiej oferuje łącznie 135,000 m2 nowoczesnej powierzchni produkcyjnej, z czego 4,000 m2 przeznaczone zostały na biura.
W początkowym etapie działania w polskiej fabryce powstawać będzie głównie karma dla kotów pod marką Felix, w większości przeznaczona na rynek lokalny, niemiecki oraz do krajów Europy Centralnej.
Polska, gdzie zamieszkuje ponad 13 milionów psów i kotów, jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w Europie Centralnej, którego wartość szacuje się na 2 miliardy złotych. Udział Nestlé w tym segmencie przekroczył niedawno 12%. Karmy dla zwierząt domowych Nestlé PURINA PetCare są obecne w Polsce już od 15 lat. Obecnie polscy właściciele psów i kotów karmią swoje czworonogi produktami Nestlé marek takich jak: Purina ONE, GOURMET, FRISKIES, FELIX, DARLING, PRO PLAN, DOG CHOW i CAT CHOW. Do tej pory produkowane były one wyłącznie za granicą.
- Inwestycja w Polsce i Europie Centralnej ma strategiczne znaczenie dla naszego biznesu ze względu na ogromny potencjał wzrostu. Budowa nowej fabryki jest dowodem na to, że chcemy pogłębiać relacje z naszymi lokalnymi klientami, a także docierać do milionów czworonogów i ich właścicieli w regionie. – mówi Bernard Meunier, Szef Nestlé PURINA PetCare na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną.
- Poprzez nasze inwestycje stajemy się częścią lokalnej społeczności i tak też postrzegamy naszą rolę. Tworzymy nowe miejsca pracy. Kupujemy surowce od lokalnych dostawców, a także budujemy trwałe, wieloletnie relacje. Istotą naszej filozofii prowadzenia odpowiedzialnego biznesu jest „Tworzenie Wspólnej Wartości” (ang. Creating Shared Value, CSV), a więc przynoszenie korzyści równocześnie inwestorom i społecznościom, w których działamy – powiedział Simon Smith, Prezes Nestlé Polska S.A.
- Nestlé, jako odpowiedzialny pracodawca, oferuje stabilne zatrudnienie i szanse rozwoju w jednej z największych światowych firm. Wspiera także zatrudnianie i stwarzanie możliwości zdobycia doświadczenia dla ludzi młodych, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Zakład produkcyjny i centrum dystrybucyjne w Nowej Wsi Wrocławskiej uczestniczy w Europejskiej Inicjatywie Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth. Oznacza to stwarzanie miejsc pracy dla osób bez doświadczenia zawodowego oraz organizację profesjonalnego systemu staży i praktyk zawodowych w fabryce – mówi José Ignacio Lopezmalo Perezcarpy, Dyrektor Nestlé Polska S.A., Oddział PURINA w Nowej Wsi Wrocławskiej.
W biznesie karmy dla zwierząt domowych firma posiada wieloletnie doświadczenie. W centrali Nestlé PURINA PetCare w USA, odpowiadającej za globalną strategię i rozwój biznesu, oraz w europejskich oddziałach firmy, eksperci Nestlé nieustannie pracują nad nowymi pomysłami w zakresie odpowiedzialnego odżywiania psów i kotów. Liczba kotów i psów w Polsce regularnie rośnie, zwiększa się też wiedza i świadomość właścicieli zwierząt w zakresie potrzeb żywieniowych ich pupili. Oferowane przez Nestlé PURINA karmy są nie tylko wartościowym, zdrowym i smacznym przysmakiem dla czworonogów, ale także wsparciem dla właścicieli psów i kotów w trosce
o zdrowie i dobre samopoczucie zwierząt domowych.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów
i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników
w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów
i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników
w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.