ekonomia/biznes/finanse

Provident Polska kolejny raz z tytułem Top Marka

05.11.2025 | Provident Polska SA

Provident Polska już po raz ósmy został wyróżniony jako najsilniejsza marka w branży pożyczkowej. Brandy wyłaniane w ranking Top Marka magazynu „Press” oraz Instytutu Monitoringu Mediów oceniane są przez pryzmat obecności i wizerunku w mediach.

Utrzymanie pozycji lidera w zestawieniu Top Marka to dla nas ogromne wyróżnienie, ale też zobowiązanie do dalszego realizowania wiarygodnych i transparentnych działań, które będą zrozumiałe dla każdego odbiorcy. Otwarta komunikacja, oparta na faktach to podstawa budowania zaufania, zarówno wobec marki, jak i całego sektora. Wyniki tegorocznego zastawienia potwierdzają, że takie podejście przynosi realne efekty i wzmacnia naszą pozycję jako odpowiedzialnego uczestnika rynku – podkreśla Karolina Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska.

Provident od lat konsekwentnie realizuje misję wspierania edukacji finansowej i promowania świadomych finansów osobistych, budując tym samym zaufanie i wiarygodność w sektorze pozabankowym. Jednym z kluczowych elementów tych działań jest Barometr Providenta - cykliczne badanie opinii, które stanowi cenne źródło wiedzy o nastrojach społecznych i postawach finansowych Polaków. Regularne publikacje wyników badania w mediach przyczyniają się do merytorycznej dyskusji o kondycji finansowej polskich gospodarstw domowych. Dzięki takim inicjatywom Provident Polska aktywnie wspiera rozwój odpowiedzialnej i przejrzystej komunikacji branży pożyczkowej.

Top Marka to największe na polskim rynku badanie siły brandów w prasie i internecie. Raport przygotowany przez magazyn „Press” oraz Instytut Monitorowania Mediów corocznie wyłania najpopularniejsze w mediach marki korporacyjne, produktowe i pro bono. Tegoroczne badanie objęło ponad 1,3 mln informacji prasowych, 10,1 mln publikacji internetowych oraz 17,1 mln postów w mediach społecznościowych. Wyłoniono 500 marek z 50 najczęściej opisywanych branż, a następnie wzmiankom o każdej z nich przypisano impact (potencjalny zasięg), indeks sentymentu (biorąc pod uwagę wydźwięk wzmianek: pozytywny, neutralny lub negatywny) oraz siłę marki (ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu).

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

Agnieszka Baran
Ekspert ds. PR, Provident Polska
Agnieszka Baran

agnieszka.baran@provident.pl

tel: +48 664149855

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 9 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku
i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych oraz kart kredytowych. Prezesem zarządu jest Marcin Żuchowski.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową – dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartą Provi Sm@rt. Karty kredytowe wydawane są przez Provident w oparciu o zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (numer wpisu do rejestru krajowych instytucji płatniczych: IP61/2024) oraz wpisu do Rejestru Instytucji Pożyczkowych (nr RIP000055). Karty wydawane są pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 Provident otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. Barometr Providenta został nagrodzony w konkursie PR Wings za najlepszy projekt Public Relations w Polsce – w kategorii PR Korporacyjny. W 2025 r. firma po raz dwunasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer, piąty raz przeszła pomyślnie certyfikację Diveristy IN Check oraz została wyróżniona ósmym tytułem Top Marki.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

Agnieszka Baran
Ekspert ds. PR, Provident Polska
Agnieszka Baran

agnieszka.baran@provident.pl

tel: +48 664149855

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 9 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku
i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych oraz kart kredytowych. Prezesem zarządu jest Marcin Żuchowski.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową – dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartą Provi Sm@rt. Karty kredytowe wydawane są przez Provident w oparciu o zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (numer wpisu do rejestru krajowych instytucji płatniczych: IP61/2024) oraz wpisu do Rejestru Instytucji Pożyczkowych (nr RIP000055). Karty wydawane są pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 Provident otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. Barometr Providenta został nagrodzony w konkursie PR Wings za najlepszy projekt Public Relations w Polsce – w kategorii PR Korporacyjny. W 2025 r. firma po raz dwunasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer, piąty raz przeszła pomyślnie certyfikację Diveristy IN Check oraz została wyróżniona ósmym tytułem Top Marki.