wydarzenia ekonomia/biznes/finanse

Energia zmian w polskim biznesie: rusza konkurs „Siła Transformacji”

07.11.2025 | Puls Biznesu

Transformacja energetyczna jest kluczowym wyzwaniem dla współczesnej gospodarki i sektora biznesowego. Firmy, które aktywnie uczestniczą w tym procesie, odgrywają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju. Aby docenić przedsiębiorstwa, które z odwagą wprowadzają mniejsze i większe zmiany, E.ON Polska jako partner strategiczny wraz z redakcją „Pulsu Biznesu” ogłaszają 1. edycję konkursu „Siła Transformacji”.

Energia, która tworzy wartość

Celem projektu jest wyróżnienie aktywnych uczestników procesu transformacji energetycznej. Jest on przestrzenią dla tych przedsiębiorstw, które chcą zaprezentować swoje osiągnięcia, podzielić się doświadczeniami i zainspirować innych do działania. Inicjatywa ma pokazać, że energia zmian naprawdę drzemie w polskim biznesie.

– Wiemy, że z transformacją energetyczną wiąże się szereg wyzwań, ale przede wszystkim to szansa na rozwój. Firmy, które podejmują inicjatywy w tym zakresie, przyczyniają się do budowy przyszłości opartej na odnawialnych źródłach energii i efektywności energetycznej. W 1. edycji konkursu „Siła Transformacji” chcemy wyróżnić tych, którzy swoim działaniem wyznaczają nowe standardy i inspirują innych do podążania tą samą drogą – mówi Małgorzata Eull, dyrektorka pionu klientów biznesowych w E.ON Polska.

Strategiczne partnerstwo na rzecz transformacji

Organizatorem konkursu jest „Puls Biznesu” w partnerstwie strategicznym E.ON Polska. Merytorycznie projekt wspierają Deloitte Poland oraz RE-Source Poland Hub Foundation. Do udziału zaproszone są przedsiębiorstwa niezależnie od ich wielkości czy branży. Uczestnictwo jest bezpłatne, a nabór zgłoszeń potrwa do 31 stycznia 2026 roku. Zgłoszenia będą oceniane w lutym przez kapitułę konkursową. Przedstawiciele laureatów i wyróżnionych odbiorą nagrody podczas uroczystej gali planowanej na marzec 2026 roku.

- Konkurs „Siła Transformacji” kierujemy do firm, które widzą w przejściu na OZE nie obowiązek narzucony przez Brukselę, lecz siłę napędową. „Puls Biznesu” od prawie 30 lat konsekwentnie promuje odpowiedzialną i innowacyjną przedsiębiorczość. Tak będzie i tym razem - wyróżnimy wizjonerów, którzy postrzegają dekarbonizację jako katalizator wzrostu pozwalający budować wiarygodność i przyciągać talenty oraz kapitał – mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

- Firmy nie powinny traktować transformacji energetycznej jako obowiązku narzuconego przez Brukselę, ale przede wszystkim szansę na rozwój. Właśnie dlatego „Puls Biznesu”, jako medium konsekwentnie promujące odpowiedzialną i innowacyjną przedsiębiorczość, wspólnie z partnerami organizuje konkurs „Siła Transformacji”. Wyróżnimy w nim wizjonerów, którzy postrzegają energetuczną zmianę nie jako barierę, lecz jako katalizator wzrostu, aktywnie projektując zrównoważoną przyszłość- Jeszcze niedawno transformacja energetyczna wydawała się wizją przyszłości – dziś to codzienność polskich przedsiębiorstw. Właśnie teraz decyduje się, kto potraktuje ją jako koszt i obowiązek, a kto dostrzeże w niej szansę na rozwój, innowacje i przewagę konkurencyjną. Bo energia to nie tylko paliwo dla rozwoju – modernizacja energetyczna to nieunikniony etap rozwoju polskiej gospodarki – mówi Piotr Hałoń, Partner associate, lider grupy Energy, Resources & Industrials w Deloitte Polska.

Inicjatywa dla tych, którzy wyruszyli na szlak zmian

Konkurs promuje przedsiębiorstwa na różnych etapach dojrzałości w ramach transformacji w opisanych poniżej kategoriach:

  • Strategia transformacji energetyczno-klimatycznej – dla firm, które opracowały i rozpoczęły wdrażanie długoterminowej strategii transformacji klimatycznej oraz energetycznej.
  • Plan transformacji energetycznej MŚP – dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie posiadają rozbudowanych strategii, ale tworzą plany działań adekwatne do swojej skali i możliwości.
  • Transformacja energetyczna w działaniu – dla firm, które z sukcesem przekuły strategie lub plany w realne działania, konkretne projekty przynoszące wymierne efekty.
  • Komunikacja i edukacja o transformacji energetycznej – dla przedsiębiorstw, które poprzez swoje projekty włączają w proces transformacji klimatyczno-energetycznej swoje otoczenie zewnętrzne (klientów, dostawców, społeczności lokalne).
  • Kapitał ludzki transformacji energetycznej – dla firm, które mają plany działań wspierających rozwój kompetencji, dobrostan i adaptację do zmian, a także wdrażanie zasad sprawiedliwej transformacji.

Dodatkowo, E.ON Polska przyzna specjalne wyróżnienie za wyjątkową współpracę partnerską, relacje, które wspierają lepsze zrozumienie potrzeb rynku i rozwój oferty.

Transformacja to wspólna odpowiedzialność

Firmy, które chcą wziąć udział w konkursie, powinny przesłać swoje zgłoszenia i załączyć prezentacje zgodnie z wytycznymi organizatora. Mogą zgłosić się w dowolnej liczbie kategorii, ale w każdej z nich dopuszczalny jest tylko jeden wniosek. W przypadku projektów zgłaszanych w kategoriach „Transformacja energetyczna w działaniu” oraz „Komunikacja i edukacja o transformacji energetycznej” data ich zakończenia musi przypadać najpóźniej 1 listopada 2025 roku. Natomiast wdrożenie strategii i planów w pozostałych trzech kategoriach powinno rozpocząć się najpóźniej do tej daty. W przypadku firm o zasięgu globalnym ocenie podlega jedynie sposób wdrażania transformacji energetycznej na polskim rynku.

– Transformacja energetyczna to wspólna odpowiedzialność biznesu, administracji i społeczeństwa. Firmy, które realnie inwestują w zieloną energię, edukują swoich pracowników i partnerów oraz wdrażają innowacyjne rozwiązania, pokazują, że zmiana może być nie tylko koniecznością, ale też szansą na rozwój i większą konkurencyjność – podkreśla Szymon Kowalski, wiceprezes Fundacji RE-Source Poland Hub.

Szczegółowe informacje, opis poszczególnych kategorii konkursowych oraz regulamin dostępne są na stronie www.silatransformacji.pb.pl.

 

 

kontakt dla mediów
Witold Mianowski
Marketing Manager | Puls Biznesu, Bonnier Business Polska sp. z o.o.
Witold Mianowski

w.mianowski@pb.pl

tel: 605820136

informacje o firmie

 

 

załączniki

kontakt dla mediów
Witold Mianowski
Marketing Manager | Puls Biznesu, Bonnier Business Polska sp. z o.o.
Witold Mianowski

w.mianowski@pb.pl

tel: 605820136

informacje o firmie