internet kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse
„Scamming out – Stop oszustwom w sieci”: Redakcje „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl ogłaszają konkurs na plakat. Do wygrania 10 000 zł.
Redakcje „Pulsu Biznesu” oraz Bankier.pl, wiodących portali finansowo-biznesowych w Polsce, ogłaszają start ogólnopolskiego konkursu na plakat pod hasłem „Scamming Out – Stop oszustwom w sieci”. Inicjatywa jest częścią szerokiej kampanii społecznej, której celem jest podnoszenie świadomości na temat współczesnych oszustw finansowych i wypracowanie rozwiązań skutecznej walki ze scamem.
Oszustwa finansowe w internecie stanowią poważne zagrożenie, a straty Polaków z tego tytułu liczone są w setkach milionów złotych rocznie. Organizatorzy stawiają przed profesjonalnymi artystami plastykami z całej Polski wyzwanie: stworzenie uniwersalnego i przemawiającego do wyobraźni wizualnego komunikatu, który będzie efektywnie ostrzegał przed metodami scamerów.
- Jako wydawcy, od lat dostarczamy rzetelnych informacji ekonomicznych i finansowych. W obliczu rosnącej skali cyberprzestępczości, która uderza w oszczędności Polaków, uznaliśmy za konieczne rozszerzenie działań edukacyjnych o wymiar artystyczny. Plakat to forma, która ma ogromną moc i potrafi w ułamku sekundy przekazać istotne ostrzeżenie. Wierzymy, że wkład profesjonalnych artystów pomoże stworzyć symbol walki ze scamem, który dotrze do każdego użytkownika sieci i pomoże chronić portfele Polaków przed oszustami – komentują Andrzej Stec, redaktor naczelny Bankier.pl i Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu".
Dla autora zwycięskiej pracy przewidziana jest nagroda pieniężna w wysokości 10 000 zł.
W skład jury konkursu wchodzą:
1. Tomasz Młynarski, dyrektor artystyczny Pulsu Biznesu, przewodniczący jury
2. Andrzej Mleczko, rysownik i satyryk
3. Andrzej Milewski (Andrzej rysuje), rysownik, satyryk i ilustrator
4. Piotr Konieczny, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, założyciel Niebezpiecznik.pl
5. Urszula Święcicka, prezes Związku Polskich Artystów Plastyków
6. Mateusz Machalski, prorektor ds. artystycznych Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
7. Marcin Matuszak, członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej
8. Lex Drewiński, plakacista, nauczyciel akademicki
9. Piotr Chatkowski, grafik, ilustrator
10. Piotr Depta-Kleśta, grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki
Patronat honorowy nad konkursem sprawują Związek Polskich Artystów Plastyków, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, a patronem medialnym jest Braughman Group Media.
Prace konkursowe można nadsyłać do 5 grudnia 2025 r. Oceny nadesłanych prac dokona jury w grudniu, a ogłoszenie wyników planowane jest na styczeń 2026 r.
Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje dotyczące nadsyłania prac dostępne są na stronie: https://scammingout.pl/konkurs/.
kontakt dla mediów
Witold Mianowski
w.mianowski@pb.pl
tel: 605820136
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Witold Mianowski
w.mianowski@pb.pl
tel: 605820136
informacje o firmie