transport ekonomia/biznes/finanse
Grupa Emirates: rekordowe zyski za pierwsze półrocze 2025-26
Emirates utrzymuje pozycję najbardziej rentownych linii lotniczych na świecie
- Grupa Emirates: Nowy rekord – zysk przed opodatkowaniem wyniósł w ostatnim półroczu 12,2 mld AED (3,3 mld dolarów), o 17% więcej w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Wzrost przychodów o 4% do 75,4 mld AED (20,6 mld dolarów).
- Linie Emirates: nowy rekord – zysk przed opodatkowaniem wyniósł w ostatnim półroczu 11,4 mld AED (3,1 mld dolarów), czyli o 17% więcej niż rok wcześniej, przy przychodach na poziomie 65,6 mld AED (17,9 mld dolarów), wyższych o 6% w ujęciu rocznym. Wynik odzwierciedla utrzymujący się silny popyt na loty we wszystkich regionach oraz rosnące zainteresowanie pasażerów klasą premium.
- dnata: zysk przed opodatkowaniem w wysokości 843 mln AED (230 mln dolarów), czyli o 17% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem, przy rekordowych półrocznych przychodach 11,7 mld AED (3,2 mld dolarów), które wzrosły o 13% dzięki rozszerzeniu działalności w odpowiedzi na rosnący popyt klientów.
Warszawa, 7 listopada 2025 r.: Grupa Emirates ogłosiła właśnie rekordowe wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku 2025-26, wykazując zysk przed opodatkowaniem w wysokości 12,2 mld AED (3,3 mld dolarów). To czwarty z rzędu rok, w którym grupa notuje rekordowy zysk za pierwsze półrocze.
Po uwzględnieniu podatku dochodowego zysk netto grupy wyniósł 10,6 mld AED (2,9 mld dolarów), co stanowi wzrost o 13% względem roku poprzedniego.
Grupa utrzymała wysoką rentowność operacyjną, osiągając wynik EBITDA na poziomie 21,1 mld AED (5,7 mld dolarów) – o 3% więcej niż 20,4 mld AED (5,6 mld dolarów) w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Przychody grupy za pierwsze sześć miesięcy roku finansowego 2025–26 wyniosły 75,4 mld AED (20,6 mld dolarów). To o 4% więcej niż zeszłoroczny wynik 70,8 mld AED (19,3 mld dolarów).
Grupa zakończyła półrocze z rekordowym poziomem płynności – 56,0 mld AED (15,2 mld dolarów) wg stanu na dzień 30 września 2025 r. w porównaniu z 53,4 mld AED (14,6 mld dolarów) 31 marca 2025 r. Grupa wykorzystała duże rezerwy gotówkowe, finansując potrzeby biznesowe, m.in. dostawy nowych samolotów i obsługę istniejących zobowiązań. Ponadto wypłaciła właścicielowi pozostałą część dywidendy w wysokości 2 mld AED (545 mln dolarów) z łącznej kwoty 6 mld AED (1,6 mld dolarów) zadeklarowanej za rok finansowy 2024-25.
– Grupa po raz kolejny osiągnęła znakomite wyniki, bijąc ubiegłoroczny rekord i notując jeszcze wyższy zysk w pierwszym półroczu 2025-26. Niezmiernie się cieszę, że w tym okresie sprawozdawczym Emirates utrzymują pozycję najbardziej rentownych linii lotniczych na świecie – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, przewodniczący i dyrektor naczelny, linii Emirates i Emirates Group.
– Ten rezultat był możliwy głównie dzięki nieustającemu popytowi i coraz większemu uznaniu klientów dla naszych produktów i usług, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost przychodów i zysków.
– Zarówno Emirates, jak i dnata inwestują miliardy dolarów w stałe doskonalenie produktów i usług, nowe rozwiązania, rozwój działalności poprzez innowacje i technologie oraz naszych pracowników, którzy codziennie dbają o bezpieczeństwo i satysfakcję naszych klientów. To podstawowe wartości naszej grupy.
– Wysoka rentowność pozwala nam w dalszym ciągu realizować te inwestycje i rozwijać sprawdzony model biznesowy w miarę dynamicznego rozwoju Dubaju jako centrum przyciągającego talenty, przedsiębiorstwa i turystów z całego świata.
– Globalny popyt na przewozy lotnicze i usługi turystyczne utrzymuje się na wysokim poziomie pomimo niekorzystnej sytuacji geopolitycznej i obaw natury gospodarczej na niektórych rynkach. Spodziewamy się, że w drugiej połowie roku zapotrzebowanie pozostanie wysokie i liczymy na wzrost przychodów w związku z włączeniem do floty Emirates kolejnych samolotów A350 i otwarciem nowych obiektów dnata – dodał Szejk Al Maktoum.
Ze względu na wzrost oferowania i rozwój działalności zespół Grupy Emirates powiększył się o 3% względem stanu z 31 marca 2025 r. do 124 927 osób na dzień 30 września 2025 r. Zarówno Emirates, jak i dnata kontynuują także ukierunkowane kampanie rekrutacyjne z myślą o przyszłych potrzebach.
Linie Emirates
Linie Emirates kontynuowały rozbudowę siatki połączeń i możliwości tranzytowych przez port macierzysty w Dubaju. W pierwszym półroczu 2025-26 przewoźnik uruchomił nowe rejsy do Đà Nẵng, Siĕm Réab, Szenczen i Hangczou. Na dzień 30 września 2025 r. sieć pasażerska i towarowa Emirates obejmowała 153 porty lotnicze w 81 krajach i terytoriach.
Linie wzbogaciły ofertę o dodatkowe 28 cotygodniowych rejsów do miast: Antananarywa, Johannesburg, Maskat, Rzym, Rijad i Tajpej.
Aby zapewnić pasażerom jeszcze większy wybór podróży, Emirates zawarły w pierwszej połowie roku porozumienia code-share i interline z trzema partnerami: Air Seychelles, Condor i Aurigny.
Między 1 kwietnia a 30 września Emirates odebrały pięć nowych samolotów A350, zwiększając liczbę miejsc w klasie biznes i ekonomicznej premium. W tym okresie w ramach wartego 5 mld dolarów programu modernizacji floty linie oddały do użytku 23 samoloty (sześć Airbusów A380 i 17 Boeingów 777) z całkowicie odnowionym wnętrzem. Dzięki temu przewoźnik mógł wprowadzić najnowsze produkty pokładowe na kolejnych rynkach, w tym flagową klasę ekonomiczną premium.
Na koniec września klasa ta była dostępna na trasach między Dubajem a 61 miastami.
Na lotnisku w Dubaju otwarto luksusową strefę odpraw i obsługi „Emirates First” dla pasażerów klasy pierwszej oraz członków programu Skywards Platinum. W pierwszym półroczu linie przyspieszyły realizację swojej strategii rozwoju działalności handlowej, otwierając nowe sklepy podróżnicze w Akrze, Bangkoku, Genewie, Dżakarcie, na Mauritiusie, w Osace, Seulu i Singapurze.
Emirates kontynuują działania na rzecz ochrony środowiska, zwiększając w miarę możliwości wykorzystanie ekologicznego paliwa lotniczego (sustainable aviation fuel, SAF) – obecnie na 37 lotniskach. W kwietniu przewoźnik przystąpił do Aviation Circularity Consortium (ACC) – sieci organizacji działających na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym w lotnictwie i rozwoju nowych metod dekarbonizacji w ramach globalnych łańcuchów dostaw.
W pierwszym półroczu 2025-26 linie zrealizowały znaczące inwestycje w międzynarodową rozpoznawalność marki. Emirates podpisały długoterminowe umowy sponsorskie m.in. jako partner platinum klubu FC Bayern Monachium, oficjalny sponsor główny Real Madrid Basketball, a także partner premium i oficjalny przewoźnik rozgrywek Investec Champions Cup i EPCR Challenge Cup. Ponadto przewoźnik przedłużył współpracę z ATP Tour jako Premier Partner i Oficjalny Przewoźnik do 2030 r. oraz z klubem Olympique Lyonnais – również do 2030 r.
Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach roku wzrosło o 5% do 31,3 mld tonokilometrów (ATKM) dzięki rozszerzeniu operacji lotniczych. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zwiększyła się o 5%, a przepływ pasażerów mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) wzrósł o 4%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wyniósł 79,5% w porównaniu z 80,0% w analogicznym okresie ubiegłego roku. W dniach od 1 kwietnia do 30 września 2025 r. linie Emirates przewiozły 27,8 mln pasażerów – o 4% więcej niż rok wcześniej.
Emirates SkyCargo przewiozły 1,25 mln ton ładunków – o 4% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rosnące zainteresowanie specjalistycznymi usługami Emirates SkyCargo oraz doskonała sieć połączeń obsługiwanych przez samoloty towarowe i pasażerskie pozostały na stabilnym poziomie, chociaż przychód jednostkowy z przewozów spadł o 6% z powodu osłabienia popytu w niektórych segmentach i obaw związanych z cłami.
Flota towarowa powiększyła się o trzy nowe Boeingi 777 Freighter. W kwietniu dział cargo uruchomił usługę Emirates Courier Express – innowacyjne rozwiązanie wykorzystujące globalną sieć Emirates w realizacji usług ekspresowej wysyłki bezpośrednio do odbiorcy dla firm.
Ugruntowując swoją pozycję najbardziej rentownych linii lotniczych na świecie w ujęciu półrocznym, Emirates osiągnęły w pierwszym półroczu 2025-26 rekordowy zysk przed opodatkowaniem w wysokości 11,4 mld AED (3,1 mld dolarów) w porównaniu z 9,7 mld AED (2,6 mld dolarów) rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 9,9 mld AED (2,7 mld dolarów), co stanowi wzrost o 13%.
Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 65,6 mld AED (17,9 mld USD) wzrosły o 6% w porównaniu z 62,2 mld AED (16,9 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rekordowe wyniki linii to efekt nieustającego popytu na loty wśród klientów, którzy chętnie wybierają ofertę Emirates, szczególnie w klasie premium.
Koszty operacyjne (w tym paliwa) Emirates wzrosły o 4% w związku z rozwojem działalności. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów operacyjnych ponoszonych przez linie (30%).
Z uwagi na popyt i zwiększenie działalności w pierwszym półroczu wynik EBITDA Emirates pozostał na wysokim poziomie 19,7 mld AED (5,4 mld dolarów), co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z 19,1 mld AED (5,2 mld dolarów) w roku ubiegłym.
Spółka Emirates Flight Catering zwiększyła przychody od klientów zewnętrznych o 13% do 555 mln AED (151 mln dolarów), dostarczając 7,7 mln posiłków (wzrost o 2%) dla 116 linii lotniczych.
Z kolei Emirates Leisure Retail przejęła pozostałe 25% udziałów w amerykańskiej spółce Air Ventures LLC, stając się wyłącznym właścicielem operatora punktów handlowych i gastronomicznych na lotniskach.
dnata
dnata odnotowała znaczący wzrost w pierwszym półroczu 2025-26, intensyfikując działania w poszczególnych segmentach biznesowych – obsłudze naziemnej i cargo, cateringu i handlu detalicznym oraz usługach turystycznych.
W pierwszej połowie roku działy usług lotniskowych, cateringu i sprzedaży pozyskały szereg ważnych klientów i rozwinęły współpracę z dotychczasowymi zleceniodawcami na całym świecie. Jak widać, spółka skutecznie odpowiada na zróżnicowane potrzeby linii lotniczych, zachowując wysokie standardy bezpieczeństwa oraz jakość produktów i usług.
Ponadto dnata kontynuowała inwestycje strategiczne, dostosowując ofertę do wymagań klientów i wypróbowując nowe możliwości na rynku. Spółka ogłosiła plan wprowadzenia w 2025 roku 800 nowych jednostek sprzętu do obsługi naziemnej (GSE) w swojej globalnej sieci. Inwestycja o wartości 110 mln dolarów ma podnieść wydajność operacyjną oraz zapewnić stały dostęp do nowoczesnego sprzętu wytwarzającego niższe emisje, a tym samym wspierającego rozwój spółki, jak również jej cele środowiskowe.
Wśród innych osiągnięć pierwszego półrocza 2025–26 warto wymienić: wprowadzenie marki usług lotniskowych marhaba na rynek brytyjski, inwestycję w wysokości 3 mln euro w nowoczesny serwis rezerwacyjny WonderMiles (zgodny ze standardem NDC), mającą wzbogacić ofertę działu dnata Travel dla firm, a także sprzedaż 75% udziałów w firmie Super Bus prowadzącej wycieczki objazdowe w ZEA.
dnata zadebiutowała również jako sponsor dużej imprezy sportowej, podpisując trzyletnią umowę z Dubai Basketball jako partner założycielski pierwszej zawodowej drużyny koszykarskiej w Dubaju.
Spółka osiągnęła rekordowe półroczne przychody, przekraczając po raz pierwszy w historii próg 3 mld dolarów. Przychody dnata, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 11,7 mld AED (3,2 mld USD) wzrosły o 13% względem 10,4 mld AED (2,8 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Zysk przed opodatkowaniem dnata osiągnął 843 mln AED (230 mln dolarów) – o 17% więcej rok do roku. Zysk netto wyniósł 697 mln AED (190 mln dolarów), co oznacza wzrost o 22%.
Wynik EBITDA na poziomie 1,4 mld AED (372 mln dolarów) oznacza wzrost o 5% w porównaniu z 1,3 mld AED (354 mln dolarów) w roku ubiegłym i świadczy o wysokiej rentowności operacyjnej spółki.
Obsługa lotniskowa w dalszym ciągu generuje największą część przychodu dnata – 5,5 mld AED (1,5 mld USD), co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Dzieje się tak dzięki coraz intensywniejszej działalności linii korzystających z usług spółki, zwłaszcza we Włoszech, Australii Wielkiej Brytanii i ZEA. Liczba samolotów obsłużonych przez dnata wzrosła o 15% do 450 903, na co wpływ miało m.in. rozpoczęcie działalności na lotnisku Rzym-Fiumicino. Ponadto spółka przeładowała 1,59 mln ton cargo – o 3% więcej dzięki większej aktywności w ZEA.
Dział cateringu i sprzedaży detalicznej dnata wygenerował przychody w wysokości 4,1 mld AED (1,1 mld dolarów), co oznacza wzrost o 11%. Było to możliwe dzięki rozwojowi segmentu sprzedaży w ramach strategii działu, zwiększeniu produkcji w Australii i Wielkiej Brytanii oraz korzystnym zmianom w umowach odzwierciedlającym rosnące koszty zaopatrzenia. Liczba dostarczonych posiłków zmalała nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem – o 1% do 60,0 mln.
Dział turystyczny dnata wygenerował przychody w wysokości 2,0 mld AED (538 mln dolarów), co oznacza wzrost o 11% względem 1,8 mld AED (483 mln dolarów) w analogicznym okresie roku ubiegłego. Całkowita wartość transakcji sprzedaży usług turystycznych (TTV) wyniosła 5,0 mld AED (1,4 mld dolarów), w porównaniu z 4,5 mld AED (1,2 mld dolarów) rok wcześniej – stanowi to wzrost o 9%.
kontakt dla mediów
Olga Junkuszew
olga.junkuszew@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Magdalena Gruszka
magdalena.gruszka@mslgroup.com
tel: +48 511 593 733
informacje o firmie
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.
kontakt dla mediów
Olga Junkuszew
olga.junkuszew@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Magdalena Gruszka
magdalena.gruszka@mslgroup.com
tel: +48 511 593 733
informacje o firmie
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.