wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

34 statuetki PR Wings 2025 wręczone najlepszym polskim kampaniom public relations

Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom kampanii i jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak wyglądała piąta edycja konkursu PR Wings 2025. 17 listopada br. podczas uroczystej gali w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR.

Tegoroczna edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Do konkursu napłynęło ich aż 211. Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.

„Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu” – podkreślił Jakub Zajdel, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.

Największym triumfatorem tegorocznej edycji został E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.

Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:

  • Równomocni (ERGO Hestia),
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
  • Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
  • Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).


Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji
i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970–2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.

Tegoroczna gala PR Wings była również okazją do świętowania 5-lecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations. SAPR, zrzeszające dziś 42 agencje PR w Polsce, od początku swojej działalności konsekwentnie działa na rzecz etyki zawodowej, wymiany wiedzy i integracji środowiska komunikacji.

Pięć lat temu SAPR stworzyli doświadczeni praktycy i liderzy jednych z największych agencji PR w kraju, z przekonaniem, że branża potrzebuje wspólnego głosu. Dziś Stowarzyszenie integruje środowisko, promuje najwyższe standardy i inspiruje do rozwoju. Jubileusz to dla nas okazja, by podziękować wszystkim, którzy budują siłę polskiego PR-u” – dodał Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.

Kolejna edycja już za rok

Konkurs PR Wings na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń branży komunikacji w Polsce. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, etyki i profesjonalizmu w public relations. Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w kolejnej edycji konkursu.

 

Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:

NAGRODA SPECJALNA SAPR

  • Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
  • Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).


KATEGORIE GŁÓWNE

  1. Angażujący event
    LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)

  2. Custom Publishing
    „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)

  3. Employer Branding
    Równomocni (ERGO Hestia)

  4. ESG i CSR
    Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)

  5. Kampania edukacyjna
    Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
    Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

  6. Kampania pro bono
    „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)

  7. Komunikacja B2B
    Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

  8. Komunikacja kryzysowa
    Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

  9. Komunikacja wewnętrzna
    Równomocni (ERGO Hestia)
    #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)

  10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
    Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

  11. Media Relations
    Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

  12. Media społecznościowe i influencer marketing
    Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)

  13. Mistrzowska skuteczność
    Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

  14. Ochrona przed dezinformacją
    #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

  15. PR korporacyjny
    Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
    Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

  16. PR produktowy
    Daj im szansę (E. Wedel)

  17. Public Affairs i lobbing
    Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)

    KATEGORIE SEKTOROWE

  18. Branża FMCG
    Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)

  19. Branża motoryzacyjna
    Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)

  20. Finanse i ubezpieczenia
    Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)

  21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
    Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

  22. PR instytucji publicznych
    Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)

  23. Przemysł, chemia, energetyka
    Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)

  24. Rolnictwo
    Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)

  25. Rynek zdrowia
    Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)

  26. Sport, turystyka, hotelarstwo
    Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

  27. Technologia i innowacje
    Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

  28. Transport, spedycja, logistyka
    Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
    Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

 

Serdecznie dziękujemy Partnerom i Patronom Medialnym PR Wings, którzy wspierają organizację konkursu i gali finałowej, nadając temu wydarzeniu wyjątkową oprawę.

Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.

Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.

Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Więcej informacji: www.prwings.pl

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 737 909 801

informacje o firmie

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze polskie kampanie public relations.

załączniki

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 737 909 801

informacje o firmie

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze polskie kampanie public relations.